וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר הכנסת הערבי שתומך בשחרור ג'ונתן פולארד

ח"כ איברהים צרצור עלה לנאום בכנסת, והפתיע: "מבקש מהנשיא אובמה לשחרר את פולארד לאלתר". הוא נימק את דרישתו בכך שתנאי כליאתו מזכירים את מצב האסירים הביטחוניים הערבים

באדיבות ערוץ הכנסת

בסוף השבוע האחרון פורסם בכלי תקשורת בישראל וברחבי העולם כי ארצות הברית צותתה לבכירים בהנהגה הישראלית, ביניהם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק. מאז, גוברים הקולות בישראל לדרוש מהממשל בוושינגטון לשחרר את המרגל היהודי ג'ונתן פולארד. בדיון שנערך אתמול (רביעי) במליאת הכנסת לרגל שנתו ה-29 של פולארד בכלא האמריקני קיבלו חברי הכנסת סיוע מגורם בלתי צפוי: חבר הכנסת הערבי מטעם סיעת רע"ם-תע"ל, איברהים צרצור.

עוד על ג'ונתן פולארד:
כך יוכל נתניהו להביא לשחרור ג'ונתן פולארד
מאה חברי כנסת פנו לאובמה: "שחרר את פולארד"
נתניהו: "שחרור פולארד לא קשור לאירועים האחרונים"

צרצור: תנאי הכליאה של פולארד זהים לשל האסירים הבטחוניים. ערוץ הכנסת
שותפות רגשית עם פולארד. צרצור/ערוץ הכנסת

"בשמי, ובשם סיעת רע"מ-תע"ל, אנו פונים לנשיא אובמה ומבקשים לשחרר את פולארד לאלתר", הצהיר צרצור מעל בימת הנואמים במליאה. "מתוקף היותי חלק מהעם הפלסטיני, שיש לו 5,000 אסירים בבתי הכלא בישראל, שחלק מהם נמצאים בכלא עשרות שנים, אני חשתי שותפות רגשית עם פולארד כששמעתי את התנאים בהם הוא חי בכלא האמריקני", המשיך, והוסיף כי הדבר "הזכיר לי גם את המצבים בהם חיים כל האסירים הביטחוניים הערבים-ישראלים בבתי הכלא הישראלים".

לטענתו של צרצור, "הבקשה הישראלית לקשור בין שחרור פולארד לבין שחרור האסירים הפלסטיניים בפעימות השלישית והרביעית העתידיות יכולה להיתפס כסחיטה ישראלית", אך לדבריו, "לא צריך להעמיד את שחרור פולארד - בקשה לגיטימית וצודקת ללא ספק - כתנאי לשחרור אסירים פלסטיניים". "על כן", הבהיר, "אני דורש את שחרורו של פולארד, אך באותה מידה גם את שחרור האסירים שסוכם שישוחררו".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

קונצנזוס נדיר בכנסת

שלשום נרשם קונצנזוס נדיר בכנסת כאשר יותר ממאה ח"כים חתמו על מכתב המכוון להישלח לנשיא אובמה, והקורא לשחרור המרגל היהודי. "בבקשה ממך, אנא התחשב בפן ההומאני והאנושי ושחרר את פולארד שמרצה כמעט שלושים שנה בכלא", כתבו חברי הכנסת במכתב אותו יזמו נחמן שי (העבודה) ואיילת שקד (הבית היהודי). במכתב צוין כי בכירים בממשל האמריקני הביעו בעבר נכונות עקרונית לשחר את פולארד.

בתחילת השבוע נדרש לסוגיית שחרורו של המרגל גם ראש הממשלה נתניהו, שאמר כי מדינת ישראל עוסקת ללא הרף במאמצים להביא לשחרורו. "אנחנו לא זקוקים לאירוע מיוחד כדי לפעול לשחרור פולארד. אני עוסק בזה כל הזמן", הדגיש ראש הממשלה בישיבת הממשלה. הוא הוסיף כי שחרור פולארד "אינו קשור באירועים האחרונים", כשכוונתו לחשיפת הציתותים מצד ארצות הברית. עוד אמר נתניהו כי ישראל מקווה שייווצרו תנאים שיאפשרו את שחרורו של פולארד, וכי הוא דן בנושא באופן אישי עם הנשיא אובמה.

(עדכון ראשון: 23:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully