וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו בית משפט: מינוי יו"ר ההסתדרות החדש מעוכב

10.11.2013 / 18:42

בית המשפט קיבל את עתירתו של ח"כ כבל והוציא צו מניעה זמני המורה על ביטול ישיבת בית נבחרי ההסתדרות כדי לאשר את מינויו של אבי ניסנקורן. כבל: "לא מדובר במשטר מלוכני"

צילום: קובי אליהו, עריכה: גדי וינסטוק

(בווידאו: נאום הפרישה של עיני)

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא אחר הצהריים (ראשון) צו מניעה זמני, והורה על ביטול ישיבת בית נבחרי ההסתדרות שהייתה אמורה להיערך ביום שלישי הקרוב. בישיבה הייתה אמורה להתקבל החלטה בדבר מינויו של אבי ניסנקורן ליו"ר ההסתדרות הבא, במקומו של עופר עיני שפרש בשבוע שעבר. בכך, קיבל השופט יונה אטדגי את עתירתו של חבר הכנסת איתן כבל (העבודה), המעוניין להתמודד על התפקיד. כבל דורש כי השאלה בדבר יו"ר ההסתדרות הבא תוכרע בבחירות של כל חברי ההסתדרות ולא בהצבעה פנימית על מועמדותו של ניסנקורן, המועמד עליו המליץ עיני.

כיום, על פי חוקת ההסתדרות, אם המזכ"ל פורש באמצע תקופת כהונתו, לא נערכות בחירות חדשות, אלא מתכנס גוף פנימי, בית נבחרי ההסתדרות, שמכריע אם לקבל או לא לקבל את המועמדות של האדם עליו המליץ היו"ר הפורש, במקרה הזה ניסנקורן.

"חברי ההסתדרות הם הריבון"

כבל טען בעתירתו כי בהסתדרות אין "משטר מלוכני", ולכן לא סביר שיו"ר ההסתדרות הבא יכהן שלוש שנים וחצי מבלי שכל חברי ההסתדרת הצביעו בבחירות בעד מועמדותו.

בהחלטתו, קבע השופט אטדגי כי "מבלי להביע כל דעה באשר לסיכויי התביעה להתקבל, אני סבור כי יש להיעתר לבקשה לדחות את ישיבת בית נבחרי ההסתדרות עד למתן החלטה בבקשה". עוד ציין אטדגי, כי "האפשרות שיושב הראש של ההסתדרות למשך שלוש שנים וחצי ימונה בהחלטת בית נבחרי ההסתדרות בלבד ולא לאחר קיום בחירות, ושאלת תוקפו החוקתי של הסעיף המסמיך את יו"ר ההסתדרות בדרך זו, הן שאלות הראויות לדיון". ב-20 בנובמבר ייערך דיון נוסף בעניין.

איתן כבל אמר לוואלה! חדשות: "אני מברך על החלטת בית המשפט, עד כמה שזה יישמע מוזר. כל שאני מבקש זה שהזכות לקבוע מי יהיה יו"ר ההסתדרות הבא תינתן אך ורק לציבור חברי ההסתדרות. הם הריבון והם אלה שייקבעו".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

עוד בנושא:
מיהו אבי ניסנקורן הצפוי להיות יו”ר ההסתדרות
דעה: העובדים לא יתגעגעו לעופר עיני
מה הסיבה האמיתית בגינה פרש עופר עיני מההסתדרות?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully