וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-CIA גאה להציג: הקלצ'ניקוב של אוסמה בן לאדן

במוזיאון סודי של סוכנות הביון המרכזית בארה"ב מוצג כלי הנשק שהתגלה סמוך לגופת מנהיג אל-קאעדה, בעת שלוחמי "אריות הים" פשטו על מקום המסתור שלו בפקיסטן וחיסלו אותו

סוכנות הביון המרכזית (CIA) בארצות הברית גאה להציג: רובה הסער של רב-המחבלים אוסמה בן לאדן, שחוסל על ידי אנשי יחידת "אריות הים" של הצבא האמריקני בפקיסטן ב-2011, מוצג במוזיאון סודי הממוקם במטה ארגון הביון בלנגלי שבווירג'יניה. כלי הנשק, מסוג קלצ'ניקוב (AK-47) נמצא ליד גופתו של מנהיג ארגון הטרור אל-קאעדה באחוזת המסתור שלו בעיר אבוטבד שבפקיסטן. לוחמי יחידת העילית של צבא ארצות הברית פשטו על האחוזה וחיסלו את בן-לאדן, ששהה במקום עם בני משפחתו. זמן קצר לאחר מכן גופתו הושלכה אל הים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במצב טוב. רובה הסער של בן לאדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

במוזיאון, שאינו פתוח לקהל הרחב אלא לעובדי ארגון ה-CIA ולמוזמנים בלבד, מוצגת בנוסף לרובה של בן לאדן, חוברת הדרכה שחיברו אנשי אל-קאעדה, אשר שנועדה להעביר את הידע שנצבר במהלך פעילותם ליתר חברי ארגון הטרור. הרובה, המוצג במוזיאון שנפתח בשנות ה-90 בחלק המתאר את מאבק אנשי הסוכנות בטרור העולמי, מוצג לצד לבנה שנלקחה מהמתחם באבוטבד. כמו כן מוצג במקום דגם של מתחם המגורים הסודי של בן לאדן. בנוסף מוצגים במקום אמצעי ריגול ופריטים נוספים ששימשו את סוכני ה-CIA לאורך השנים. כתב רשת NBC שהורשה לבקר במוזיאון, תיעד את כלי הנשק וכן את יתר הפריטים במקום.

אוסמה בן לאדן. AP
כלי הנשק נמצא ליד גופתו. אוסמה בן לאדן/AP

"זהו כלי הנשק שנמצא בקומה השלישית במתחם באבוטבד על ידי צוות התקיפה", אמרה לרשת NBC אוצרת המוזיאון, טוני היליי. לדבריה, "כיוון שהרובה נמצא סמוך לו (לבן-לאדן), המומחים שלנו קבעו כי מדובר בכלי הנשק שלו. זהו קלצ'ניקוב מתוצרת רוסית עם סימון בשפה הסינית". האוצרת וכן יתר עובדי הארגון סירבו לגלות כיצד הגיע כלי הנשק לידיהם, אך מקור בסוכנות הריגול האמריקנית הסביר כי פריט האספנות הגיע אליהם באמצעות "הצד האפל" של הסוכנות – צוות מבצעי שפעל יחד עם לוחמי "אריות הים" במהלך הפשיטה על אחוזתו של בן-לאדן. "אני לא יכולה לאשר או להכחיש כיצד כלי הנשק הזה נמצא, אני רק יודעת שזה נמצא במוזיאון שלי ואני שמחה על כך", אמרה היליי.

לדברי האוצרת, כלי הנשק נמצא במצב טוב ואף ניתן לירות באמצעותו, אך לא ברור מדוע מופיע עליו כיתוב בסינית. היא הוסיפה כי לא מדובר בכלי הנשק שאתו נהג מנהיג אל-קאעדה להופיע בסרטוני התעמולה שהפיץ לתומכיו ברחבי העולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוברת הדרכה לפעילי אל קאעדה המוצגת במוזיאון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully