וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשתו של אסי אבוטבול: "לא זוכרת איך הוא נראה"

24.2.2012 / 2:02

העבריין המורשע לא נפגש עם אשתו כשנה וחצי, מחשש שיעביר דרכה הוראות לביצוע פעילות פלילית שתכנן. המדינה התנגדה להחלטת בית המשפט לאפשר הביקור, וביקשה דיון נוסף בנושא

האם יאושר לעבריין המורשע, אסי אבוטבול, להיפגש עם אשתו? השניים לא התראו מזה שנה וחצי, כשבמהלך 18 החודשים האחרונים מתנגדת המשטרה לאפשר לאשתו לבקרו בכלא, בהסתמך על מידע מודיעיני הנמצא בידיה. לפני כשבוע נעתר בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע לבקשתו של אבוטבול, וקבע כי האישה תוכל לבקר את בעלה במסגרת "ביקורים סגורים", דהיינו - מאחורי זכוכית. המדינה ממשיכה להתנגד למפגש וביקשה בדיון לעכב את ביצוע ההחלטה, וביום שלישי האחרון הוגשה בקשה לדיון חוזר בבית המשפט בבאר שבע.

אבוטבול מרצה עונש של 18 שנות מאסר בגין ניהול ארגון פשיעה ובעבירות של סחיטה, הצתה, כליאת שווא ועבירות הון. במהלך תקופת מאסרו התקבל במשטרה מידע מודיעיני רב אודות כוונתו לבצע פעילות פלילית, ועלה החשש כי הוא יעביר מסרים באמצעות אשתו - על כן נאסר עליה לבקרו. שני ילדיו של אבוטבול מבקרים אותו במסגרת ביקורים סגורים – מאחורי זכוכית ובאמצעות טלפון. כמו כן, אבוטבול שוהה בהפרדה ומורחק משאר אוכלוסיית הכלא, עקב חשש מפני ניסיונות לפגוע בו, ובמצב הקיים חמישה אנשים בלבד מורשים לשוחח עמו בטלפון – אשתו, אמו, ילדיו ועורכת דינו. שירות בתי הסוהר מאזין לשיחותיו של אבוטבול ומתמלל אותן, מחשש להעברת מסרים, כשבמקביל גם להלוויית אחיו, פרנסואה, שנרצח בקיץ האחרון, לא אושר לו לצאת.

בשבוע שעבר נידונה עתירתו של אבוטבול, שהוגשה באמצעות עורכת הדין רותם טובול, לחדש את הביקורים של אשתו, בה ביקש אבוטבול לאפשר לו ביקורי התייחדות עם אשתו. בדיון טענה עורכת הדין טובול כי "חלק מהמידע (המודיעיני, מ"ש) מתקבל מהמסוכסכים עמו". עוד הוסיפה עורכת הדין כי "אם בית המשפט חושב שיש ממש במידעים – אולי יורה למשטרה לפתוח בחקירה אודות המידע אחת ולתמיד".

"אני לא זוכרת איך בעלי נראה"

בדיון הציגה גם אשתו של אבוטבול את גרסתה, ואמרה בדמעות כי "אני לא זוכרת איך בעלי נראה". השופט שלמה פרידלנדר התרשם מדבריה של האישה וקבע כי "אין ספק כי קיים משקל הומניטרי רב מאד לבקשה". עם זאת קבע השופט כי "לא אוכל לכחד כי המידע המודיעיני בעניינו של העותר כבד מנשוא". השופט פסק כי אשתו של אבוטבול תוכל לבקר אותו אף היא, אולם בביקורים סגורים בלבד – מה שימנע מהם את האפשרות להתייחד. בתגובה ביקשה המדינה עיכוב ביצוע של 15 ימים על ההחלטה, לו נעתר השופט.

ביום שלישי, כאמור, הגישה פרקליטות מחוז דרום בקשה לדיון חוזר בבית המשפט בבאר שבע. עו"ד טובול התנגדה לכך נחרצות. לדבריה, "עומדת למדינה זכות להגיש בקשת ערעור לבית המשפט העליון על ההחלטה, ולשם כך עומדים שבעה ימים, הדרך הנהוגה והמקובלת היא בקשת רשות ערעור ולא בקשה לעיון חוזר, בפרט שהמדינה נסמכת על אותו המידע, ובית המשפט קם מכיסאו וקבע בהחלטתו כי אשתו של המבקש תוכל להגיע לביקורים סגורים". ההחלטה בעניין זה טרם התקבלה. בינתיים, בני הזוג אבוטבול טרם נפגשו, ובשלב זה עדיין לא ברור מתי יאפשר זאת שירות בתי הסוהר, אם בכלל.

עוד בנושא
גובה חובות אכזר: על החבר הטוב של אסי אבוטבול
"משפחת אבוטבול נמחקה מעל מפת הפשיעה בישראל"
העונש הוחמר: אסי אבוטבול נשלח ל-18 שנות מאסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully