וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קור היסטורי" בארה"ב: 16 הרוגים בסופת השלגים

4.1.2014 / 15:40

החזאים צופים שגל הקור יתגבר ושיאי טמפרטורה יישברו: "מי שמתחת לגיל 40, מעולם לא חווה זאת". בניו יורק קפאה למוות חולת אלצהיימר בת 71, בפילדלפיה נמחץ פועל מתחת לשלג

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

הקור הקשה זה עשורים: החזאים בארה"ב צופים כי הטמפרטורות באזור צפון-מזרח ארה"ב ישברו שיאים של קור ביום ראשון, שמעלה את החשש לפציעות כתוצאה מהיפותרמיה. בתוך כך, מניין ההרוגים בסופת השלגים "הרקולס" ממשיך לעלות והוא עומד על 16 בני אדם, רובם כתוצאה מתאונות דרכים. אישה בת 71 הסובלת מאלצהיימר קפאה למוות לאחר שיצאה מביתה שבמערב מדינת ניו יורק. כמו כן, תושב ויסקונסין מת כתוצאה מהיפותרמיה. פועל שעסק בעבודות פינוי השלג בפילדלפיה נמחץ למוות תחת ערימה בגובה של 30 מטרים של מלח.

שיאים של קור יורגשו באזור בשל "מערבולת הקוטב", כפי שכונתה התופעה בפי אחד החזאים, הנגרמת על ידי "מאגר" של אוויר קר ודחוס, שמסתובב נגד כיוון השעון. המטאורולוג ראיין מאווי אמר כי שיאי הטמפרטורה צפויים להישבר בקרה שתחל מחר ותימשך בתחילת השבוע, בשל השילוב של זרם סילון, טמפרטורות קרקע נמוכות ו"מערבולת הקוטב": "כל המרכיבים ביחד צפויים להביא לקרה היסטורית. אם אתה צעיר מ-40, מעולם לא חווית זאת לפני כן".

"הרקולס" משתולל בארה"ב: 13 הרוגים, 29- מעלות

כלי תקשורת אמריקניים מדווחים כי הסופה, שהחלה אתמול, גרמה לביטולן ולעיכובן של אלפי טיסות. כמו כן, בתי ספר ומשרדי ממשלה נסגרו. אלפי בני אדם נותקו מחשמל ולמעלה מ-200 תאונות דרכים אירעו בקונטיקט בשל הכבישים החלקים.

ידיעות נוספות מהעולם:
חודש אחרי: חיסולו של בכיר חיזבאללה נותר תעלומה
בתום עימותים: אל-קאעדה הכריז על מדינה בלב עיראק
פירמידות בשקיעה ומריחואנה להמונים: תמונות השבוע

שלג במזרח ארצות הברית, ינואר 2014. Michael Conroy, AP
משרדי ממשלה ובתי ספר נסגרו/AP, Michael Conroy

השלג לא פסק לרדת מאז אתמול בבוקר באזור צפון מזרח ארה"ב והטמפרטורות הנמוכות הותירו אותו על הקרקע. "קל לפנות את השלג משום שהאוויר היה כל כך קר כשהוא ירד, כך שהוא מאוד אוורירי ורך", סיפר אחד מתושבי העיירה ארלינגטון שבמסצו'סטס. "אבל בעיקר מאוד קר". בבוסטון, בירת מסצו'סטס, נערם השלג לגובה של עד 60 סנטימטרים, בעוד במערב ניו יורק הוא נערם לגובה של 46 סנטימטרים. הפארק המפורסם של מנהטן, ה"סנטרל פארק", כוסה גם הוא בשכבה לבנה שמגיעה לגובה 15 סנטימטרים. 25 סנטימטרים של שלג ירדו בניו ג'רזי ו-15 ירדו בפילדלפיה.

טמפרטורות קיצוניות נרשמו בוורמונט, שם צנחו ל-22 מעלות מתחת לאפס, כשהרוחות גורמות לטמפרטורות להרגיש כמו 34-. ברוד איילנד הטמפרטורות צפויות להגיע היום ל-29 מעלות מתחת לאפס. גורמי הצלה מזהירים את התושבים מפני היציאה החוצה בתנאי מזג האוויר הללו ליותר מכמה דקות, בשל החשש לכוויות קור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ביל דה בלאזיו, ראש עיריית ניו יורק, מפנה שלג מפתח ביתו, 3 בינואר 2013. רויטרס
גורמי הצלה מזהירים את התושבים מפני היציאה החוצה בתנאי מזג האוויר הללו ליותר מכמה דקות. ראש עיריית ניו יורק מפנה שלג מחוץ לביתו/רויטרס

מושלי ניו יורק וניו ג'רזי הכריזו על מצב חירום וקראו לתושבים להסתגר בבתים. "בזמן שסערת החורף הזו מתפתחת, והיא מביאה עמה שלג כבד ורוחות חזקות לחלקים רבים של המדינה, אני מפציר בכל תושבי ניו יורק לנהוג בזהירות, להימנע מנסיעות ולהישאר בבתים", אמר מושל ניו יורק אנדרו קומו.

ראש העיר ניו יורק, ביל דה-בלאזיו, שנכנס לתפקידו רק השבוע, קרא לכל תושבי העיר להישאר בבתים, והזהיר מפני התקררות נוספת עם שקיעת השמש. "קר בצורה חריגה", הדגיש כמה פעמים. עם זאת, עובדי העירייה הגיעו למקום עבודתם היום ומשרדי העירייה פועלים. במקביל, הוחלט לסגור את בתי הספר והאוניברסיטאות בעיר. "לא רצינו שהילדים ייחשפו לרוחות ולקור קשים כל כך", אמר דה-בלאזיו.

תושבי עיירה במסצ'וסטס מביטים על גל המתנפץ מרחוק, 3 בינואר 2013. רויטרס
גלים גבוהים במסצ'וסטס/רויטרס
רוכב אופניים במסצ'וסטס, 3 בינואר 2013. רויטרס
רוכב אופניים במסצ'וסטס, 3 בינואר 2013/רויטרס
הסופה "הרקולס" הכתה בחוף המזרחי של ארצות הברית, ינואר 2014. Spencer Platt, GettyImages
הסופה "הרקולס" הכתה בחוף המזרחי של ארצות הברית, ינואר 2014/GettyImages, Spencer Platt
שלג במזרח ארצות הברית, ינואר 2014. Jim Cole, AP
שלג במזרח ארצות הברית, ינואר 2014/AP, Jim Cole

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully