וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 שנים פחות שלושה ימים: האשפוז של אריק שרון

ראש הממשלה לשעבר סבל משני אירועים מוחיים בהפרש של 17 ימים לפני שמונה שנים, ומאז הוא שרוי בתרדמת. לאורך השנים לא חל שינוי מהותי במצבו, עד הערב

צלמים זמניים מורשים

אריק שרון שרוי בתרדמת כבר שמונה שנים פחות שלושה ימים. במהלך תקופת האשפוז הארוכה לא פורסמה תמונה שלו, לאחר שסבל מאירוע מוחי כפול בהפרש של 17 ימים. לאורך שנות האשפוז הארוכות לא חל שינוי ניכר, עד הערב, במצבו של ראש הממשלה לשעבר, ובשנת 2010 משפחתו הורשתה להעביר אותו לחוות השקמים לסופי שבוע, אולם בשל ההיערכות הרפואית המורכבת, הדבר בוצע פעמים אחדות בלבד.

החמרה במצבו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון
אריק שרון סובל מאי-ספיקת כליות - מה זה אומר?

ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. GettyImages
נהג לספר על בני משפחתו שהאריכו חיים. שרון/GettyImages

מצבו הרפואי של שרון עד שלקה באירוע המוחי היה איתן, ולמרות שנהג לא לשמור על אורח חיים בריא, נהג להתלוצץ ולספר לסובביו על בני משפחתו שהאריכו חיים. גם בשל כך, כשלקה באירוע המוחי הראשון והקל בין השניים ב-18 בדצמבר 2005, הוכתה המדינה בהלם. בעקבות האירוע, נקבע לו הליך של צנתור והרופאים הורו לו ליטול מדללי דם. ערב הצינתור, ב-4 בינואר 2006, עבר את האירוע המוחי השני והחמור בשל דימום במוח.

מיד, ובהתאם לנהלים, קיבל לידיו אהוד אולמרט את תפקיד ראש הממשלה בשל ניבצרותו של שרון למלא את התפקיד. בסמוך לאישפוזו הראשוני בבית החולים הדסה עין-כרם בירושלים, שקע שרון בתרדמת שנמשכת עד היום. ב-29 במאי 2006 הועבר שרון למחלקה לשיקום נשימתי במרכז הרפואי שיבא בתל השומר וכאמור, ב-12 בנובמבר הועבר בפעם הראשונה לביתו בחוות השקמים שבצפון הנגב, אך הוא הושב לבית החולים לאחר תקופה קצרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully