וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לסערה בבירה: כבישים חסומים וזבל ברחובות

20.12.2013 / 0:00

אמנם נפרצה הדרך בצירים המרכזיים בעיר, אולם ברחובות הצדדיים בהם מתגוררים מרבית התושבים ניתן למצוא הרים של שלג, גזמי עצים וזבל שלא נאסף. העירייה לתושבים: "סייעו לנו"

צילום: מור שאולי, עומר מירון, רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

שבוע לאחר הסופה, אך העיר ירושלים עדיין לא התאוששה: השלג הרב שנערם, בין 60 ל-90 סנטימטרים, עדיין לא נמס ברובו ורחובות רבים בעיר עדיין חסומים. עצים ועמודי חשמל ותאורה שקרסו תחת משקלו של השלג חוסמים עדיין רבים מהרחובות והמדרכות בעיר, ואילו השלג שנמס בחלקו קופא שוב בלילות והופך את הכבישים והמדרכות לשדות קרח מסוכנים בהם נפצעים בתאונות קלות בכל יום עשרות בני אדם.

שבוע לסופה הגדולה - כותרות אחרונות:
מבקר המדינה מזהיר מהאתגר הבא
החרמון המושלג נפתח למבקרים: "טוב יותר מאירופה"
100 שעות של קור וחושך בבירה: "מישהו פישל"

שבוע לאחר הסופה - ירושלים עדיין לא מתאוששת, דצמבר 2013. חדשות 24
התושבים מפנים משלג שבילים בין הבתים/חדשות 24

אמיר רובין, תושב שכונת עין כרם, סיפר על המגורים בשכונות העיר. "העירייה אכן פינתה את הצירים הראשיים אך כל מי שגר ברחובות צדדיים שזה רוב תושבי העיר, הטרקטורים לא נכנסו לשם. הרכבים עדיין תקועים והאוטובוסים אינם עוברים בסיבוב המלא שלהם ואינם נכנסים לאותם רחובות".

ברחובות רבים ישנם עדיין גזעי עצים, ענפים ועמודי תאורה שקרסו בסערה. כתוצאה מכך, התנועה בעיר איטית ובלילות ובשעות הבוקר המוקדמות גם מסוכנת מאוד. "בימים רגילים לוקח לי 20 דקות להגיע למקום העבודה ומאז הסופה הדבר התארך לשעתיים ולעתים יותר. גם משאיות זבל לא נכנסות לרחובות הקטנים. מאז יום חמישי הזבל לא מפונה - ואנו מדברים על כמויות זבל אדירות שהצטברו. למזלנו הוא עדיין לא מסריח מדי בגלל הטמפרטורות הנמוכות", אמר רובין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שבוע לאחר הסופה - ירושלים עדיין לא מתאוששת, דצמבר 2013. חדשות 24
השלג מפשיר, ואז קופא - והופך למשטח החלקה מסוכן. רחוב בבירה, אתמול/חדשות 24

יקי אברמסון משכונת נחלאות סיפר שפנה לעירייה בבקשה לפנות את הרחוב בו הוא מתגורר על מנת שאפשר יהיה לעבור בו. לדבריו, העירייה הפנתה אותם לחמ"ל העירייה וטרקטור אכן הגיע אך לא ביצע את העבודה. "הטרקטור פינה חלק מהציר ואת השלג הניח לצד חלק מהמכוניות, כך ששכרנו יצא בהפסדנו", ציין אברמסון.

ארנון משכונת בית ישראל מספר שבמקרה של שכונתו התושבים נאלצו ממש לשלם שוחד בסך 300 שקלים על מנת לשכנע את מפעיל הטרקטור לפנות את שברי העצים מהרחוב שלהם: "העירייה נתנה להם הוראה לפנות רק את הצירים הראשיים. אספנו מגבית מהתושבים, כמה שקלים מכל אחד ושילמנו 300 שקל לנהג על מנת שיפנה את הרחוב שלנו. זה כמובן לא חוקי אבל ממה שאמרו לנו בעירייה הם מודעים לבעיה אבל אין להם איך לטפל בה. בחלק מהסו?פרים והמאפיות בעיקר ברחובות הקטנים חסרים עדיין מוצרי צריכה בסיסיים כמו לחם וחלב. ביומיים האחרונים הלחם חזר אבל מדובר במבחר מאוד דל והמוצרים מאוד בסיסיים".

בעירייה טענו מנגד, כי הם אינם מכירים את תופעת מתן השוחד לנהגי הטרקטורים וכי פילוס השלג נעשה על פי סדרי עדיפויות כאשר בראש צירים המובילים למבני חירום, חינוך ומבני קהילה. "בכל יום מגיעים הצוותים לצירים נוספים וכבר מרבית הצירים בעיר פונו", מסרו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סערה שהיא מיני-צונאמי". ירושלים מהאוויר/מערכת וואלה!, צילום מסך

יוסף חי טובול, תושב שכונת הבוכרים, סיפר כי המפלסות פינו את השלג מהרחובות לכניסה לבתי עסק רבים שבעליהם נאלצו לפנותו בעצמם. "חלק מהאנשים עשו שביל עם מעדר רק כדי להיכנס לבניין", הוא סיפר, "העירייה פינתה בעיקר את הצירים הראשיים, אבל פינתה רק נתיב אחד. ברחובות רבים רק רכב אחד יכול לעבור בכל פעם, השלג נערם בכניסה לחנויות ואין איפה לשים את האוטו". לדבריו, המדרכות הפכו למשטחי החלקה כך שהולכי הרגל מסכנים עצמם בצעידה על שולי הכביש. "אצלנו בשכונה המדרכות מלאות בשלג וכל הרחובות שאינם ראשיים עדיין מלאים בשלג והתנועה בהם מאוד קשה", סיכם.

קריית יובל מתאוששת אחרי הסערה, דצמבר 2013. נועם מושקוביץ
כלי הרכב תקועים בשלג. ירושלים, השבוע/נועם מושקוביץ

מהעירייה נמסר בתגובה כי יש לזכור שמדובר בסופה נדירה בעוצמתה המשולה למיני-צונאמי. "סופה בסדר גודל כזה יוצרת מטבע הדברים אתגרים לא מבוטלים אשר מאריכים את זמן חזרת העיר לשגרה. צוותי העירייה המתוגברים ממשיכים כל העת להיות בשטח ולסייע בהחזרת העיר לשגרה מלאה בכל ההיבטים. אנחנו קוראים לתושבי העיר לסייע לצוותים, הן בפינוי שלג מחזיתות הבתים וריכוז הגזמים, ביכולותו של סיוע זה לקצר באופן משמעותי את זמן חזרת העיר לשגרה", נמסר.

(עדכון ראשון: 23:00)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכנסת לבנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully