וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת האסיר X - עכשיו סדרת הטלוויזיה

בימים אלה נכתב התסריט לסדרה עלילתית שתבוסס על סיפורו של סוכן המוסד היהודי-אוסטרלי בן זיגייר, שנכלא בחשאי בישראל והתאבד בתאו. זכויות ההפקה נמכרו גם לבריטניה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בן זיגייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרשת האסיר X תעובד למסך הקטן: בתקופה הקרובה עתידה לעלות לאוויר בישראל סדרת טלוויזיה חדשה, שתופק עבור "yes" על ידי חברת ההפקה "טדי הפקות", ותהיה מבוססת על הפרשה במרכזה עמד סוכן המודיעין היהודי ממוצא אוסטרלי בן זיגייר. על כתיבת התסריט אמונים הסופר רון לשם, שחיבר את רב המכר "אם יש גן עדן", ועמית כהן. במרכזה של העלילה לא יעמוד זיגייר עצמו, כי אם הרפתקאותיהן של שתי נשים, אשר יוצאות למסע חיפושים אחר סוכן מודיעין ישראלי שנעלם מעל פני האדמה, ונכלא בחשאי. אולם, עוד בטרם שודרה בישראל, נרשם הישג מרשים. לפי דיווח במגזין הבידור האמריקני "וראייטי", לא רק הצופים בארץ יזכו ליהנות מהסדרה. זאת, משום שזכויות ההפקה שלה נמכרו לאחת מחברות ההפקה הגדולות בממלכה בשם "קומפני הפקות".

"אנו מאוד נרגשים לעבוד יחד עם אנשים כשרוניים כל כך", אמר מנכ"ל "קומפאני הפקות", ג'ון יורק, בראיון ל"וראייטי". "ישראל נמצאת בחוד החנית של כמה מתכניות הטלוויזיה המקוריות והחכמות ביותר של השנים האחרונות, וזה זכות גדולה לעבוד איתם ולביא רעיון כל כך מרגש למסך".

פרשת האסיר X נחשפה בחודש פברואר השנה בעקבות תחקיר של ערוץ ABC האוסטרלי לפיו בן זיגייר, ישראלי ממוצא אוסטרלי, שהיה מועסק בשורות המוסד, נעצר ונכלא בישראל ולאחר מכן התאבד בתלייה בתאו בכלא איילון בדצמבר 2010. השתלשתול האירועים התרחשה תחת מעטה כבד סודיות והסתרה בחסות מערכת הביטחון ורשויות החוק בישראל, שמעולם לא הכירו רשמית בקיומו של אסיר כזה. מאז נחשפה הפרשה, נשמעו ספקולציות רבות באשר לנסיבות בגינן נכלא זיגייר. לפי כארבעה חודשים דיווחה רשת ABC כי זיגייר חיבל במבצע סודי של המוסד להחזרת שלושת חטופי "קרב סולטן יעקוב" - זכריה באומל, יהודה כץ וצבי פלדמן - שנשבו במלחמת לבנון ביוני 82' ונעדרים עד היום. על פי הדיווח, פזיזותו של זיגייר הפילה את המבצע וגרמה לכליאתו של הסוכן.

עוד על האסיר X:
4 מיליון שקלים פיצויים למשפחתו של האסיר X
ביום שהתאבד: אשתו של זיגייר החליטה להיפרד ממנו
"זיגייר חשף מבצע של המוסד לחילוץ נעדרי סולטן יעקוב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully