וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל שיבא: "ההידרדרות במצבו של שרון רצינית מאוד"

גלעד גרוסמן

2.1.2014 / 12:00

יום לאחר ההודעה על החמרה במצבו של ראש הממשלה לשעבר, מבית החולים בו הוא מאושפז נמסר כי הוא סובל מאי-תפקוד במערכות בגופו וכי מצבו ממשיך להיות קריטי. "יש סכנה לחייו"

צילום: דניאל בוק, ערוץ 10, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד

מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופסור זאב רוטשטיין, מסר הבוקר (חמישי) כי ההידרדרות במצבו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון רצינית מאוד, וקיימת סכנה לחייו. בהודעה לתקשורת, ציין פרופ' רוטשטיין: "אנחנו כבר עדים לעליות ומורדות במצבו הרפואי בחודשיים וחצי האחרונים אבל הוא חזר בחזרה והתייצב, ולמרות זאת ביומיים האחרונים אנו צופים בירידה הדרגתית בתפקוד של מספר איברים קריטיים אצלו בגוף".

לדברי מנהל בית החולים, מצבו של שרון מוגדר קריטי. "זה המצב היום, כשהרקע לכך תקופה ארוכה עם מחלות רקע. אנחנו צופים בירידה בתפקוד של מספר איברים שהם חיוניים לחיים. אני לא יכול להיות נביא, אבל התחושה של הרופאים המטפלים בו ושל המשפחה שלו היא שיש פה שינוי לרעה", ציין. "התחושה של כולם היא שההידרדרות היא הידרדרות רצינית מאוד, וזאת גם התחושה שלנו".

החמרה במצבו של אריאל שרון: "המשפחה תחליט"

פרופסור זאב רוטשטיין מנהל ביה"ח שיבא. ינואר 2014. דרור עינב
"התחושה של הרופאים המטפלים בו ושל המשפחה שלו היא שיש פה שינוי לרעה". רוטשטיין/דרור עינב

אמש הודיע בית החולים כי חלה הידרדרות במצבו של שרון בן ה-85, המאושפז מ-2006 במצב של תרדמת, בעקבות אירוע מוחי שעבר. הרופאים העריכו כי נותרו לו לכל היותר ימים ספורים לחיות, וקיימו הערכת מצב בשיתוף משפחתו. "המצב עכשיו תלוי בעיקר במשפחה ובהחלטות שהיא תקבל", אמר גורם בכיר בבית החולים לוואלה! חדשות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מצבו הרפואי של שרון, ראש הממשלה ה-11 של ישראל, החל להידרדר בדצמבר 2005 אז לקה באירוע מוחי קל, בגינו אושפז לכמה ימים בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. הוא היה אמור לעבור צנתור בלבו, אולם יום לפני הניתוח, ב-4 בינואר 2006, הוא חש ברע. הוא הוחש לבית החולים, ואחרי סדרת בדיקות נמצא כי הוא עבר אירוע מוחי שני, חמור יותר. לאחר טיפול החירום שניתן לו, הוא שקע בתרדמת. כשהתברר כי שרון לא יוכל להמשיך לכהן כיו"ר המפלגה ולהתמודד לכנסת ה-17, החליפו בתפקידים אלה אהוד אולמרט, בתוקף תפקידו כממלא מקום ראש הממשלה.

בתחילת השנה שעברה דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית כי חל שיפור במצבו של שרון וכי הוא הועבר לבית החולים סורוקה בבאר שבע לצורך בדיקות MRI. עוד באותו יום נמסר מבית החולים תל השומר כי מצבו של שרון נותר ללא שינוי וכי הוא יוחזר לשם אחרי כמה שעות של בדיקות. בספטמבר האחרון עבר שרון ניתוח שתוכנן מבעוד מועד בבטנו. הניתוח, שנועד לסדר דבר מה במערכת ההזנה בקיבתו, נמשך כשעה ועבר כמצופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully