וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הרג הצעיר הישראלי: צה"ל תקף מטרות בעזה, "ילדה נהרגה"

חיל האוויר וכוחות שריון תקפו ברצועה בעקבות ירי הצלף ממנו נהרג סאלח אבו-לטייף, תושב רהט. הפלסטינים: ילדה בת 4 נהרגה. "ממשלת חמאס הורתה לאנשיה לפנות את המפקדות"

צילום: שי מכלוף, רומן ואינר, רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: לירון בארי

צה"ל תקף בצהריים (שלישי) מטרות ברצועת עזה בעקבות פיגוע הירי הבוקר בו מצא את מותו אזרח ישראלי בן 22. במקביל, הותר לפרסום כי ההרוג הוא סאלח אבו-לטייף, תושב רהט שעסק בעבודות תחזוקה של גדר המערכת.

הסלמה בדרום - כותרות נוספות:
צעיר ישראלי נהרג מירי צלפים מעזה סמוך לנחל עוז
בצה"ל מעריכים: ההסלמה בעזה - בשל המשבר הכלכלי
ביום שבת: צה"ל סיכל הנחת מטען סמוך לגדר המערכת בעזה

בתקיפה השתתפו כלי טיס של חיל האוויר, טנקים וכוחות חי"ר. מדובר צה"ל נמסר כי המטרות שהותקפו הן: אתר לייצור אמצעי לחימה ותשתית טרור בדרום הרצועה, מוקד פעילות טרור ותשתית טרור במרכז הרצועה וכן שתי תשתיות טרור בצפון הרצועה. עוד נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות וכי מטוסי חיל האוויר שבו בשלום לבסיסם. במקביל, כוח של צה"ל זיהה שני פלסטינים מתקרבים לגדר המערכת בצפון הרצועה סמוך לזיקים. הכוח פתח באש וזיהה פגיעה.

ילדה נהרגה מתקיפת צה"ל בעזה לאחר פיגוע הירי בגבול, 24 בדצמבר 2013. רויטרס
עזה לאחר אחת התקיפות, היום/רויטרס

משרד הבריאות בעזה מסר כי בסך הכול אירעו 15 תקיפות שונות לאורך הרצועה. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי ילדה בת ארבע נהרגה בתקיפה באזור אל-מע'אזי שבמרכז הרצועה וכי ארבעה בני אדם נוספים - בהם אמה ואחותה של הילדה - נפצעו באותה תקיפה, בהם פצוע אחד באורח קשה. בנוסף, דווח כי גם מטה הזרוע הצבאית של חמאס בשכונת זיתון בעיר עזה הותקף. קודם לכן, דיווח אתר האינטרנט של העיתון "אל-קודס אל-ערבי" כי ממשלת חמאס הורתה לכל אנשיה לפנות את המפקדות הביטחוניות ברצועה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ילדה נהרגה מתקיפת צה"ל בעזה לאחר פיגוע הירי בגבול, 24 בדצמבר 2013. רויטרס
הילדה שעל פי הדיווחים נהרגה במתקפת צה"ל, היום/רויטרס

הצעיר נהרג הבוקר מאש צלפים שנפתחה לעבר קבוצת אזרחים ישראלים באזור נחל עוז. צוות רפואי הוקפץ למקום האירוע ופעל בניסיון לייצב את מצבו. בהמשך הוא פונה באמצעות מסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע, אולם שם הוא מת מפצעיו. כוחות צבא גדולים הוקפצו למקום.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, התייחס לפיגוע הירי על רקע ההסלמה בגזרה, ואמר: "אנחנו רואים בחומרה רבה את אירועי הטרור שאירעו בימים האחרונים ואת הירי היום מגבול הרצועה, שכתוצאה ממנו, לצערנו, נהרג עובד ישראלי. ברצועת עזה חמאס הוא הריבון, ואנו רואים בו אחראי לירי היום מכיוון הרצועה ולשיגורי הרקטות ביומיים האחרונים לעבר ישראל. לא נאפשר את שיבוש החיים בדרום, ונגיב באופן תקיף על פגיעה בריבונות שלנו ועל פגיעה באזרחינו ובחיילינו. אני ממליץ לחמאס לא לבחון את סבלנותנו ולהפעיל את מרותו בשטח. אם לא יהיה שקט בישראל, לא יהיה שקט ברצועת עזה".

כוחות צה"ל סמוך לגדר המערכת באזור נחל עוז לאחר פיגוע הירי, 24 בדצמבר 2013. רויטרס
חיילי צה"ל סמוך לגדר המערכת, היום/רויטרס

יעלון דיבר גם על תקריות הירי בגדה. "אירועי הטרור ביהודה ושומרון הם המשכם של פיגועי אווירה, שרובם המכריע הוא פרי יוזמה של מפגע בודד, אשר מושפע מאווירת ההסתה והשנאה שקיימת ברשות הפלסטינית כלפי מדינת ישראל", אמר. "זהו מצב בלתי נסבל מבחינתנו, ולמרות הקושי להתמודד עם אדם בודד ומוסת שמחליט לרצוח יהודים, נפעל ביד תקיפה ובדרכים שונות כדי לפגוע בכל מי שמנסה להוציא לפועל פיגועים. אך כל עוד הרשות הפלסטינית תמשיך להסית נגד מדינת ישראל ואזרחיה ולא תעודד תרבות של שלום, ניאלץ להתמודד עם תופעות של פיגועי אווירה שכאלה".

מוקדם יותר היום עודכן ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לאירוע הירי בגבול בעת שביקר בשדרות, ואמר: "זה אירוע חמור ביותר ואנחנו לא נעבור עליו לסדר היום. המדיניות שלנו עד עכשיו הייתה לסכל מראש ולהגיב בעוצמה, וכך נפעל גם במקרה הזה". רגעים לפני ששמע על התקרית, התייחס נתניהו לאירועי הטרור של הימים האחרונים. "לאחרונה אנחנו עדים לעלייה בניסיונות לפיגועים", אמר. "ננהג במדיניות התקפית חריפה, כך שכל מי שישקול לתקוף אותנו יחשוב על זה פעמיים".

כוחות צה"ל סמוך לגדר המערכת באזור נחל עוז לאחר פיגוע הירי, 24 בדצמבר 2013. רויטרס
כוחות צה"ל סמוך לזירת הירי, היום/רויטרס

במהלך סוף השבוע אירעה שורה של תקריות באזור גדר המערכת בגבול רצועת עזה. ביום שבת התקרבו כמה פלסטינים לגדר בדרום הרצועה. כוח שהוקפץ למקום פעל להרחקתם ומשלא נענו לקריאות, פתח הכוח בירי, ואחד החשודים נפגע. בסוכנות הידיעות הפלסטינית מען דיווחו כי צה"ל ירה לעבר "קבוצת חקלאים שחרשו את שדותיהם" בדרום הרצועה, ממזרח לחאן יונס. הנפגע זוהה כאיסמעיל נג'אר, צעיר בן 22.

ביום שישי אירעו ארבע תקריות שונות בגבול הרצועה. באחד המקרים, כמה פלסטינים התקרבו אל גדר המערכת סמוך למעבר ארז, מול בית חאנון שבצפון הרצועה. כוח שהוקפץ אל המקום זיהה חשודים מנסים לפגוע בגדר, פתח לעברם באש וזיהה פגיעה בשניים מהם. על פי הפלסטינים צעיר בן 24, ג'יהאד חמד מבית חאנון, נהרג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תקרית ירי נוספת בגבול/מערכת וואלה!, צילום מסך

כעבור זמן קצר התקרבו חשודים לגדר המערכת באזור קיבוץ כפר עזה. כוח צה"ל הגיע למקום על מנת להרחיק את החשודים, אך משלא נענו החשודים לקריאות החיילים, פתח לעברם הכוח באש וזיהה פגיעה בשניים נוספים. כעבור כחצי שעה, התפתחה במקום הפרת סדר המונית, ולמרות ניסיונות הכוח הצבאי להרחיק אותם, המשיכו הפלסטינים להתפרע, תוך ניסיון לפגוע בגדר. הכוח פתח באש לעבר מי שהגדירו כמסית המרכזי באירוע, וזיהה פגיעה.

במקרה רביעי, בפאתי חאן יונס שבדרום רצועת עזה סמוך לגדר המערכת, זיהה כוח צה"ל פלסטיני חשוד מתקרב לגדר. הכוח פתח לעברו באש, אך לא ברור אם הייתה פגיעה. במקביל, באזור הכפר נשמע פיצוץ עז. לא ברור אם מדובר היה בפצצת מרגמה שהתפוצצה בשטח פלסטיני או במטען נפץ, אולם הפלסטינים טוענים שהפעילו מטען נגד צה''ל בגבול העיירה אל-קרארה, שממזרח לחאן יונס.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully