וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

90% מבעלי המוגבלויות יחוו תקיפה מינית במהלך חייהם

23.12.2013 / 16:47

בעקבות החשד לתקיפתה המינית של בת ה-12 בעלת המוגבלויות, בדקנו: לפי מחקרים רוב בעלי המוגבלויות חווים תקיפה מינית במהלך חייהם, וב-80% הפגיעה תהיה מתמשכת

מערכת וואלה!

מאת: מור שמעוני ודנה ויילר-פולק

תקיפתה המינית של בת ה-12 בעלת המוגבלויות ממרכז הארץ על ידי קבוצת נערים הוגדרה על ידי בכיר במשטרה כ"אחת מפרשיות המין הקשות שהיו בשנים האחרונות".

להערכת המשטרה, הילדה נאנסה לכאורה בכמה הזדמנויות שונות ובמקומות שונים. במשטרה מציינים כי אחת הבעיות בטיפול בתיק היא שמדובר בנערים שאת חלקם אי אפשר להעניש. "במקרים אלה ישנו קושי למשטרה", הסביר הגורם הבכיר. "כמו כן, מי שחוקר את הילדה הם חוקרי רווחה ולא המשטרה, ולעתים זה מקשה".

המספרים מראים, כי תקיפת מינית של בעלי מוגבלויות הינה תופעה רחבה שכמעט כל בעל מוגבלות צפוי להיתקל בה. כ-90% מבעלי המוגבלויות בחברה יהיו קורבנות של תקיפה מינית במהלך חייהם – כך עולה ממחקרים שנעשו בארצות הברית. באיגוד מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית מסבירים שבמקרים אלה לא מדובר בתקיפה מינית אחת, וכי בלמעלה מ-80% מהמקרים, מדובר בפגיעה מתמשכת.

ב- 99.7% מהמקרים, הפוגעים הם אנשים מוכרים לקורבן: ב- 32% מדובר בבני משפחה או מכרים שנתפסים בעיניים של הקורבן כחברים, ב- 44% מדובר במטפלים של הקורבנות - כך עולה מנתוני אתר "מפקד".

על פי הנתונים, ילדים בעלי מוגבלויות חשופים לפגיעה מינית פי 1.5 מאשר ילדים בריאים. מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע אורית סוליציאנו מסבירה שבדרך כלל לקורבנות בעלי המוגבלויות יש יכולת שיפוט גבולית והם אינם מבינים את הניצול ואת העובדה שפוגעים בהם. הם מנודים חברתית, תלותיים, צייתנים, חסרי כישורים חברתיים, ומנסים לרצות ולהתחבב. מכיוון שהם לא מבינים את הפגיעה, במרבית המקרים הם גם לא ידווחו עליה.

עוד במהדורה:

גם לאחר ניסיון הפיגוע אתמול, המשטרה לא מחמירה את הנחיות הבידוק הביטחוני: המאבטחים בקניונים ובתחנות מרכזיות בארץ לא מחוייבים לבדוק כל תיק בכניסה למבנה, אלא רק לגלות עירנות ולזהות סימנים מחשידים, זאת למרות ההסלמה במצב הביטחוני. אך בכמה מהקניונים המרכזיים לא מחכים להנחיות חדשות של המשטרה – וכבר מעלים את רמת האבטחה.

ארגוני הפשע ממשיכים להדיר שינה מעיני השוטרים, והפעם ברחובות: רכב פרטי התפוצץ היום ברחוב המורן בעיר. אב ובנו, המוכרים למשטרה, נפצעו קשה. המשטרה חושדת שהאירוע הוא חלק מסגירת החשבונות בין שתי משפחות פשע הנאבקות על השליטה בעיר.

שריפת חזיות, גרסת המאה ה-21: יותר ויותר נשים מגייסות את גופן – דווקא למחאה פמיניסטית. מנשות הארגון פמן שמפגינות בעירום ועד למחאת הנשים בברזיל על החוק האוסר על שיזוף טופלס.

התחזית: עלייה קלה בטמפרטורות , הלילה עדיין בהיר וקר. מחר דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully