וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרי: "אנחנו או הבית היהודי ניאלץ לנטוש הממשלה"

16.11.2013 / 13:27

שר המדע מיש עתיד התייחס ל"תהום האדירה" שפעורה בין מפלגתו לבין הבית היהודי והעריך ש"הקרע הזה יעלה גם על שולחן הממשלה". לדבריו, "איילת שקד מנסה לרוקן את חוק הגיוס"

המחלוקת בין יש עתיד לבית היהודי נמשכת: שר המדע, יעקב פרי, העריך הבוקר (שבת) כי חילוקי הדעות בין שתי המפלגות יביאו לקרע בממשלה. "בנושא המדיני והמשא ומתן עם הפלסטינים, פעורה תהום אדירה בינינו לבין הבית היהודי", אמר השר פרי באירוע שבתרבות ב"הבימה" בתל אביב. "במוקדם או במאוחר הקרע הזה יעלה גם על שולחן הממשלה, ואז אחת המפלגות תצטרך לנטוש את שולחן הממשלה".

אחד הנושאים בהם המשבר בין המפלגות בולט במיוחד הוא חוק הגיוס. פרי הבהיר כי מפלגתו "לא תאפשר חוק גיוס לחרדים ללא חובת גיוס". בהתייחס לניסיונות של ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) להמיר את הסנקציות הפליליות שקבעה הוועדה בראשותו בסנקציות כלכליות, אמר פרי: "הניסיון של איילת שקד להוציא את חובת הגיוס מהחוק, ולהחליפה בתמריצים כלכליים שליליים שאינם אפקטיביים – ירוקן את החוק שאושר בממשלה". עוד הוסיף פרי, כי הוא "חושש שהבית היהודי ינסו לחורר את החוק".

יאיר לפיד ונפתלי בנט בדיון בהשתתפות רה"מ בעקבות חתימות 40 ח"כים בנושא יוזמת השלום הערבית. מאי 2013. עומר מירון
זוגיות במשבר. לפיד ובנט/עומר מירון

במפלגת יש עתיד מודאגים מזה כמה שבועות מהאפשרות שהסנקציות הפליליות יוחלפו בסנקציות כלכליות, כיוון שבכך תימנע חובת הגיוס, וייווצר מצב שבו מי שיוכל לעמוד כספית בסנקציות הכלכליות שיטיל עליו הצבא, יוכל להימנע מגיוס. "אנחנו נמצאים בישורת האחרונה, אנו מקווים שהחוק יגיע להצבעה בסוף נובמבר, יש עתיד לא תסכים להסרה של חובת הגיוס, לא ייתכן שעל הציבור החילוני תחול חובת גיוס ועל המגזר החרדי לא תחול", הוסיף פרי.

בהתייחס להמשך הבנייה בהתנחלויות, אמר פרי כי שר השיכון, אורי אריאל, "והמהלך הפזיז שלו בנושא הבנייה בהתנחלויות מחבל וחיבל באינטרס הישראלי, בטיימינג הרגיש ביותר של ישראל – מול ארה"ב, אירופה והפלסטינים. מדובר בחבלה אמיתית בצומת הכי רגישה של ישראל".

מהבית היהודי נמסר בתגובה: "באופן מפתיע הבית היהודי נאמן להבטחותיו לבוחריו מלפני הבחירות, ואיננו מרגישים צורך להתנצל על כך".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

עוד על המשבר הקואליציוני
בנט מבהיר: ”נטיל וטו על חוקים שנוגדים את ההלכה”
ברית הזוגיות מפחידה את הקואליציה יותר מהאסירים
דעה: לפיד רק מרחיק אותנו מברית הזוגיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully