וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש הוחמר: אסי אבוטבול נשלח ל-18 שנות מאסר

גלעד גרוסמן

2.2.2011 / 10:31

ערעור המדינה לעליון התקבל, ואסי אבוטבול יבלה את 18 השנים הבאות מאחורי הסורגים. השופטים קבעו שאבוטבול עמד בראש ארגון פשע: "הסכנה של התארגנויות אלו רבה, נקבעה רמת ענישה חדשה"

בית המשפט העליון קיבל הבוקר (רביעי) את ערעור המדינה, החמיר את עונשו של אסי אבוטבול שהורשע בניהול ארגון פשיעה ובעבירות של סחיטה ועבירות הון, וגזר עליו 18 שנות מאסר. השופטים גם החמירו את עונשיהם של ארבעה מ"חייליו" של אבוטבול, וגזרו עליהם עונשים של 7-16 שנות מאסר.

אסי אבוטבול ואחיו פרנסואה נחשבים לראשי אחד מארגוני הפשע החזקים בנתניה. כתב האישום נגדו ונגד 23 נאשמים נוספים הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב ב-2007, וייחס להם שורה ארוכה של מקרי בסחיטה באיומים של אנשי עסקים ישראלים וצרפתים הפועלים בישראל, חברות בארגון פשיעה, הצתות ועבירה על חוק איסור הלבנת הון. אבוטבול אמנם זוכה מחלק מהעבירות, אולם השופטים קבעו שהוא עמד בראש ארגון פשע, "כשהכל סרים למרותו וממלאים הנחיותיו". הם הוסיפו ששמו והא?רגון שבראשו עמד הקפיא דמם של אנשים ואלה נהגו כמי שכפאם שד".

אבוטבול נידון במחוזי ל-13 שנות מאסר. "יד ימינו" אלברט סיטבון נידון ל-11 שנות מאסר; עו"ד ברק בופמן, שהורשע בחברות בארגון נידון לחמש שנות מאסר ושני בכירים בארגון - גבריאל עשור ודוד זוארץ, נידונו לשמונה ושבע שנות מאסר בהתאמה. אבוטבול ערער על הכרעת הדין ועל העונש שנגזר עליו, וטען כי בית המשפט שגה כאשר קבע שהוא עומד בראש ארגון פשיעה. מנגד, המדינה ערערה על העונש שנגזר על אבוטבול, בטענה שמדובר בעונש קל מדי. זאת, לאחר שבמשפט עצמו ביקשה הפרקליטות לגזור על אבוטבול וסיטבון 25 שנות מאסר.

השופט אדמונד לוי כתב בפסק הדין כי הוכח ש"המערערים עסקו בצורה מאורגנת ושיטתית בסחיטתם של אנשי עסקים, מקומיים וצרפתים". עוד קבע, כי אבוטבול לא הסתפק במעמדו כראש הארגון ולעתים הצטרף כמבצע, "אולם מעמדו הבכיר בעיני חבריו כלל לא היה מוטל בספק". "סבורני", הבהיר השופט לוי, "כי נוכח הראיות שהובאו בפניו, היה רשאי בית-המשפט המחוזי לקבוע כי אבוטבול, סיטבון, עשור וזוארץ פעלו במסגרתו של ארגון פשיעה, כאשר אבוטבול עומד בראש הארגון ושלושת חבריו משמשים בו כמנהלים".

עוד נכתב בפסק הדין כי "סכנתן של התארגנויות אלו היא רבה, באשר הן חותרות תחת יסודותיה של מדינה מתוקנת ואושיות החוק. על כן נזעק המחוקק ליצור הסדר נורמטיבי חדש, בגדרו נקבעה גם רמת ענישה חדשה, שונה מזו שקדמה לחקיקתו של חוק מאבק בארגוני פשיעה". השופט לוי קבע שבית המשפט המחוזי הקל מדי בעונשים שגזר, "בייחוד נוכח העובדה שהתופעה של ארגוני פשיעה שוב אינה נדירה במקומותינו". לכן גזרו שופטי העליון 18 שנות מאסר על אבוטבול, 16 על סיטבון, 11 שנות מאסר על עשור ו-10 על זוארץ. בופמן נידון לשבע שנות מאסר. מנגד, השופטים החליטו להקל בעונשו של חבר זוטר בארגון, עידן זוארץ, והפחיתו את עונשו משנתיים ל-15 חודשי מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully