וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי הותקף על ידי תנין: "כמעט גמר אותי בביס"

קובי מנדל

9.1.2014 / 0:38

לפני כשבועיים החליט אופיר דרורי לצאת לטייל בנהר אומו שבאתיופיה. במהלך השיט, נגס תנין ברגלו השמאלית. הוא הצליח להשתחרר, שרד לילה ביער מלא טורפים - והוטס לטיפול בארץ

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יותם בן-דוד

אופיר דרורי, ישראלי המתגורר בקמרון, הותקף לפני כשבועיים על ידי תנין במהלך טיול באתיופיה. הוא אושפז בבית חולים בבירה אדיס אבבה, אך לאחרונה החליט לטוס לישראל ולקבל טיפול רפואי בארץ, לצד קרובי משפחתו. שלשום (שלישי) הוא נחת בנמל התעופה בן גוריון והועבר לבית החולים רמב"ם בחיפה.

עוד חדשות שאסור לפספס:
תיעוד נדיר: שכונת מגורים נבלעת באדמה בברזיל
תיעוד: לוחמי העילית אולצו לזחול בתחתונים בשלג
צפו בשידור החי: האם רני רהב איבד את זה?

אופיר דרורי, ישראלי שהותקף על ידי תנין בנהר אומו באתיופיה, בבית החולים רמב"ם, 8. ערן גילווארג
הצליח להשתחרר מהתנין. דרורי בבית החולים רמב"ם, אמש/ערן גילווארג

דרורי בן ה-37 נמצא באפריקה כבר 15 שנים. הוא עומד בראש כמה ארגונים הפועלים נגד שחיתות וסחר בחיות ברחבי היבשת. לפני כשבועיים, הוא החליט לקחת חופש מעיסוקיו, הצטייד בסירת קנו מתנפחת ויצא לנהר אומו שבאתיופיה. "בשלב מסוים של השיט בנהר השורץ תנינים, התנפל אחד מהם על הסירה, אולי כי היה רעב וחשב שהסירה היא בעל חיים", שיחזר בשיחה עם וואלה! חדשות. "חשבתי שאני מוגן כי הסירה גדולה. בחלק הקדמי, הנחתי את חפציי וישבתי בחלק האחורי. מרכז הסירה היה ריק. הוא תקף את הסירה בחלק האמצעי שלה, מלמטה למעלה, ונגס בשוק רגלי השמאלית. אם הייתי באמצע הסירה הוא היה גומר אותי בביס אחד".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"קפצתי בחזרה למים ולקחתי את התרמיל"

כשרגלו בין שיני התנין, הוא החל להשתולל ולבעוט כדי לשחרר אותה. "ניסיתי למנוע מהתנין למשוך אותי לתוך המים, ותוך כדי כך ניסיתי להוציא את הרגל", תיאר. "כנראה שהתנין לא אחז ברגלי בצורה טובה כי הצלחתי להוציא את עצמי ממנו. קפצתי החוצה וראיתי שיש לי שטף דם גדול ברגל. במים נותר התרמיל ובו תיק חרום ועזרה ראשונה ותיק עם מסמכי האישיים, כולל הדרכון, וכסף מזומן. קפצתי חזרה למים ולקחתי את התרמיל".

דרורי, שנוהג לטייל ברחבי היבשת, עשה לעצמו חוסם עורקים באמצעות החוסם שהיה לו בתיק החירום והשתמש גם בתחבושת אישית. "התחלתי ללכת לאורך גדת הנהר, אבל בחלקים גדולים היער הסבוך הגיע עד לשפת הגדה, כשמידי פעם נפלתי חזרה למים", סיפר. "ניסיתי להתקדם בשבילי בבונים, אך זה לא היה אפשרי כי לא הייתה מספיק עבירות. לא הייתה לי ברירה, וכדי להתקדם נאלצתי לאלתר רפסודה מחלקי עצים".

גשרים מעל נהר, הרי סימיין, אתיופיה. ShutterStock
דרורי נשבע להמשיך לטייל. אתיופיה/ShutterStock

בשלב זה, החל דרורי להתקדם לאורך הנהר עם הרפסודה שבנה, כשמסביבו תנינים שוחים בנהר. "המשכתי כך על הרפסודה אל תוך הלילה. היה קר ביותר והחלטתי לעלות חזרה לגדה. ידעתי שבאזור יש חיות טרף כמו אריות, בבונים, צבועים ותנינים. הבערתי מדורה כל הלילה ולמחרת אלתרתי רפסודה נוספת מגזע עץ גדול, התקדמתי עוד קטע עד ששוב עליתי לגדה. בכל הזמן הזה, צעקתי כדי שמישהו ישמע אותי", הוסיף.

הרופאים: "לא מדובר בנזק בלתי הפיך"

לבסוף, היה מי שנחלץ לעזרתו. "למזלי הרב, אחד מבני השבטים שבאזור שמע את צעקותיי וחש לעזרתי", אמר. "הועברתי לבית חולים באדיס אבבה למשך כשבוע, ואחר כך החלטתי לטוס לישראל. כיוון שכמה מבני משפחתי נמצאים בצפון, החלטתי להגיע לטיפול ברמב"ם, ואתמול הגעתי. הרופאים אומרים לי שלא מדובר בנזק בלתי הפיך, והלילה הם ינתחו אותי".

למרות התקרית המפחידה, דרורי לא היה משנה את שאירע. "אני מרגיש בר מזל שעברתי הרפתקה כזו", הבהיר. "אני שמח שעברתי דבר כזה. ההרפתקה הזו עזרה לי לבנות את עצמי ואני מאושר. אני בהחלט אמשיך לטייל במקומות פראיים באפריקה - ובאותה מתכונת". לדבריו, זו אינה הפעם הראשונה שהוא נקלע לסכנות בטיוליו, עליהם הוא אף פרסם ספר בשם "אחרון קופי האדם" שראה אור בארה"ב אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully