וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר הטריד מינית חיילת - וימשיך לשרת במשטרה

8.1.2014 / 9:14

מפקד כיתה במג"ב הודה כי נגע בירכה של חיילת שנסעה עמו באוטובוס והורשע בהליך משמעתי בלבד. השופטים: ראוי היה להגיש כתב אישום פלילי בגין מעשים מגונים

חרדי הותקף עם גרזן בשער שכם, אפריל 2012. עומר מירון
שוטרי מג"ב. למצולמים אין קשר לכתבה/עומר מירון

נזיפה חמורה והורדה בדרגה למשך שלושה חודשים בלבד - זה העונש שגזר השבוע בית הדין המשמעתי של המשטרה על ר', מפקד כיתה במשמר הגבול המשרת ביהודה ושומרון, שהורשע בהטרדה מינית של חיילת צעירה בעת שנסע עמה באוטובוס. בית הדין המשמעתי אף רמז כי היה מקום להגיש כתב אישום פלילי בגין מעשים מגונים, וציין כי במקרה זה ראוי היה להגיש נגד השוטר בן ה-35 כתב אישום פלילי בגין ביצוע מעשים מגונים בחיילת – ולא לפעול נגדו בהליך משמעתי בלבד.

עוד בוואלה! חדשות:
המתנחלים המתפרעים הושפלו, בצה"ל חוששים שיחזרו לנקום
תיעוד: לוחמי העילית אולצו לזחול בתחתונים בשלג
ארה"ב עדיין משותקת מהקור: "זה רק הולך ומחמיר"

בשל כך, איש משמר הגבול יוכל להמשיך לשרת במשטרה – על אף שהורשע בביצוע עבירת מין. "מדובר במעשה שעל פי טיבו ואופיו, מתאים היה להגשת כתב אישום בעבירה של מעשה מגונה לבית משפט השלום", קבעו שופטי בית הדין.

אילוסטרציית נערה. ShutterStock
אילוסטרציית נערה/ShutterStock

לפני כשנתיים נסע ר' בקו אוטובוס 437 מירושלים לאשקלון. הוא התיישב ליד חיילת בשירות סדיר, ובזמן שישנה, הניח את ידו על ירכה ליד המפשעה. החיילת התלוננה על מעשיו של השוטר ואנשי המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים פתחו בחקירה פלילית נגד ר'. למרות חקירה ממושכת של המקרה, הוחלט במח"ש שלא להגיש כתב אישום פלילי נגד השוטר, על אף העובדה שמדובר במעשים פיזיים בעלי אופי מיני מובהק, שעשויים להיחשב כמעשים מגונים. התיק הועבר לבית הדין המשמעתי של המשטרה עם בהמלצה להגיש כתב אישום הכולל סעיף לא פלילי של הטרדה מינית בלבד.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מעידה חד פעמית

במהלך החקירה הודה ר' במעשים, אך טען כי מדובר במעידה חד פעמית וביקש להתחשב בו בשל מצבו הכלכלי הקשה ומצב משפחתו. התביעה טענה כי מכיוון שהוא משמש כמפקד כיתה במשמר הגבול, ר' היווה דוגמה רעה לפקודיו בכך שסטה באופן בוטה מנורמות ההתנהגות המקובלות. "איננו מסכימים עם טענת בא כוח הנאשם כי העבירה ממוקמת ברף התחתון של עבירות המין", כתבו השופטים. "קיימת קשת רחבה של מעשים הנכללים בגדר התנהגות המהווה הטרדה מינית, בהם כאלה הנוגעים להתייחסויות מילוליות בלבד. במקרה שבפנינו מדובר במעשה שביטויו במגע גופני, ובשל טיבו ונסיבותיו, יש למקמו ברף הגבוה יחסית של העבירה המשמעתית". השופטים הביעו פליאה על כך שאנשי המחלקה לחקירות שוטרים לא ראו לנכון להגיש כתב אישום פלילי בגין עבירה של מעשה מגונה. השוטר הודה בעבירה המיוחסת לו במסגרת הסדר טיעון שהושג עם סנגורו, עורך דין דניאל חקלאי.

מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר בתגובה: "נדגיש כי עבירה של 'הטרדה מינית' מהווה גם עבירה משמעתית הקבועה בדין המשמעתי, ותיק מנותב למסלול פלילי או משמעתי בהתאם למכלול נסיבות העניין, על פי קריטריונים מקצועיים. במקרה זה מח"ש הגיעה להסדר טיעון במסגרתו הנאשם הודה במיוחס לו וקיבל אחריות מלאה על מעשהו. בבסיס ההסדר עמד אינטרס מרכזי שהוכר בפסיקת בתי המשפט, אשר עניינו הצורך לחסוך מקורבן העבירה את עינוי הדין הכרוך במעמד של מסירת עדות בבית משפט שאינו רצוי לה וכן שיקולים ראייתיים נוספים. בניגוד למשתמע מהפניה, בית הדין לא מתח כל ביקורת - אף לא ברמז - על החלטת מח"ש לנתב תיק זה לטיפול משמעתי. בהסדר עם מח"ש מובהר לנאשם שבעקבות ההליך המשמעתי ישקלו נגדו צעדים משמעתיים לרבות פיטורין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully