וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש עתיד תעלה היום בכנסת את חוק השוויון בהטבות מס להומואים

18.12.2013 / 0:31

סערה בקואליציה: סיעתו של לפיד תעלה לקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ קול, לפיה הטבות המס של זוגות הומואים יושוו לאלה של זוגות נשואים. בבית היהודי כבר מכינים נקמה

צלמים זמניים מורשים

צפו בח"כ איילת שקד מתייחסת להצעת החוק בתוכנית השבועית של וואלה! חדשות "חי בכנסת"

הקואליציה כמרקחה: סיעת יש עתיד הודיעה אמש (שלישי) כי תעלה היום להצבעה במליאת הכנסת את הצעת החוק של ח"כ עדי קול, המבקשת להשוות את הטבות המס מהם נהנים זוגות הטרוסקסואלים, גם לזוגות הומואים ולסביות. ההצעה אמנם עברה כבר בוועדת השרים לחקיקה, אך סיעת הבית היהודי הטילה עליה וטו, ולפני שבועיים היא הורדה ברגע האחרון מסדר היום של הכנסת, שניות לפני ההצבעה. אתמול ניסה יו"ר הקואליציה, יריב לוין, לתווך בין הבית היהודי ויש עתיד אולם הצדדים לא הגיעו להסכמה, ובמפלגתו של לפיד הבהירו אמש כי יעלו את ההצעה גם אם משמעות הדבר שהם יאלצו להתבסס על קולות האופוזיציה.

עוד על המשבר הקואליציוני:
הפרד ומשול: נתניהו נותן ללפיד ובנט ”לריב” / פרשנות
הטבות לחד-מיניים: קרב בין הבית היהודי ליש עתיד
פרי: ”אנחנו או הבית היהודי ניאלץ לנטוש הממשלה”

נתניהו ולפיד. טלי מאייר
הקואליציה רותחת. לפיד ונתניהו/טלי מאייר

בבית היהודי, מנגד, שוקלים לתמוך בהצעת החוק הפרטית של יעקב ליצמן מיהדות התורה, לפיה יידרש רוב של 80 חברי כנסת על מנת לקיים משא ומתן על ירושלים. עם זאת, עדיין נעשים מאמצים למנוע את העלאת שתי הצעות החוק. אם הן אכן יעלו, לוין עשוי לאפשר חופש הצבעה. עם זאת, יש להדגיש כי מדובר בקריאה טרומית בלבד שמשמעותה בעיקר הצהרת כוונות של שתי הסיעות כי לא יתפשרו על הנושאים הקרובים ללבן: הבית היהודי על חקיקה שתמנע החזרת שטחים, ויש עתיד בנושאים אזרחיים. קידום החקיקה לקריאה ראשונה, שנייה ושלישית יהיה מורכב בהרבה שכן בין הקריאות נערך דיון בוועדות הרלוונטיות, וחקיקה שמקודמת ללא הסכמה בתוך הקואליציה בדרך כלל מתקשה להתקדם עד השלבים הסופיים.

אדלשטיין יעמוד בראש ועדת החוץ והביטחון?

לא מדובר בנושא היחיד שמסעיר את הקואליציה בימים אלה. גורמים בלשכתו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אמרו אמש כי הוא מתכנן למנות היום בבוקר את עצמו לתפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון, לה אין ראש מאז מונה שר החוץ אביגדור ליברמן מחדש לתפקידו. עם זאת, כיוון שיש צורך בשינוי של התקנון בשביל לאפשר ליו"ר הכנסת להתמנות במקביל ליו"ר ועדה וכניסת השינוי לתוקף תיקח שבועיים, ייתכן שבתקופת הביניים הזו ימונה לוועדה יו"ר קבוע.

פעילות הוועדה משותקת זה 40 יום מאז מונה ליברמן לשר החוץ. מאז, הבטיח אדלשטיין בכמה הזדמנויות למנות יו"ר זמני לוועדה, אולם הדבר לא יצא לפועל. שני המועמדים המובילים לתפקיד – צחי הנגבי (הליכוד-ביתנו) ועפר שלח (יש עתיד) – צפויים להתמנות ברוטציה לתפקיד, אך המינוי מתעכב בשל מחלוקת על השאלה מי יכהן ראשון.

עדכון ראשון: 20:41

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully