וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת הקרקעות: איומים, השחתה והסגת גבול בדרום

רמי שני

7.1.2014 / 13:04

בעלי חברת משאיות משדרות קיבלו התראת פינוי ממקרקעי ישראל, אף ששילמו במשך שנתיים לבעל השטח, שאיים לדבריהם ש"יביא לנו את דומרני". המשכיר: שילמו רק על מבנה בשטח האמור

עזה, מעברים, הקלות בסגר, משאיות, סיוע הומניטרי. Ariel Schalit, AP
בעלי החברה טוענים כי קיבלו איומים מבעל השטח. אילוסטרציה/AP, Ariel Schalit

בעלי חברת משאיות מנוף משדרות, נדהמו לקבל לפני כעשרה חודשים התראת פינוי מרשות מקרקעי ישראל, הנוגע לשטח אותו לדבריהם החכירו ואף שילמו במשך שנתיים את דמי החכירה. "השטח הושכר לנו מבעל מפעל כבלים ושילמנו לו בכל חודש 2,200 שקלים כנגד חשבוניות שהוא הוציא עבורנו", סיפרו רחל ושלום אסולין, בעלי חברת המשאיות. משכיר השטח, שלום אלמקיאס, אמר בתגובה כי הוא השכיר להם רק מבנה בתחום המגרש של המפעל: "על ההשכרה הזאת בלבד הם שילמו".

התראת הפינוי שקיבלו מרשות המקרקעין הובילה את בני הזוג אסולין למסקנה כי השטח כלל לא בבעלות האיש שהשכיר להם אותו. במהלך התקופה האחרונה התנהלו חילופי איומים בין בני הזוג לבעל המפעל: "שלום אסולין בא אליי והראה לי את המסמך (של מנהל מקרקעי ישראל, ר.ש)", סיפר אלמקיאס, "אמרתי לו שכדאי לו להיזהר, כי הוא עלול להסתבך איתם בגלל שעלה על השטח בלי רשות. הוא פירש את זה כאילו אני מאיים עליו". בני משפחת אסולין טוענים מנגד כי בעל המפעל אכן איים עליהם. "הוא דרש מאתנו שנפנה את השטח ואמר שאם לא נוציא את הציוד ממנו בתוך שבוע, הוא יביא לנו את (שלום) דומרני", אמר אסולין, טענה שהוכחשה לחלוטין מפי אלמקיאס.

הידיעות החמות בחדשות:
שגרירי ארה"ב לשעבר שינו עמדתם: לשחרר את פולארד
טלטלה בטורקיה: ארדואן הדיח הלילה 350 שוטרים
סחיטה - וייבוש: התחבא עירום במכונת כביסה ונתקע

אסולין הגיש תלונה למשטרה, אולם תיק החקירה נסגר בנימוק שמדובר בסכסוך שכנים. זאת, לנוכח תלונה נגדית שהוגשה בידי מי שהפך להיות יריבם. לפני יותר משבוע חיבלו אלמונים במתקנים שהוצבו בשטח המריבה. בני הזוג אסולין הציגו תמונות שצולמו במקום, בהם נראה כי הגדר נעקרה ממקומה וכי נגרמו נזקים למשאיות ולמכל דלק, ממנו נשפכו 4,000 ליטר סולר. השניים הגישו עוד תלונה למשטרה ובה הצביעו על אלמקיאס כמי שאחראי למעשה. את הטענות לגרימת הנזק הכחיש אלמקיאס, שמיהר להוציא נגד השניים צו הרחקה משטח המריבה, לצד תלונה על הסגת גבול. עם זאת, אישר כי עקר את הגדר המקיפה את מגרש החניה, בטענה שהשטח שייך לו.

המשטרה הוציאה למעורבים בסכסוך צו הרחקה משטח המריבה לתקופה של שבועיים. בני משפחת אסולין החלו לפעול באמצעות עורך הדין שלהם, לבטל את הצו ובית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע צפוי להכריע בסכסוך. בני הזוג אומרים כי קיבלו אישור להמשיך ולהחזיק בשטח עד מתן החלטה שיפוטית בעניינו וטענו כי הם אינם מבינים את התנהלות חוקרי המשטרה, שלפיה הם הפכו להיות חשודים בהשגת גבול ופלישה לשטח. "אנחנו שכרנו את השטח הזה" התעקשה רחל אסולין, "שילמנו לאלמקיאס כל חודש תמורתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully