וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי "נחתך" מתמונות בביטאון ש"ס: "דרעי לחוץ"

25.12.2013 / 8:46

אנשי ישי, שדמותו הוסרה מדפי העיתון, מספרים על איומים טלפוניים המזהירים אותם מפני חיבור אליו. "אם דרעי היה רוצה, הוא יכול היה להפסיק את ההשתלחות"

אריה דרעי ואלי ישי בישיבת סיעה של ש"ס, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
חרף הפיוס הרשמי, המאבק ממשיך מאחורי הקלעים. דרעי וישי/נועם מושקוביץ

חרף פגישת הפיוס שנערכה בחודש שעבר בין יו"ר ש"ס אריה דרעי והיו"ר לשעבר אלי ישי, כשלושה חודשים לאחר פטירתו של הרב עובדיה יוסף – מאחורי הקלעים המאבקים נמשכים. לדברי מקורבי ישי, דרעי כל העת מנסה לחבל בפעולותיו של ישי ועושה הכול כדי שהתמיכה בו תלך ותדעך וכדי למחוק אותו מהתודעה הציבורית. הפעילות, לטענתם, מגיעה עד כדי איומים כלפי כל מי שתומך ומקיף את היו"ר לשעבר.

עוד בנושא
דרעי וישי נפגשו: "נעשה הכול לשמור על ש"ס"
מחנה דרעי מנע מאלי ישי להגיע לעצרת לרב יוסף
בש"ס יוצאים נגד דרעי: "המפלגה לא של איש אחד"

רק השבוע אירעו שלושה מקרים שלטענת מקרובי ישי ממחישים את הלחץ ואת ניסיונותיהם של אנשי דרעי למחוק כל זכר לקיומו של היו"ר הקודם של תנועת ש"ס. זה התחיל במחיקת דמותו של ישי בשני אירועים מעל דפי עיתון הבית של ש"ס "יום ליום", והמשיך בסיכול מינויו של ישי ליו"ר ועדת החוץ והביטחון שהייתה מקובלת על כלל הגורמים מלבד יו"ר תנועתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דרעי וישי באירוע בישיבת "כיסא רחמים" - ישי נחתך מהתמונה שהופיעה בעיתון/מערכת וואלה!, צילום מסך

במוצאי שבת חגגו עשרות מקורביו של ישי יום הולדת למי שמבחינתם הוא היו"ר הבלתי מעורר של התנועה. לדברי המקורבים, מיום ראשון הם נתונים ללחצים ואיומים בשיחות ובהודעות שאם לא יפסיקו להבליט את תמיכתם בישי יבולע להם מבחינה פוליטית וציבורית.

לדברי אחד הנוכחים, "שלחו כל מיני אנשים בטלפון מסרים שהם 'יודעים עליי' כל מיני דברים, 'תיזהר אתה יותר מדי מתחבר לאלי ישי' ו'תיזהר אתה על הכוונת שלנו, יש לנו אנשים שיכולים לגמור אותך מבחינה פוליטית'. קיבלתי כל מיני הודעות ממספרים חסויים או טלפונים מקווים רגילים שאני ניסיתי לחזור אליהם ולא היה מענה", הוא מתאר. לדבריו "לפחות עשרים טלפונים והודעות קיבלתי באופן אישי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מקורב של ישי: "הוא עוד יעמוד שוב בראש המפלגה"

"מדובר בהתנהלות מלוכלכת. זה מראה כמה הם לחוצים", מוסיף המקורב. "בסך הכול ארגנו יום הולדת ל-30 איש והגיעו למעלה ממאה איש. הם כנראה נלחצו מכל העניין". אחד מהם מוסיף בעליצות: "אם דרעי רוצה, נארגן לו גם יום הולדת, אבל לא צריך להתנהג בצורה כזו".

מקורב אחר מספר כי האיומים החלו כבר בדרך חזרה מהאירוע במוצאי שבת, וכי המסרים כללו גידופים נגדו ונגד בני משפחתו. לדבריו, היום אף הופצה הודעה נגד אחד ממקורביו של ישי הנלחם על חייו בעקבות תאונת דרכים שבה היה מעורב.

אותו מקורב אף הגיש היום תלונה במשטרה בעקבות ההכפשות. "הרמה שלהם מאוד ירודה והם לא בוחלים בשום דרך להשמיץ ולאיים", מספר המקורב. "דרעי עצמו אמר לי לפני תקופה שהוא לא יכול לשלוט בכל 'שבבניק' שחושב שהוא פועל לטובתו, ושאין לו שליטה עליהם למרות שהוא יודע שזה מזיק לו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישי לא מופיע באף אחת מהתמונות בעיתון, אף שנכח באירועים השונים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי מקורבו של ישי, אם הוא היה רוצה הוא היה יכול להפסיק את זה. "אם דרעי היה רוצה מהר מאוד הוא היה יכול להפעיל את אנשיו והם היו מפסיקים את ההשתלחות הזו". על פי בדיקת וואלה! חדשות, לפחות שלושה מקורבים נוספים קיבלו איומים דומים.

שני מקרים אחרים, לדברי מקורבי ישי, משרטטים את שיטת הפעולה של אנשי דרעי במלחמתם נגד ישי. ביום חמישי האחרון התפרסמה גלריית תמונות בעיתון הבית ש"ס "יום ליום" מאירועים שהתקיימו לאחרונה בהשתתפותם של דרעי וישי. אירוע ראשון היה פדיון הנין של ח"כ נסים זאב ואירוע נוסף התרחש בישיבת "כיסא רחמים" בראשותו של הרב מאזוז. באופן מפתיע, אף שהתמונות המקוריות כוללות את ישי, בתמונה בעיתון הן פורסמו לאחר שישי הוצא מהן. באחת התמונות אף נראות ידיו של ישי, לאחר שלא נמחק כראוי בעריכה.

ישיבת החוץ והבטחון בעקבות ההסלמה בדרום,נובמבר 2012. עומר מירון
מועמדותו של ישי לראשות הוועדה טורפדה על ידי דרעי. ישיבת ועדת החוץ והביטחון/עומר מירון

"ראינו את התמונות בשני המקומות. הוא נחתך באופן בוטה ומלוכלך", מספר אחד המקורבים. "צריך להבין שבציבור החרדי מקובל שתמיד הרב במרכז התמונה, ובמקרה הזה שמו את הרב מאזוז בצד ואת דרעי באמצע לאחר שחתכו את ישי. זה לא רק פגיעה באלי, אלא גם ברב עצמו. ללא ספק הם לחוצים ממנו ומזה שהוא בעל מעמד למרות שהוא כבר לא יו"ר בפועל. הם כל הזמן מנסים לצייר מציאות שהם לא סופרים אותו, אבל היומיים האחרונים מראים עד כמה הם באמת לחוצים ממנו".

אמש פורסם כי ישי היה כאמור המועמד המוביל לראשות ועדת חוץ וביטחון, אולם דרעי טרפד את העניין. כפי שנודע לוואלה! חדשות, הפנייה לישי נעשתה על ידי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ועל דעתם של חברי הליכוד ושאר הסיעות. ואולם דרעי הטיל וטו על העניין ולא היה מוכן לקבל את חופש הפעולה של ישי ואת חשיבותו בעיני גורמים בכנסת ובממשלה.

לדברי מקורבו של ישי, היו"ר הקודם ימשיך עד שיחזור לעמוד בראש המפלגה. "אנחנו נמשיך בדרך של מרן ובבחירות הבאות המפלגה תרוץ בראשותו של אלי ישי ונחזיר עטרה ליושנה. אנחנו מפלגה של בני תורה ולא של עבריינים ומאפיות.

מלשכתו של דרעי נמסר כי "אין אנו מעוניינים להגיב לגיבובי השטויות שנטענו על ידי מקורבי ישי".

מעיתון "יום ליום" נמסר בתגובה "אנו נותנים ביטוי לכל חברי הכנסת של ש"ס ובמערכת אין שום הנחיה למחוק שמות או דמויות". מהעיתון עוד נמסר כי ישי מקבל חשיפה גם מעל דפי העיתון וכי לא הייתה שום מחיקה או חיתוך בתמונות מהאירועים הנזכרים בכתבה.

לפניות לכתב: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully