וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר טרומית: שופטים יכריעו בהסדרי ראייה של קטינים

מליאת הכנסת אישרה ברוב גדול הצעת חוק, לפיה יצומצמו זכויותיהם של עובדים סוציאליים בנושאים שונים לגביהם יש חוסר הסכמה בין ההורים - ויועברו לסמכות בלעדית של בית המשפט

אילוסטרציה. ShutterStock
בית המשפט יהיה הגורם הבלעדי המכריע/ShutterStock

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית ברוב של 33 חברי כנסת מול מתנגד אחד את הצעת חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, לפיה יצומצמו סמכויות פקידי הסעד בעניינים שונים של קטין, אשר הוריו אינם מסכימים לגביהם. הצעת החוק, אותה יזם ח"כ דוד אזולאי (ש"ס), נועדה לבטל את האפשרות הקיימת כיום בחוק, לפיה בית המשפט רשאי להאציל מסמכותו לפקידי סעד כדי להכריע בעניין הסדרי ראייה או בכל עניין אחר הנוגע לקטין, לגביו ההורים אינם מסכימים.

על פי הצעת החוק, בית המשפט יוכל לשמוע את המלצותיהם של הגורמים המקצועיים המעורבים, אך הוא יהיה הגורם הבלעדי המכריע. בדברי ההסבר לחוק נטען כי פעמים רבות מטיל בית המשפט את ההכרעה על פקידי הסעד ובכך מעניק להם כוח רב וסמכות מעין שיפוטית שאינה בגדר המומחיות המקצועית שלהם, וזאת מבלי שיש כל פיקוח על החלטותיהם.

עוד בוואלה! חדשות:
מגיש טלוויזיה בכיר קיבל בפייסבוק איומים ברצח
אישום: שוטר הכריח נחקרת לגעת באיבר מינו
צעירה תובעת: "הותקפתי מינית בפנימייה שיקומית"

הצעת החוק מגיעה על רקע ביקורת רבה הנשמעת לאחרונה בנוגע לעבודת העובדים הסוציאליים – בין השאר בענייני אימוץ ובענייני הוצאת ילדים מביתם. בכנס חרום שנערך אתמול על ידי איגוד העובדים סוציאליים הבהיר מנכ"ל משרד הרווחה, יוסי סילמן, כי מספר שינויים צפויים באופן עבודתם, בהם גם שינוי החוק האמור. "הגיע הזמן ששופטים ייקחו אחריות וידונו בתיקים", אמר סילמן. "לא ייתכן שפקידות הסעד יאלצו לשמש גננות אחרי קבלת החלטות ומתן פסק דין".

עוד ציין סילמן כי לבד משינוי חוק האפוטרופסות, שינוי נוסף עליו עובדים במשרד הוא הסדרה בחוק של פעילות ועדות ההחלטה, או בשמן השכיח "ועדות תכנון וטיפול", עליהן מוטל לקבל החלטות בעניין קטין כשאלו כוללות המשך טיפול בקהילה או הוצאתו מביתו. "אנו נמליץ על חקיקת הנושא כי במדינה מתוקנת לא ייתכן מצב בו מקיימים ועדה על בסיס מקום פנוי או נציג חינוך פנוי", אמר סילמן, "אנו נדרוש נציגים קבועים, מערכת מחשוב מתאימה ומזכירה לכל ועדה".

  • עוד באותו נושא:
  • רווחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully