וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת מיכאיל קלשניקוב, ממציא הרובה המפורסם בהיסטוריה

הוא נולד ב-1919 למשפחת איכרים ולימד את עצמו מכונאות. על אף שהוכתר כגיבור האומה הרוסית, קלשניקוב לא התעשר מהפיתוח הקטלני, ואמר ש"היה מעדיף להמציא מכסחת דשא"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

מיכאיל קלשניקוב, ממציא רובה הסער AK-47, מת בגיל 94. הרובה הפשוט והזול שפיתח נכנס לשירות ב-1949, נמכר בעשרות מיליוני יחידות ברחבי העולם והיה לעמוד השדרה של צבא רוסיה, אך גם הפך לכלי הנשק המועדף על ארגוני טרור ומאפיונרים. בישראל, התעשייה הצבאית פיתחה את רובה "גליל" על פי אחד הדגמים של הרובה הפופולרי.

מיכאיל קלשניקוב, ממציא רובה הסער AK-47. AP
מיכאיל קלשניקוב בחגיגות יום ההולדת ה-90 שלו/AP

קלשניקוב הוכתר כגיבור, וקיבל עיטורים רבים ממנהיגי רוסיה. בשנים האחרונות סבל מבעיות לב ובנובמבר אושפז במצב קשה בבית החולים בעיר איז'בסק, בירת הרפובליקה הרוסית אודמורטיה, שם נמצא המפעל המקורי של הרובה שהמציא בשנת 1946. מושל אודמורטיה, ויקטור צ'ולקוב, אמר הערב (שני): "הגיעו אלינו חדשות עצובות, לפיהן מיכאיל קלשניקוב מת אחרי מחלה קשה".

הוא נולד ב-1919 למשפחה של איכרים כאחד מ-18 אחים. במלחמת העולם השנייה שירת כמפקד טנק. כששהה באשפוז בשל פציעה, לימד את עצמו מכונאות. קלשניקוב, שמעולם לא סיים את בית הספר התיכון, הכשיר את עצמו כמהנדס וכמפתח רובים, שגולת הכותרת בהם היה השכלול של ה-StG 44 הגרמני. לדבריו, פיתוח הנשק הרוסי, שנקרא על שמו, ארך שש שנים של ניסוי וטעייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חתול מנמנם בעזה ליד רובה קלשניקוב. אוקטובר 2012. AP
חתול עזתי מנמנם ליד רובה קלשניקוב במחסום של חמאס ב-2012/AP

על אף שעוטר כגיבור האומה, קלשניקוב לא התעשר מההמצאה הקטלנית, ובעבר אמר כי "היה מעדיף להמציא מכונה שאנשים יוכלו להיעזר בה, ושתעזור לחקלאים בעבודתם. מכסחת דשא, אולי".

לימים, נשאל אם הוא מתחרט על פיתוח רובה הסער המפורסם, שככל הנראה גרם להריגתם של יותר בני אדם מכל רובה אחר בהיסטוריה. "המצאתי אותו כדי להגן על המולדת", אמר. "אין לי חרטות ואני לא נושא באחריות על איך שהפוליטיקאים השתמשו בו". בהזדמנות אחרת אמר כי הוא עצוב לראות כיצד מחבלים משתמשים בהמצאה שלו.

לקריאה נוספת
ה-CIA גאה להציג: הקלצ'ניקוב של אוסמה בן לאדן
מתיחת פנים בגיל 70: רוסיה משפצת את הקלצ'ניקוב
סערה בלונדון: בתו של ראש ה-MI6 עם קלאץ' מוזהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully