וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם נעצר בחשד ששפך כוס תה על ח"כ טיבי בהפגנה

רמי שני

19.12.2013 / 12:07

האיש נעצר במהלך הפגנה של כמאה איש מול בית המשפט בבאר שבע, בקריאה לשחרר את העצורים מההפגנה בחורה. ח"כ טיבי לא נזקק לטיפול. הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד העצורים

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

ברחבת בית המשפט בבאר שבע הפגינו היום (חמישי) כמאה בדואים בדרישה לשחרר את חבריהם העצורים מההפגנה בחורה נגד תכנית פראוור-בגין לפני כשלושה שבועות. במהלך ההפגנה נעצר אדם ששפך כוס תה על חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל), שלא נזקק לטיפול. בשלב זה נמצאים במעצר 10 מהמפגינים, בהם ארבעה קטינים, ושישה נוספים נמצאים במעצר בית. הפרקליטות במחוז הדרום הגישה נגדם כתבי אישום עם בקשה לעצור אותם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

"זו התנהגות ברוטלית, אלימה, כלפי ההפגנה, כלפי נבחר ציבור שמשתתף בהפגנה", אמר ח"כ טיבי. "המסר של ההפגנה הוא שפראוור לא יעבור ויש לשחרר את האסירים ואני ממשיך להפגין למרות ההתנהגות האלימה הזאת. זה חמור. אני מבין שהוא נעצר אבל מעולם, לא תקיפה ואיום בתקיפה, לא איום בהריגה ורצח ולא כוס תה ישנו את עמדותיי. אמשיך, אולי עם קול יותר רם, להשמיע את עמדותיי - בעיקר שפראוור לא יעבור", הוסיף.

יו?ר הכנסת יולי אדלשטיין, שוחח עם ח"כ טיבי בעקבות התקרית והביע את מורת רוחו מהמקרה: "חששתי ואני עדיין חושש מכך שתהליכים קונטרוברסליים שבאים לשולחנה של הכנסת עלולים ליצור מתח שייזלוג בסופו של דבר לרחוב ואף יגיע לכדי אלימות. הזכות למחות שמורה לכל מגזר ולכל בעל דעה, אבל אסור לאף אחד לחצות את הגבול ולקחת את החוק לידיים".

אלמוני שפך כוס תה על ח"כ אחמד טיבי - ונעצר. שי מכלוף
"אני ממשיך להפגין למרות ההתנהגות האלימה הזאת". ח"כ טיבי, היום/שי מכלוף

ח"כ טיבי שוחח על תכנית פראוור-בגין במשדר "חי בכנסת" ביום שני. הוא הביע חשש מהעדויות האחרונות לפיהן התכנית לא נגנזה, אלא תמשיך להיות מקודמת עם שינויים, "לרעת הבדואים". לדבריו, "ימי הזעם וההפגנות התקיפות, ללא אלימות - יימשכו". לטענתו, האשמה על האלימות בהפגנות המחאה מוטלת על כתפי המשטרה, אשר אינה מתירה למפגינים להביע את מחאתם ולחסום כבישים, כפי שהיא עושה בשנים האחרונות באירועי "יום האדמה". טיבי גם האשים כי בהפגנות השתתפו מסתערבים שהלהיטו את האווירה, ועל פי הטענות גם "זרקו את האבן הראשונה". לטענתו, מסתערב אף "כיוון אקדח לראש של ילד", והוא הציג תמונה על מנת להוכיח זאת.

עוד על תכנית פראוור-בגין:
טיבי: "המשטרה מפעילה מסתערבים בהפגנות הבדואים"
"נמשיך להיאבק עד שיכירו בכל הכפרים שלנו"
התכנית להתיישבות הבדואים תיגנז; בגין: צריך להכיר במציאות

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החשוד בהשלכת התה על חבר הכנסת, בעת מעצרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר לשעבר בני בגין, שהיה שותף לגיבוש וקידום המתווה להסדרת התיישבות הבדואים בנגב, אמר לפני שבוע במסיבת עיתונאים בתל אביב כי יש להפסיק את קידום הצעת החוק בנושא. בגין אמר גם כי ראש הממשלה נתניהו קיבל את המלצתו והחליט לגנוז את הצעת החוק, שעוררה סערה פוליטית וגרמה להפגנות אלימות ברחבי המדינה.

לפני כשלושה שבועות הפגינו אלפי בני אדם בצפון הארץ ובדרומה נגד תכנית פראוור-בגין. בצומת חורה שבאזור הנגב הפגינו כאלף בני אדם, ו-20 מהם נעצרו על ידי כוחות משטרה בחשד ליידוי אבנים. במהלך העימותים בדרום נפצעו באורח קל עשרה שוטרים מאבנים שהושלכו לעברם. כמו כן מפגין נפצע באורח בינוני מירי כדור גומי ופונה לבית החולים סורוקה שבבאר שבע. כוחות רבים של משטרה פעלו לפיזור המפגינים באמצעות גז מדמיע, זרנוקי מים וכדורי גומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully