וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בשפיכת תה על טיבי הורשע בעבר שתקף שוטרים

ציון ועקנין, שחשוד בתקיפת עובד ציבור בגין שפיכת התה על טיבי, בעל עבר פלילי שכולל 20 הרשעות - רובן בעבירות רכוש וסמים. בין היתר, הורשע בתקיפת שוטרים ונידון למאסר

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

ציון ועקנין, החשוד בתקיפת עובד ציבור בגין שפיכת תה על ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) הורשע בעבר ב-20 עבירות פליליות, בהן של רכוש וסמים, ואף נידון לפני כחצי שנה למאסר בפועל של שישה חודשים בגין תקיפת עובדי ציבור - כך עולה מדיון בהארכת מעצרו שהתקיים אמש (ראשון) בבית משפט השלום בבאר שבע. השופט יואב עטר החליטו להשאירו במעצר עד למתן החלטה אחרת, בטענה כי המעשה המיוחס לו מעיד על מסוכנותו לציבור.

כותרות אחרונות בנושא
שופך כוס התה על טיבי יואשם בתקיפת עובד ציבור
אדם נעצר בחשד ששפך כוס תה על ח"כ טיבי בהפגנה


"העבירה בוצעה בריש גלי, בנוכחות שוטרים שהיו במקום, וסבורני כי אדם אשר לא נרתע מפגיעה בעובד ציבור (...) מעלה על עצמו מסוכנות לביטחון הציבור", כתב עטר. בנוסף, הדגיש השופט את עבירותיו הקודמות של החשוד ואת המאסר שנגזר עליו בגין תקיפת שוטרים ואיומים על מאבטח בקניון קריית הממשלה בבאר שבע. "העובדה שהאיש נתן את הדין אך לפני חודשים ספורים בגין עבירות של תקיפת עובדי ציבור, לא הרתיעה אותו", כתב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
לחשוד עבר פלילי עשיר. ח"כ אחמד טיבי לאחר האירוע/מערכת וואלה, צילום מסך

ועקנין השליך את כוס התה על טיבי בעת הפגנה של המגזר הבדואי ופעילי שמאל בתביעה לשחרר את העצורים במתקני שב"ס והמשטרה, בהפגנה שבה התפרעו עשרות אנשים מול בניין בית המשפט בבאר שבע. מצבו הנפשי של ועקנין, ציין השופט, מעיד על הפרעת אישיות דו-סוציאלית שמלמדת על מסוכנות, והדגיש כי במהלך מעצרו יעבור תסקיר מער לצורך בחינת המשך החזקתו במעצר.

עו"ד דינו של ועקנין, שאול דיוויס, טען כי "מדובר באלימות ברף נמוך. הוא לא הי מצויד בנשק חם או קר ולא מדובר בעבריין שיש לו עבר פלילי כבד בעבירות אלימות". חרף החלטתו של השופט, דיוויס משוכנע כי "לא מדובר באדם שנשקפת ממנו מסוכנות גבוהה. אי אפשר לומר כי אם ישוחרר מן המעצר ילך תיכף ומיד לבצע עבירת אלימות נוספת. הוא מבין את הטפשות במעשה שעשה כלפי עובד ציבור בכיר ואין סיכוי שיחזור עליו בשנית".

  • עוד באותו נושא:
  • אחמד טיבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully