וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הפיגוע: המשטרה לא משנה את הנחיות האבטחה

23.12.2013 / 14:25

ערנות של אזרחים מנעה אתמול תוצאה כואבת בבת ים. בדיקת וואלה! חדשות מגלה כי במקומות הומי אדם דוגמת קניון עזריאלי לא מחכים לעדכון נהלי האבטחה, ומגבירים את הבידוק. מתוך המהדורה

מערכת וואלה!

מאת: שבתי בנדט

למרות המתיחות הביטחונית והעובדה שרק בנס נמנע אתמול פיגוע גדול בבת ים, המשטרה לא מחמירה את האבטחה במקומות הומי אדם, דוגמת קניונים ותחנות מרכזיות.

לפני כשנה וחצי נחשף בוואלה! חדשות שהמשטרה שינתה את נהלי האבטחה שלה, ושלא מתבצע יותר שיקוף ובדיקה של תיקים בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים. ההחלטה התקבלה אז נוכח הירידה הדרסטית בניסיונות של ארגוני הטרור להוציא לפועל פיגועים. אלא שמאז השתנה המצב, מספר הפיגועים נמצא בעלייה, והאירוע מאתמול רק ממחיש כי האפשרות לפיגוע תופת עודנו ממשי.

במטרה לבחון את המצב, וכדי להמחיש את העובדה שישנה התרופפות באבטחה של מקומות ציבוריים, ניסה כתב וואלה! חדשות להכניס פצצת דמה לקניון עזריאלי שבתל אביב. אף שלא הסתיר בצורה משמעותית את התיק הכבד ובו חוטי חשמל חשופים, הצליח שבתי בנדט להיכנס לקניון ללא הפרעה, בלי שאף אדם בדק אותו.

אחרי התיעוד הזה, ובעקבות ניסיון הפיגוע בבת ים, פנינו מחדש למשטרה כדי לבדוק האם ההנחיות לגופי האבטחה הפרטיים השתנו. בתגובה נמסר כי ההנחיות "נשארו אותן ההנחיות", כלומר - לא בודקים תיקים. במקום זה נדרשים המאבטחים לגלות ערנות ולזהות סימנים מחשידים מרחוק, והציבור מצדו – כך לפי המשטרה, מתבקשים לגלות ערנות.

לצד ההודעה הזאת של המשטרה, נדמה שבמקומות הבילוי לא ממתינים להחלטה ומתגברים את האבטחה. חזרנו היום לקניון עזריאלי וגילינו שעל אף שנהלי האבטחה לא שונו - המאבטחים הוחזרו לכניסות. גם תמונות מהתחנה המרכזית בתל אביב מראות שהמאבטחים "מגדילים ראש" ובודקים בצורה יותר קפדנית.

"היה לנו מזל גדול מאוד, בורא עולם שמר עלינו", אמר אתמול דוד פפו, שנסע באוטובוס בבת ים בו התגלה מטען החבלה. פפו, שהיה הראשון לזהות את המטען, סיפר כי ילד שישב באוטובוס הפנה את תשומת לבו של הנהג ל"תיק גדול" שמישהו שכח בכלי הרכב. "ניגשתי לבדוק וראיתי שמדובר באמת בתיק גדול וכשניסיתי להרים אותו, הוא היה כבד", שחזר. "פתחתי אותו וראיתי חוט אדום שיוצא משם ואז הבנתי מיד במה מדובר".

עוד במהדורה:

לא פחות מ-20 נערים מעורבים בפרשת האונס במרכז הארץ: מעצרם של שבעה הוארך היום, וגורמים במשטרה אומרים כי מדובר ב"אחת מפרשיות האונס הקבוצתי הקשות שידענו". הנערה הנפגעת היא בעלת מוגבלות, ונתונים על פגיעה מינית של בעלי מוגבלויות בחברה מעלים תמונה מזעזעת: 90% מהם יחוו תקיפה מינית במהלך חייהם, וב-80% הפגיעה תהיה מתמשכת.

ארגוני הפשע ממשיכים להדיר שינה מעיני השוטרים, והפעם ברחובות: רכב פרטי התפוצץ היום ברחוב המורן בעיר. אב ובנו, המוכרים למשטרה, נפצעו קשה. המשטרה חושדת שהאירוע הוא חלק מסגירת החשבונות בין שתי משפחות פשע הנאבקות על השליטה בעיר.

שריפת חזיות, גרסת המאה ה-21: יותר ויותר נשים מגייסות את גופן – דווקא למחאה פמיניסטית. מנשות הארגון פמן שמפגינות בעירום ועד למחאת הנשים בברזיל על החוק האוסר על שיזוף טופלס.

התחזית: עלייה קלה בטמפרטורות , הלילה עדיין בהיר וקר. מחר דומה.

צפו במהדורה המלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully