וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדילמה הקשה בשב"כ: נתנו אור ירוק לשחרור רוצחי חברם

26.12.2013 / 17:32

בין האסירים הפלסטינים שייצאו לחופשי בשבוע הבא גם אלה שרצחו את איש השב"כ חיים נחמני ב-1993. חבריו לארגון הם אלו שנאלצו להמליץ לוועדת השרים על שחרורו. "זה מחמיץ לב"

מערכת וואלה!

ברשימת האסירים הפלסטינים שאמורים להשתחרר בשבוע מהכלא הישראלי, במסגרת הפעימה השלישית כחלק מהמו"מ מופיעים גם נאסר ומחמוד אבו סרסור, שרצחו לפני 20 שנה את איש השב"כ חיים נחמני. במקרה זה לא מדובר רק על הקושי שבשחרור רוצחים, אלא גם מצטרפת לכך העובדה שאת ה"אור הירוק" לשחרור השניים נתנו חבריו של נחמני, אנשי השב"כ.

נחמני, שכונה בשב"כ קפטן עפיף, נרצח ב-3 בינואר 1993 כשנפגש בירושלים עם סוכן פלסטיני, משתף פעולה שהפעיל. הסוכן הביא את קרובי משפחתו לפגישה ואלה הכו למוות את נחמני בפטיש. כעת, הרוצחים עומדים בפני שחרור.

לפי הנוהל הקבוע, את ההחלטה הסופית על שחרור מחבלים מקבלת ועדת השרים. אולם, ההחלטה מתקבלת על פי המלצות של נציגי מערכת הביטחון, בהם גם אנשי שב"כ. חלקם, אגב, עבדו עם נחמני באופן אישי. "זה מחמיץ את הלב הרבה יותר כשמדובר ברוצחים של אנשים מהארגון שהכרנו אותם באופן אישי", אמרו היום לוואלה! חדשות גורמים לשעבר בארגון. "בסופו של דבר, העיקרון הוא בניית רשימה שתהיה הכי פחות גרועה למדינה".

ראיון שהעניקה אלמנתו של נחמני ל"מעריב" חושף חלק מהדרמה הרגשית שעוברת על אנשי השירות ברגעים כאלה. "ביקר אצלי איש שב"כ, ואמר לי שהרוצחים של חיים לעולם לא ישתחררו. הוא הבטיח לי שהם ימותו בכלא. כנראה שהשב"כ השתנה בשנים האחרונות", אמרה. יצוין כי ראש השב"כ יורם כהן עדכן אישית את משפחת נחמני בשחרור המתקרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully