וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסי אבוטבול תובע 40 מיליון שקלים מהמדינה

גלעד גרוסמן

31.12.2013 / 0:03

העבריין, שמרצה 18 שנות מאסר בגין ניהול ארגון פשע, טען בעבר כי המשטרה הפיצה שהוא מעוניין להיות עד מדינה. כעת הוא תובע עשרות מיליוני שקלים מהפרקליטות, המשטרה והשב"ס

עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

העבריין אסי אבוטבול, המרצה 18 שנות מאסר בגין ניהול ארגון פשיעה ועבירות של סחיטה, הצתה, כליאת שווא ועבירות הון, הגיש באמצעות פרקליטיו, עו"ד נירה שגב ועו"ד דב-נתן רוזנבלט, תביעה בסך 40 מיליון שקלים נגד הפרקליטות, המשטרה ושירות בתי הסוהר. אבוטבול, שהוא ואחיו פרנסואה נחשבו בעבר לראשי אחד מארגוני הפשע החזקים בנתניה, הורשע בשורה ארוכה של מקרי סחיטה באיומים של אנשי עסקים ישראלים וצרפתים הפועלים בישראל. מאז 2007 הוא שוהה בהפרדת יחיד ובתקופת מאסרו חוסלו אחיו פרנסואה וגיסו נתי אוחיון.

עוד בוואלה! חדשות:
צה"ל: העובד בגדר עזה נורה על ידי צלף מאלף מטרים
הותר לפרסום שמו של "קפטן ג'ורג'" שחקר את דיראני
צפו: השרה וחברת הכנסת מהליכוד בעימות קולני

בשלב זה לא ניתן לפרסם את תוכן התביעה, אולם אבוטבול הגיש בשנים האחרונות שורה של עתירות לבית המשפט, בהן טען כי שירות בתי הסוהר, המשטרה והפרקליטות מתנכלים לו, וכי חלה הידרדרות במצבו הגופני והנפשי בשל החזקתו הממושכת בבידוד. אבוטבול טען בעבר כי הוא חושש שירעילו אותו, שהוא הוכה ולא קיבל טיפול רפואי וכן ששירות בתי הסוהר לא מספק לו את צרכיו הרפואיים השונים.

"קרוב לשבע שנים פותחים לי את הצורה ואז פותחים לי תיקים", כתב אבוטבול לפני כמה חודשים באחת העתירות. "אני נענש בשב"ס וגם ביאחב"ל". במקום אחר הוא כתב: "היאחב"ל, הפרקליטות ומקורות שלהם הוציאו עליי חוזה". ככל הנראה, אבוטבול התייחס לטענה שהשמיע לפני כחצי שנה, כאשר פנה לוועדת הפנים של הכנסת וטען כי המשטרה הפיצה שהוא מעוניין להפוך לעד מדינה, ולמעשה שכך 'נגזר דינו'".

פרנסואה אבוטבול. ניר לנדאו, ניר לנדאו, מערכת וואלה!
פרנסואה אבוטבול, אחיו של אסי, שחוסל/ניר לנדאו, מערכת וואלה!, ניר לנדאו

במכתב שהעביר אז לוועדה כתב כי המשטרה והשב"ס שמו להם למטרה להפוך את חייו לגיהנום. עוד טען כי זמן קצר לאחר שפורסם שהפך לכאורה לעד מדינה - טענה שהוא מכחיש - שרפו לו את בתי העסק שהיו בבעלותו ורצחו את אחיו וגיסו. אבוטבול אמר אז כי בכוונתו לתבוע את המשטרה.

"לאור רגישות הדברים המפורטים בכתב התביעה, מצאנו לנכון לבקש את ניהולו של הדיון בדלתיים סגורות", מסרה עו"ד שגב. "בית המשפט ידון ויחליט. מעבר לדברים אלה איננו יכולים להוסיף ולפרט".

מהמשטרה נמסר בתגובה לתביעה: "התביעה אינה מוכרת, ובמידה ואכן תתקבל, היא תטופל במישור המשפטי. מאבקה הנחוש וחסר הפשרות של משטרת ישראל בפשיעה החמורה והמאורגנת הובילה בשנים האחרונות לשורה של הישגים חסרי תקדים שבאו לידי ביטוי מאסרים ארוכי שנים, במעצרים, הגשת כתבי אישום, הרשעות והסגרות לחו"ל של דמויות משפיעות בפשיעה המאורגנת. מאמץ האכיפה נגד ארגוני הפשיעה שכלל בנוסף לאכיפה הפלילית גם תקיפה כלכלית, הוביל לתפיסת רכוש וכסף במאות מיליוני שקלים ואף לעזיבה מהארץ של חלק מהעבריינים מהרובד המשפיע. להב 433 לצד היחידות המרכזיות במחוזות ימשיכו להכביד את ידן במאבק בפשיעה המאורגנת, תוך השענות על קדמת הטכנולוגיה ומיטב כוח האדם של הארגון".

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "כתב התביעה התקבל בפרקליטות, יילמד, ותשובתנו תוגש לבית המשפט כמקובל". משירות בתי הסוהר נמסר כי "מענה השב"ס לתביעה יוגש כמקובל לבית המשפט".

(עדכון ראשון: 23:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully