וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ אירופי: קמרון ומרקל יבואו לישראל בתחילת 2014

1.1.2014 / 0:03

ברקע הלחץ לקידום המו"מ עם הפלסטינים, יבקר ראש ממשלת בריטניה בישראל לראשונה מאז נכנס לתפקידו. קנצלרית גרמניה תגיע בנפרד. אמש אמר אבו מאזן: "די ל'סרטן ההתנחלותי'"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון בבריסל, 25 באוקטובר 2013. AP
שני ביקורים מדיניים סמוכים. מרקל וקמרון/AP

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, יבקרו בישראל בתחילת השנה הקרובה. קמרון אמר לפני שלושה שבועות ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אותו פגש בטקס האשכבה של נלסון מנדלה בדרום אפריקה, כי הוא מתכוון לבקר בישראל ב-2014. אדלשטיין הזמין אותו לנאום מעל בימת הכנסת, וקמרון אמר שישמח לעשות זאת. אמש (שלישי) פורסם בערוץ 10 כי קמרון צפוי להגיע כבר במהלך חודש פברואר הקרוב. עד כה לא יצאה הודעה רשמית בנושא מטעם ממשלת בריטניה.

מרקל צפויה להגיע לישראל במסגרת מפגש "Government to Government" בין שתי הממשלות, שצפוי להיערך בירושלים. בניגוד לקמרון, שעבורו הביקור בישראל יהיה הראשון מאז נכנס לתפקידו, מרקל כבר ביקרה כאן בעבר – למעשה, הביקור הרשמי הראשון שערכה כקנצלרית גרמניה, עוד בשנת 2006, היה בישראל. היא ביקרה בארץ גם בינואר 2011, וניצלה את הביקור כדי למתוח ביקורת חריפה על ההתנחלויות – נושא שצפוי לעמוד גם במוקד הביקור העתידי שלה.

תהליך השלום - כותרות נוספות:
הושלמה הפעימה השלישית: האסירים הפלסטינים שוחררו מהכלא
נתניהו על החגיגות ברשות: "רוצחים אינם גיבורים"
עריקאת: "ההחלטה לספח הבקעה נועדה להרוס תהליך השלום"

גם ראש ממשלת רומניה יגיע לישראל

מנהיג אירופי נוסף שצפוי לבקר בישראל בקרוב, עוד לפני שני המנהיגים הבכירים, הוא נשיא רומניה, טראיאן בססקו, שיגיע לביקור של שלושה ימים בישראל ב-19 בינואר. בין ישראל לרומניה מתקיימים שיתופי פעולה כלכליים וביטחוניים, אך לאחרונה התחולל משבר ביחסי המדינות, גם הוא סביב נושא ההתנחלויות: שתי המדינות היו אמורות לחתום על הסכם לייבוא כ-5,000 פועלים רומנים לענף הבניין בישראל, אך ממשלת רומניה דרשה מישראל להתחייב שהפועלים לא יעבדו כלל בהתנחלויות. הדרישה הזו הכשילה את ההסכם המיועד.

ברקע לכל שלושת הביקורים הללו נמצא תהליך השלום עם הפלסטינים. אירופה מעוניינת מאוד בקידום המשא ומתן ומתנגדת בתקיפות להכרזות של ישראל על בנייה בהתנחלויות, שלתפיסתה מחבלות בסיכוי להשיג הסכם עם הפלסטינים. שגריר האיחוד האירופי בישראל אף אמר בסוף השבוע לוואלה! חדשות כי אם ישראל תכריז בקרוב על גל בנייה נוסף בהתנחלויות, הדבר עלול להוביל לקריסת המשא ומתן עם הפלסטינים. השגריר הוסיף כי במקרה כזה, אירופה תטיל את האשמה לכישלון השיחות על ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אבו מאזן: "נלחמים כדי להגיע להסכם שלום סופי"

בתוך כך, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שב והבהיר אמש את התנגדותו לבנייה בהתנחלויות במקביל למשא ומתן המדיני. "אנחנו לא נסבול את המשך 'הסרטן ההתנחלותי', במיוחד בירושלים, ונשתמש בזכותנו כמדינה משקיפה באו"ם כדי לעזור אותו בדרך דיפלומטית, מדינית וחוקית", אמר אבו אזן בנאום טלוויזיוני ששודר אמש לרגל יום השנה ה-49 לייסוד תנועת פתח.

יו"ר הרשות שב והדגיש כי המשא ומתן הוא "חלק ממאבקנו הלאומי לשחזור זכויותינו הלאומיות, ואנחנו נלחמים על מנת להגיע להסכם שלום סופי". הוא דחה את "כל הדיבורים על הסכמים זמניים, הסכמי מעבר או כל רעיון להאריך את הכיבוש ואת הסבל המתמשך של בני עמנו". לדבריו, "אנחנו נושאים ונותנים כדי להגיע לפתרון מידי שיוביל להקמת מדינת פלסטין שבירתה ירושלים הקדושה על כל השטחים שנכבשו בשנת 1967, ולפתרון צודק לסוגיית הפליטים בהתאם להחלטת 194, כפי שנקבעה ביוזמת השלום הערבית".

עדכון ראשון: 23:10

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully