וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסלמה בדרום נמשכת: רקטה התפוצצה בחוף אשקלון

רמי שני

26.12.2013 / 19:56

בפעם השנייה ביממה הופעלה אזעקת צבע אדום בעוטף עזה. רקטה שנורתה מצפון הרצועה נחתה בשטח פתוח בלי לגרום נזק. מוקדם יותר קיימו שר הביטחון והרמטכ"ל דיון ב"צעדי ענישה"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

(שר ביטחון יעלון: "הטרור - בגלל ההסתה ברשות")

רקטת קסאם נורתה הערב (חמישי) מרצועת עזה לכיוון ישראל. בעקבות זיהוי השיגור הופעלה התרעת צבע אדום אדום במועצה האזורית חוף אשקלון, ואחריה נשמע פיצוץ. אין דיווחים על נזק או על נפגעים. הרקטה נפלה בשטח פתוח בתחום המועצה, וחבלני משטרה הוקפצו למקום הנפילה. היציאה זוהתה מאזור בית לאהיא שבצפון הרצועה, אולם מערכת "כיפת ברזל" כנראה לא הופעלה. מדובר בירי שני ביממה האחרונה לעבר האזור.

מוקדם יותר היום בשל ההסלמה הביטחונית נפרשה סוללה נוספת של מערכת "כיפת ברזל" באשדוד, כחלק מהיערכות צה"ל להידרדרות המצב מול ארגוני הטרור והחשש מירי רקטות נוסף מכיוון רצועת עזה. אתמול הוצבו מיירטים של כיפת ברזל גם בבאר שבע ובשדרות.

הבוקר התייחס גורם ביטחוני לשיגור הרקטה לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון הלילה, ואמר כי לפלסטינים "יש תמיד נטייה בסבבים אלימים להתעקש לומר את המילה האחרונה, באמצעות ירי רקטה או פצצת מרגמה".יצוין שמערכת "כיפת ברזל" העריכה את מקום הנפילה ולכן לא הופעלה.

היום התקיימה הערכת מצב בראשות שר הביטחון משה יעלון בלשכתו בקריה ובהשתתפות הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ראש אמ"ן אלוף אביב כוכבי ובכירים נוספים. הם דנו בין היתר באפשרות לתגובה על ירי הרקטה, אך בעיקר על צעדים עתידיים של ענישה. על הפרק – השיקולים להמשיך את סגירתו של מעבר כרם שלום.

עוד על ההסלמה בדרום:
בדרום נערכים להסלמה: "כיפת ברזל" נפרשה גם באשדוד
בצה"ל מזהירים: "השתנו כללי המשחק"
חמאס חותרים ל"פיצוץ מבוקר" - שעשוי לצאת משליטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully