וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איבדה מסמך מסווג, ניסתה להתאבד והוכרה כנכת צה"ל

29.12.2013 / 9:28

חיילת ששירתה באחת היחידות המסווגות של חיל המודיעין חשה שאינה עומדת בלחצי התפקיד. לאחר שניסתה לשים קץ לחייה, נשלחה לאשפוז פסיכיאטרי ושוחררה משירותה בצה"ל

חיילים בבסיס, דצמבר 2011. דרור עינב
לא פעם חשה נ' שאינה עומדת בלחצים של התפקיד/דרור עינב

נ', בת 29, שירתה באחת היחידות המסווגות של אגף המודיעין. במסגרת תפקידה נחשפה לחומר סודי ורגיש ולא פעם חשה שאינה עומדת בלחצים של התפקיד. במהלך שירותה איבדה מסמך מסווג, נשפטה בגין האירוע ונידונה למאסר על תנאי. עקב כך, החמיר מצבה הנפשי, אך כל בקשותיה לעבור בסיס נענו בשלילה. יום אחד חשה נ' ברע וניסתה לשים קץ לחייה. היא נשלחה לאשפוז פסיכיאטרי ובהמשך שוחררה משירותה בצה"ל.

עוד בוואלה! חדשות:
הדילמה הקשה בשב"כ: נתנו אור ירוק לשחרור רוצחי חברם
"הליך מזוהם": למה בוטלו הבחירות בבית שמש?
פרשה נוספת של אונס קטינה: 4 נאשמים בבעילה אסורה

במרץ 2013 נקבעה לה, על סמך חוות דעת רפואי, נכות זמנית בשיעור 100%. במשרד הביטחון הודיעו כי לאחר בחינה נוספת יחליטו האם לסווג את הנכות כצמיתה, ועמדו על כך ש-נ' תתייצב בפני ועדה רפואית. באי כוחה, עורכי הדין אלי סבן ולימור בריק, פנו בנושא לבית המשפט המחוזי בתל אביב, וציינו בפני השופטת חדוה וינבאום-וולצקי כי נ' עודנה מאושפזת בבית חולים פסיכיאטרי וכפי שניתן ללמוד מחוות הדעת הרפואיות, מצבה ממשיך להיות קשה באותה מידה. כמו כן, טענו עורכי הדין כי בשל מצבה הקשה, תתקשה נ' להגיע לדיוני הוועדה הרפואית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פסק דין זה נותן פתח לכל הנכים הקשים". עו"ד סבן/מערכת וואלה!, צילום מסך

עורכי הדין ביקשו מבית המשפט כי נ' תוכר כנכה צמיתה על בסיס המסמכים הרפואיים ומבלי שתתייצב בפני הוועדה. בית המשפט קיבל את הבקשה, מתח ביקורת על דרישת משרד הביטחון, וקבע כי בנסיבות המקרה ניתן להסתפק בחוות הדעת הרפואית והורה להכיר בנכותה של נ' כצמיתה.

עו"ד סבן אמר בתום הדיון: "מדובר בתקדים משפטי לפיו נקבע שבנסיבות מסוימות על חברי הועדה הרפואית לבקר את הנכה ולא ההיפך. במקרה זה, לאור מצבה של הנכה, קיבל בית המשפט החלטה אמיצה לפיה תוכר הנכה בשיעור 100% לצמיתות מבלי שנבדקה כלל בוועדה הרפואית. מדובר בעניין עקרוני הנוגע לכלל נכי צה"ל בארץ, אשר נבצר מהם להגיע לוועדות עקב מצבם הרפואי. פסק דין זה נותן פתח לכל הנכים הקשים לדרוש ביקור בית או ביקור בבית החולים, ולא לדחות את תביעתם על הסף לאור אי התייצבות".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully