וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על שרון: "מוקיר פועלו, לא שוכח את הגירוש"

2.1.2014 / 18:10

שר הכלכלה פרסם סטטוס בפייסבוק בו התייחס למצבו הבריאותי המידרדר של ראש הממשלה לשעבר. הוא אמנם הודה כי נותר בו כעס על ההתנתקות, אך הבהיר כי "ראוי לזכור את זכויותיו"

צילום: דניאל בוק, ערוץ 10, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד

(מנהל בית החולים "שיבא" מעדכן על מצבו של שרון, היום)

יממה לאחר שנודע כי מצבו הבריאותי של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, הידרדר מאוד וכי קיימת סכנה ממשית לחייו, התייחס היום (חמישי) למצבו גם שר הכלכלה, נפתלי בנט. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, הודה יו"ר הבית היהודי כי הוא אינו סולח לשרון על תכנית ההתנתקות מרצועת עזה, אך באותה נשימה הבהיר כי הוא לא שוכח את תרומתו רבת השנים למדינה.

"בוודאי יש לרבים מאתנו (ואני בכללם) כעס גדול על גירוש 8,000 תושבי גוש קטיף מבתיהם, ועל תוצאותיו ההרסניות לאזרחי ישראל, מעשה שכמותו לא ניתן שישוב לעולם", כתב בנט, אך הוסיף: "בשעות אלו, בהן אריק שרון נאבק על חייו, ראוי לנו לזכור לו את זכויותיו".

החמרה במצבו של אריאל שרון - כותרות אחרונות:
מנהל שיבא: "ההידרדרות במצבו של שרון רצינית מאוד"
החמרה במצבו של אריאל שרון: "המשפחה תחליט"
אי-ספיקת כליות: האיברים פשוט מפסיקים לעבוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מעטים מבינים שהוא עיצב את ערכי צה"ל". בנט ושרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך, הזכיר השר את החותם אותו השאיר שרון במהלך פעילותו הצבאית – החל מימיו כמפקדה של היחידה המיתולוגית 101, ועד לימיו כקצין בדרגת אלוף. "מעט לוחמים היום בצה"ל מבינים שאריק שרון הוא שעיצב את ערכי צה"ל המוכרים לכולנו: עמידה במשימה בכל מחיר, אי הפקרת פצועים בשטח והמפקד תמיד בראש", כתב בנט, והתייחס ליוזמה שעמדה מאחורי הקמת יחידה 101: "הרעיון היה להקים יחידה מובחרת וקטנה, עם לוחמים בעלי סיבולת גבוהה מאוד ויכולת ניווט לילית של 50-40 ק"מ (בלילה אחד) המסוגלת לבצע פשיטות רועשות או שקטות על מנת לפגוע באויב".

תכנית ההתנתקות. GettyImages
בנט לא שוכח. ההתנתקות/GettyImages

בנט אף סיפר על הכללים שקבע שרון ליחידה: "מפקד הולך בראש. אם לא, הוא לא יהיה. לא חוזרים הביתה ללא עמידה במשימה. כאשר כוח חזר ללא עמידה במשימה, הוא הכריח את אותו הכוח לבצע שוב את אותה משימה כבר למחרת הליל, והפעם להצליח. לא מפקירים פצועים בשטח. בשום מחיר".
"לאחר מספר חודשים", סיכם, "היחידה הקטנטנה התאחדה עם גדוד 890 בצנחנים ואריק שרון הפך למפקדו והוא 'הוריש' את הערכים הללו לגדוד כולו. וכך, בסופו של דבר, כל צה"ל 'ירש' את הערכים הללו שמוכרים לכולנו כיום: מפקד בראש, לא מפקירים פצועים ועומדים במשימה בכל מחיר".

אמש הודיע בית החולים בית החולים "שיבא" בתל השומר כי חלה הידרדרות במצבו של שרון בן ה-85, המאושפז מ-2006 במצב של תרדמת, בעקבות אירוע מוחי שעבר. הרופאים העריכו כי נותרו לו לכל היותר ימים ספורים לחיות, וקיימו הערכת מצב בשיתוף משפחתו. "המצב עכשיו תלוי בעיקר במשפחה ובהחלטות שהיא תקבל", אמר גורם בכיר בבית החולים לוואלה! חדשות.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully