וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר טרומית: הטבות מס זהות לזוגות חד-מיניים

25.12.2013 / 13:25

הצעתה של עדי קול מ"יש עתיד" עברה ברוב של 44 חברי כנסת, בהם גם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. חברי מרצ נטשו את האולם בטענה כי קיימת הסכמה לגנוז את החוק בהמשך

ערוץ הכנסת
יאיר לפיד במסיבת עיתונאים שבה מציג את המצטרפות החדשות  דר' עדי קול, מקימת הפרויקט "אוניברסיטה בעם" ועו"ד קארין אלהרר, ראש מערך הקליניקות המשפטיות באוניברסיטת בר-אילן, אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
החוק משווה בזיכוי במס לזוגות חד-מיניים. ח"כ קול והשר לפיד/נמרוד סונדרס

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק של עדי קול (יש עתיד) המבקשת להשוות את נקודות הזיכוי במס של בני זוג מאותו המין לאלה של זוגות הטרוסקסואליים. 44 חברי כנסת תמכו בהצעה, ו-20 התנגדו לה. בבית היהודי הצביע יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, בעד החוק ואילו אורית סטרוק הצביעה נגד. חברת הכנסת איילת שקד לא הספיקה להצביע וביקשה להוסיף לפרוטוקול כי תמכה בחוק. יתר חברי הסיעה התקזזו ולא השתתפו בהצבעה.

הצעת החוק עברה כחלק מפשרה שנרקמה בין יושב ראש סיעת יש עתיד, עפר שלח, יו"ר סיעת הבית היהודי, איילת שקד, ויו"ר הקואליציה יריב לוין, במסגרתה בהמשך הליך החקיקה ישונה הסעיף בחוק שניסחה עדי קול המכיר ישירות בבני זוג מאותו המין, ובמקומו ייכתב: "שר האוצר רשאי לקבוע בתקנות דרך חלוקה שונה של נקודות הזיכוי בין בני זוג במקרים נוספים".
שר האוצר לפיד סירב להשיב במליאה על שאלות בנוגע לניסוח החדש, ובעקבות זאת נטשו נציגי מרצ את המליאה. חבר הכנסת ניצן הורוביץ אמר לוואלה! חדשות: "הניסוח החדש מבטל את ההכרה בבני זוג מאותו המין, ולא ניתן לזה יד".

חברת הכנסת קול בירכה על אישורה של ההצעה, ואמרה: "אין לי ספק כי מדובר בנקודת ציון משמעותית בתהליך להשוואת זכויות לבני זוג מאותו מין בישראל. אשמור על העקרונות ומהות החוק גם בהמשך תהליך החקיקה. צר לי שחברי האופוזיציה בחרו להימנע מהצבעה על חוק כל כך חשוב, לאחר שבכל שנותיהם בקואליציה לא הצליחו לעגן זכויות להט"ב בחקיקה".

הצעות חוק נוספות שעוסקות בזכויות הלהט"ב:
הפיצוץ הבא כבר כאן: אימוץ לזוגות חד-מיניים
הממשלה אישרה: תיאסר אפליה על רקע נטייה מינית
הטבות לחד-מיניים: קרב בין הבית היהודי ליש עתיד

ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה), לעומת זאת, תקף את אישור החוק ואת מפלגתו של שר הדתות בנט: "סיעת 'הבית היהודי' שוב מכשירה את השרץ ונותנת יד לאחר 65 שנים לחוקים פוגעניים רבים הרומסים כל דבר הקשור לנושאי דת. אני קורא לציבור הדתי להתקומם ולמחות נגד הח"כים אותם שלח לכנסת".

הצעת החוק כבר נפלה פעמיים מסדר היום של המליאה ברגע האחרון. ההצעה אמנם אושרה בוועדת השרים לחקיקה, אך סיעת הבית היהודי הטילה עליה וטו, ולפני שלושה שבועות היא הורדה מסדר היום של הכנסת זמן קצר לפני ההצבעה. לפני שבוע הודיעה סיעת יש עתיד כי החוק של ח"כ קול יעלה להצבעה לאחר שמאמצי יו"ר הקואליציה, יריב לוין, לתווך בין הבית היהודי ויש עתיד לא צלחו. לבסוף הוסרה ההצעה מסדר היום בשנית.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully