וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווטסאפ מהקרב: צפו בסמארטפון הראשון בצה"ל

2.1.2014 / 0:01

מתיחת פנים במערכת הביטחון: חברת מוטורולה סולושנס תספק מכשיר טלפון נייד באמצעותו ניתן לשלוח תמונות ומסרים משדה הקרב בדרך מוצפנת. אחד החידושים: נטרול המכשיר מרחוק

עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

ווטסאפ לחמ"ל? בקרוב זה יהיה אפשרי: משרד הביטחון חתם אתמול (רביעי) על הסכם עם חברת מוטורולה סולושנס לפיו החברה תספק מכשירי טלפון ניידים חכמים מסוג LEX700 לצה"ל, במטרה להחליף את מכשיר ה"ורד הרים" המיושן שנמצא כיום בשימוש. הסמארטפון החדש מצויד במכשיר ניווט לווייני מובנה, מצלמה בעלת רזולוציה של 8 מגה-פיקסל וכן אפליקציות ייחודיות. כמובן, המכשיר מוצפן, ולכן הלוחמים יוכלו להעביר תמונות ומסרים משדה הקרב.

עוד על החידושים האחרונים בצה"ל:
ה"ווייז" המוצפן של מטוסי הקרב
המל"ט הישראלי שכובש את העולם
מסכי הפלאזמה שרודפים אחרי המפקד

הרמטכ"ל בני גנץ בתרגיל חטיבתי של גבעתי, יוני 2012. דובר צה"ל
עלות הפרויקט - 100 מיליון דולרים, בשביל סמאטרפון עמיד במים ובפני אבק/דובר צה"ל

בשנה האחרונה בחנו במשרד הביטחון מגוון של מכשירים מוצפנים כדי להחליף את ה"ורד הרים" והמכשיר החדש יחליף באופן מדורג את המכשיר המיושן. במסגרת החוזה עליו חתמו מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון ומשלחת הרכש של המשרד בניו יורק, יתבסס המכשיר החכם על טכנולוגיה ייחודית של חברת מוטורולה, שנבחרה בתום סדרת בדיקות מקיפה.

הסמארטפון החדש עמיד במים ובפני אבק, בעל סוללה חזקה במיוחד שמאפשרת 400 דקות שיחה ועד 500 שעות בהמתנה ויש לו משהו שכל מי שגנבו לו מכשיר טלפון נייד היה רוצה – אפשרות לנטרל אותו ממרחק. היקף הפרויקט מוערך בכ-100 מיליון דולרים שיפרשו על פני 15 שנים, ובמסגרתו תספק מוטורולה תמיכה ואחריות לרשת ולמכשירים.

סמנכ"ל וראש מנהל הרכש במשרד הביטחון, תת-אלוף (מיל.) שמואל צוקר אמר כי "חתימת החוזה לפיתוח ורכש הסמארטפון הצבאי הראשון, תביא את מהפכת הטלפונים החכמים לשדה הקרב העתידי, ותעניק יתרון משמעותי לצה"ל ומערכת הביטחון כולה. בזכות משא ומתן יעיל ומקצועי, שהוביל מנהל הרכש, הצלחנו להביא לצה"ל את הטכנולוגיה המתקדמת בעולם במחיר הטוב ביותר".

(עדכון ראשון: 21:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully