וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירת כבל נדחתה: ניסנקורן בדרך לראשות ההסתדרות

19.12.2013 / 14:35

בית המשפט קבע כי אין צורך בקיום בחירות לתפקיד יו"ר ההסתדרות במקומו של עיני. בית המשפט נימק את החלטתו בכך שמדובר ב"גוף מייצג שמוסמך לבחור את המחליף ליו"ר בעצמו"

המיועד לתפקיד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וח"כ איתן כבל. נמרוד סונדרס, מגד גוזני
נסללה דרכו של מועמד עיני ליו"ר ההסתדרות הבא. כבל וניסנקורן/מגד גוזני, נמרוד סונדרס

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (חמישי) את עתירתם של חברי הכנסת איתן כבל ומיקי רוזנטל לקיים בחירות כלליות לתפקיד יו"ר הסתדרות העובדים. השופט יונה אטדגי קבע כי "בית נבחרי ההסתדרות הוא גוף נבחר המייצג את כלל חברי ההסתדרות והוא הגוף המוסמך לבחור את מחליפו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני, שהודיע על פרישתו". כעת נסללה הדרך למינויו של אבי ניסנקורן, מועמדו של עיני לתפקיד יו"ר ההסתדרות הבא, כאשר כבל כבר הודיע שיערער על ההחלטה.

כותרות אחרונות בנושא
צו בית משפט: מינוי יו"ר ההסתדרות החדש מעוכב
מיהו אבי ניסנקורן הצפוי להיות יו”ר ההסתדרות
דעה: העובדים לא יתגעגעו לעופר עיני

"הזכות לבחור ולהיבחר היא זכות כל כך בסיסית ומרכזית בדמוקרטיה ואסור לי להרפות מכך", אמר כבל. לדבריו, "מדובר בסוגיה חוקתית מהמדרגה העליונה שרק לבית המשפט העליון יהיה את התוקף המוסרי להחליט בה. אין לי זכות למנוע מחברי ההסתדרות לבחור מי ינהיג אותם ולכן אמשיך להלחם למען הדמוקרטיה ונגד הקומבינה".

החלטת בית המשפט היום מגיעה חודש לאחר שהוצא בו צו מניעה זמני, שהורה על ביטול ישיבת בית נבחרי ההסתדרות, אשר בה אמורה הייתה להתקבל החלטה בדבר מינויו של ניסנקורן ליו"ר ההסתדרות הבא. בכך, קיבל השופט יונה אטדגי את עתירתו של חבר הכנסת איתן כבל (העבודה), המעוניין להתמודד על התפקיד. כבל דורש כי השאלה בדבר יו"ר ההסתדרות הבא תוכרע בבחירות של כל חברי ההסתדרות ולא בהצבעה פנימית על מועמדותו של ניסנקורן, המועמד עליו המליץ עיני.

כיום, על פי חוקת ההסתדרות, אם המזכ"ל פורש באמצע תקופת כהונתו, לא נערכות בחירות חדשות, אלא מתכנס גוף פנימי, בית נבחרי ההסתדרות, שמכריע אם לקבל או לא לקבל את המועמדות של האדם עליו המליץ היו"ר הפורש, במקרה הזה ניסנקורן.

ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה) אמר היום לאחר דחיית העתירה שלו ושל ח"כ כבל: "אני לומד את פסק הדין ואתייעץ עם פרקליטי. נטיית הלב שלי היא לערער לעליון על ההחלטה מפני שתפקיד יו"ר ההסתדרות אסור שיעבור בירושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully