וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהגרים באיטליה חוטאו בעירום: "כמו במחנה ריכוז"

19.12.2013 / 8:35

איטליה מזועזעת בעקבות החשיפה כי מנהלי מחנה קליטה ריססו גברים, נשים וילדים נגד מחלות, כשהם עירומים ורועדים מקור. מנהל המחנה: "הריסוס נעשה בדרך כלל במקלחות סגורות"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

האיחוד האירופי מאיים לנקוט צעדים משפטיים נגד איטליה בשל הפרות זכויות אדם של מהגרים. הטלוויזיה האיטלקית חשפה השבוע סרטון, בו נראים גברים, נשים וילדים עוברים חיטוי נגד מחלות כשהם עירומים ורועדים מקור. פליט סורי צילם את הסרטון בטלפון נייד, והעביר אותו לרשת RAI. הסרטון, שצולם ב-13 בדצמבר, מתעד עובד במתקן הקליטה מרסס מהגר צעיר ב"תכשיר נגד סקביאס" (מחלת הגרדת).

ראש ממשלת איטליה, אנריקו לטה, הודיע כי נפתחה חקירה בנושא. "אני מזועזע ממה שראיתי", אמר. ג'וזי ניקוליני, ראש העיר למפדוזה, אמרה כי תמונותיהם של מהגרים עירומים "מזכירות לה מחנה ריכוז". בכירה בפרלמנט ברומא, לורה בולדריני, אמרה כי מדובר בתיעוד מביש "שאינו ראוי למדינה מתורבתת".

לקריאה נוספת
עשרות נשים וילדים מתו בצמא בסהרה ונאכלו ע"י תנים
הקסם הרוסי: כדי להגן על מהגרים עוצרים 1,200 מהם

עשרות מהגרים טבעו למוות בדרכם לאי למפדוזה. אוקטובר 2013. AP
מהגרים שטבעו למוות לחופי האי למפדוזה בחודש אוקטובר/AP

מנהל מתקן הקליטה, צ'ונו גאליפו, אמר לרשת CNN כי התיעוד מטעה. לדבריו, "אנחנו מודעים למה שרואים בסרטון, אבל זה לא בדיוק מראה את מה שקרה". הוא טען כי בדרך כלל המהגרים מקבלים טיפול נגד סקביאס במקלחות סגורות ובתנאי פרטיות מיטביים. לאחר מכן הם מקבלים בגדים נקיים, הוסיף. אך ביום שבו צולם הסרטון, אמר גאליפו, כמה מהמהגרים ניסו לזרז את התור והתפשטו מיוזמתם לפני המקלחות.

"בדיעבד, היינו צריכים לעצור את החיטוי", אמר, אך בשיקול היפותטי, שבו צריך לבחור בין מניעת טיפול רפואי למהגר תוך כדי הפרה של החוק - ובין הפרת זכותו לפרטיות - אבחר באפשרות השנייה".

מאות בני אדם מתו בחודשים האחרונים כשניסו להגר לאיטליה דרך האי למפדוזה, הנמצא מדרום לסיציליה. כ-300 מהגרים טבעו למוות בהתהפכות סירה לחופי האי בחודש אוקטובר. האסון גרם למנהיגי האיחוד האירופי לקרוא לאיטליה, ולמדינות אחרות, להקל בתנאים שהן מציבות למהגרים לקבלת מקלט המדיני. מנהיגי האיחוד ידונו שוב בסוגיית ההגירה בפסגה שתתקיים היום ומחר בבריסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully