וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרמון נותר כמעט מיותם: "מעדיפים שלג בחינם"

21.12.2013 / 12:45

רמת הגולן והרי הגליל הגבוהים, שעדיין עוטים שכבה יפה של שלג, הפכו לאטרקציה של השבת. בחרמון נרשמה דווקא תנועה דלילה של מבקרים. ובירושלים? עדיין אפשר לראות שאריות

צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם הקטנים נהנים מהסקי בתנאים מעולים בחרמון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלפי מטיילים מנצלים את השבת הראשונה שאחרי סערת השלג ואת מזג האוויר המצוין כדי "להסתער" על המעטה הלבן שעדיין עוטף את האזורים הגבוהים שברמת הגולן ובגליל. בשונה משנים קודמות, עד שעות הבוקר המאוחרות לא נרשמו פקקי תנועה בדרך לאתר החרמון - אליו הגיע מאות גולשים, בין היתר מאחר שציבור המבקרים כנראה מעדיף להסתפק בכמויות השלג הגדולות שמצויות ללא תשלום. "יש מעט מאוד מבקרים כי ירד שלג בכל הארץ, ויש שלג בחינם לכולם בכל מקום", אמר שאול אוחנה מנהל אתר החרמון שהוסיף: "אנחנו נערכנו והכשרנו את כל המסלולים שלנו לסקי, אנשים באים וגולשים". לדבריו, השלג לא באיכות גבוהה משום שלא היו מספיק משקעים אולם בהר הגבוה מקווים שזה אות ופתיחה להמשך השנה. "אנחנו שמחים שאיבדנו את המונופול, אבל מי שירצה מקום מוסדר מוזמן לבוא בכיף".

עוד על הסערה שפקדה את ישראל
שבוע לסערה בבירה: כבישים חסומים וזבל ברחובות
מבקר המדינה מזהיר: ”בפעם הבאה תהיה סופת טילים”
הערכת נזקי הסופה לחקלאים: מאה מיליון שקל

פאול קורסונסקי, גולש בחרמון, סיפר לוואלה! חדשות שהוא וחבריו היו בין הראשונים שהגיעו לאתר מוקדם בבוקר. "יצאנו מראשון לציון בשעה 1:00 בלילה, והגענו לנווה אטי"ב. ישנו שעה, אכלנו ארוחת בוקר, ונכנסו לאתר ב-7:00 בבוקר עם פתיחתו. באנו מוקדם כי חשבנו שיהיו פקקים גדולים, אבל לשמחתנו לא היה פקוק. עכשיו נעים כאן, ועדיין אין עומס מטיילים. השלג כאן נהדר, והרווחנו אחלה חימום לקראת הסקי באירופה", סיפר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איפה הפקקים המסורתיים? הכניסה לאתר החרמון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצפון רמת הגולן ובאזור צפת ומירון השלג הגיע בשיאה של הסערה לגובה של יותר מחצי מטר, מה שמשך לשם במהלך השבוע מאות רבות של מטיילים שהגיעו מכל רחבי הארץ. היום, למרות שחלף כבר שבוע שלם מאז - נותרו עדיין כמויות נאות של שלג בעיקר באזורים הפתוחים, שהפכו לאטרקציה עבור רבים שלא מורגלים במראה הלבן.

המקומיים הופתעו מכמויות המבקרים באזור. "היו ממש פקקים של מטיילים בדרך לצפת ולאורך היום הייתה תנועה ערה מאוד גם בשכונות הצפוניות של העיר", סיפר מאיר ינקו, תושב צפת. "כבר עכשיו יש כאן מלא מטיילים, ובימים האחרונים ראינו אפילו אוטובוסים מאורגנים", הוסיף תמיר אנגל, תושב שכונת הר כנען בצפת שעדיין מכוסה ב-20 סנטימטרים של שלג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הר כנען הפך לחרמון החדש? טור מכוניות של מטיילים שבאו לראות את השלג באזור צפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם בצפון רמת הגולן נרשמת מאז הבוקר תנועה ערה של מטיילים. "כאן בהר בנטל השמש זורחת, היום יפה והכל מסביב עדיין מאוד לבן", אמר לוואלה! חדשות, שפי מור, מנהל תיירות מרום גולן. "אנחנו מצפים שבצהריים יהיה השיא עם אלפי מבקרים". בצה"ל וברשות לפינוי מוקשים חזרו והזהירו השבוע את ציבור המטיילים - בעיקר ברמת הגולן, ממוקשים שאולי נסחפו כתוצאה מהסערה. "נזכיר כי שדות המוקשים מסומנים באמצעות משולש אזהרה אדום, שלט צהוב המזהיר מפני סכנת חיים וגדר תיל", נמסר מדובר צה"ל. "חשוב להדגיש כי קיימת סכנת היסחפות מוקשים. הציבור מתבקש לנהוג במשנה זהירות לאור תוצאות הסופה ובמקרה של היתקלות בחפץ חשוד, יש להתרחק מן הנקודה ולהזעיק את כוחות הביטחון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רמת הגולן היפהפייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ירושלים, שהייתה נצורה במשך כמעט שלושה ימים במהלך הסערה - עדיין מושכת סקרני שלג. כמו בכל אירוע שלג, הנקודה בה מתרכזים מירב המטיילים בעיר היא בגן סאקר - שם נותרו שאריות בלבד של המעטה הלבן. חלקם הגדילו לעשות ואף הביאו גלשני שלג (סנואו-בורד) ואחרים נעזרים במזחלות מאולתרות.

השלג הפשיר ברובו ברחבי הבירה, אך עדיין ניתן למצוא שכבת שלג-קרח מאפיר בשולי הכביש, דבר שמקשה על החניה במרבית המקומות ועל ההליכה במדרכות. במשטרה ובעירייה שבים ומבקשים מהציבור להימנע מנהיגה בשעות הבוקר והלילה ולנהוג במשנה זהירות.

ילדים משחקים בשלג בגן סאקר בירושלים. נועם מושקוביץ
גם קצת זה מספיק. שלג בגן סאקר שבירושלים/נועם מושקוביץ

לצד ההנאה מהמראות הלבנים ומהנופים, טיול שבת אחד גבה נפגע בגוף. ילד כבן שלוש נפצע הבוקר באורח בינוני כשנכווה ממים רותחים במהלך טיול בנחל בוקק בדרום. צוות מד"א העניק לו טיפול ראשוני ופינה אותו בסיוע מסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא סובל מכוויות בפלג גופו עליון. עדיין לא ברור כיצד קרה האירוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבצר נמרוד בשלג/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצפון אמנם נהנה משטף מטיילים הודות לשלג הרב, אולם גם הדרום - שזכה לכמויות גשמים עצומות במערכת החורפית האחרונה משך אליו את ההמונים. למעלה מ-40 אלף מטיילים מילאו את אתרי התיירות, הנחלים ושמורות הטבע בצפון הנגב המערבי - כשהמוקדים העיקריים היו גשר החבלים ושמורת הבשור, חוות אל היען, ופארק הבשור (אשכול).

בהכנת הידיעה השתתף: רמי שני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להקת שחפים בבריכת דגים בקיבוץ מעוז חיים שבעמק המעיינות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זריחה בכינרת/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבוקר עולה על החרמון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לחרמון הגיעו בעיקר גולשים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בשונה מבעבר, לא נראו תורי-ענק בהר של המדינה. הכניסה לחרמון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליקי הבוקסרית יצאה לגלוש בשלג/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטיילים במה שנשאר מהשלג במבשרת ציון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully