וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופת שלגים בארה"ב; אלפי טיסות עוכבו או בוטלו

3.1.2014 / 7:50

הסופה פוקדת את צפון-מזרח ארה"ב. בניו יורק וניו ג'רזי קראו לתושבים להישאר בבתיהם. השלג צפוי להיערם לגובה של עד 35 ס"מ. בנמלי התעופה נערכים לדאוג לנוסעים שנתקעו

סופת שלגים החלה לפקוד הלילה (שישי) את מדינות צפון מזרח ארצות הברית. תושבי האזור קיבלו הנחיות להישאר בבתיהם ושיבושים כבדים נגרמו בלוחות הזמנים של אלפי טיסות ברחבי ארה"ב. למרות ששלג כבר החל לרדת, ההערכות הן כי שיא הסופה יהיה עד יום שישי בצהריים (שעון ישראל) וכי השלג שייערם יגיע באזורים מסוימים לגובה של 35 סנטימטרים.

עוד חדשות מהעולם:
על התפר: התאומים שלא נולדו באותה שנה
פיצוץ במעוז חיזבאללה בביירות, לפחות שישה הרוגים
סין עשויה להוציא להורג רופאה שמכרה 7 תינוקות

שלג במזרח ארצות הברית, ינואר 2014. Michael Conroy, AP
התושבים נקראו להישאר בבתים/AP, Michael Conroy

מושלי ניו יורק וניו ג'רזי הכריזו על מצב חירום וקראו לתושבים להסתגר בבתים. "בזמן שסערת החורף הזו מתפתחת, והיא מביאה עמה שלג כבד ורוחות חזקות לחלקים רבים של המדינה, אני מפציר בכל תושבי ניו יורק לנהוג בזהירות, להימנע מנסיעות ולהישאר בבתים", אמר מושל ניו יורק אנדרו קומו. קומו ומושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי, הורו גם על סגירת משרדי המדינה בשטחם.

שלג במזרח ארצות הברית, ינואר 2014. Michael Conroy, AP
על פי הערכות, השלג שייערם יגיע באזורים מסוימים לגובה של 35 סנטימטרים/AP, Michael Conroy

גם ראש העיר החדש של ניו יורק ביל דה בלאזיו, שערך ישיבת חירום ראשונה לקראת הסופה, קרא לתושבים לאפשר לצוותי החירום לעשות את עבודתם כהלכה. "זו הפעם הראשונה מיני רבות שאבקש מכם להישאר בבתים. אל תיכנסו למכוניות. אם אינכם צריכים לצאת, אז אל תצאו", אמר.

הסופה החזקה גרמה לביטולן של 1,807 טיסות ולעיכובן של 4,536 נוספות ברחבי המדינה. שני נמלי התעופה שהושפעו בצורה הקשה ביותר כתוצאה מהסערה הוא נמל התעופה הבינלאומי של שיקאגו "O'Hare" ו-"Newark's Liberty". שלושת נמלי התעופה המרכזיים בניו יורק נערכים לדאוג לנוסעים הרבים שטיסותיהם בוטלו או נדחו.

שלג במזרח ארצות הברית, ינואר 2014. Jim Cole, AP
טרקטור מפלס את הדרך בניו המפשייר/AP, Jim Cole

"יש לנו כמה מאות מיטות בכל נמל תעופה", אמר תומאס בוסקו, בכיר ב"רשות נמל ניו יורק וג'רזי" בנמל התעופה "LaGuardia" בניו יורק. הרשות מנהלת גם את נמל התעופה "Newark and John F. Kennedy". רובן רסקין, בן 23 מסן חוזה שבקליפורניה, שביקר את בת זוגו, נמצא בין הרבים שחוששים לעיכוב בטיסתם. "זה קצת מזכיר לי מדוע עברתי לסן חוזה לאחר הקולג' פה", סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully