וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקסם הרוסי: כדי להגן על מהגרים עוצרים 1,200 מהם

אמש נעצרו מאות מפגינים שהתפרעו נגד עסקים קווקזיים בצפון מוסקבה, בטענה שמהגר מוסלמי רצח צעיר מקומי. "כצעד מניעתי" החליטו הרשויות לעצור 1,200 מהגרים באותה שכונה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

משטרת רוסיה עצרה היום (שני) יותר מאלף בני אדם במוסקבה, בשכונה שבה פרצה אמש קטטה אלימה על רקע דקירתו למוות של צעיר מקומי, שתושבים רבים האשימו חשוד קווקזי ברציחתו.

ארגון לזכויות המהגרים הזהיר את התושבים בשכונת בירולובו שבצפון רוסיה מפני מתקפות צפויות כלפי מוסלמים וקווקזים, בדגש על תקופת חג הקורבן.

כ-1,200 בני אדם רוכזו בצהריים בשוק ירקות שבו התפרעו אמש מפגינים שונאי זרים. עדי ראייה סיפרו לסוכנויות הידיעות המקומיות כי השוטרים דאגו לעצור רק את מי שזוהה על ידיהם כמוסלמי.

מעצר מאות קווקזים אחרי הפגנה אלימה. מוסקבה, 14 באוקטובר 2013. AP
צעיר רוסי מושלך לניידת משטרה, היום/AP
מעצר מאות קווקזים אחרי הפגנה אלימה. מוסקבה, 14 באוקטובר 2013. רויטרס
עשרות עצורים מוטלים על הקרקע ברחבת השוק/רויטרס

העצורים הועברו במשאיות לחקירה, שנועדה לדברי המשטרה "לקבוע אם היו מעורבים בפשעים כלשהם", אחרי שנטען כי בשוק אותרה מכונית ובה שלושה אקדחים, סכינים ואלה. בתמונות ששידרה הטלוויזיה הרוסית נראו עשרות גברים מועמדים ליד קירות, כששוטרים במדי הסוואה כופתים אותם באזיקים. לדברי הרשויות, מדובר ב"מעצר מניעתי" שנועד גם להבטיח את שלומם של תושבי השכונה.

סרטון המתעד את ההפגנה האלימה, אמש בשוק:

אמש התאספו בשוק אלפי מפגינים וזעקו קריאות בגוון נאו-נאצי, כגון "רוסיה לרוסים" ו"כוח לבן". הם פרצו למרכז הקניות והעלו כמה חנויות באש. המפגינים התעמתו עם המשטרה שניסתה לפזר אותם, ולפחות חמישה שוטרים נפצעו. עדי ראייה סיפרו כי המפגינים יידו פטישים לעבר ניידות המשטרה.

המפגינים דרשו מהמשטרה לאתר את האדם שרצח את איגור צרבקוב, צעיר בן 25, שנדקר למוות בסוף השבוע האחרון כשצעד הביתה עם חברתו. רשויות הביטחון הודיעו כי הן חוקרות את הרצח. לדברי המשטרה, מצלמות אבטחה שתיעדו את הרוצח הנמלט העלו חשד כי מדובר באדם בעל חזות אסיאתית או קווקזית.

מעצר מאות קווקזים אחרי הפגנה אלימה. מוסקבה, 14 באוקטובר 2013. AP
מעצר מאות קווקזים אחרי הפגנה אלימה. מוסקבה, 14 באוקטובר 2013/AP
מעצר מאות קווקזים אחרי הפגנה אלימה. מוסקבה, 14 באוקטובר 2013. רויטרס
מעצר מאות קווקזים אחרי הפגנה אלימה. מוסקבה, 14 באוקטובר 2013/רויטרס

מוחמד אמין, יו"ר פדרציית המהגרים ברוסיה, אמר כי הקיצונים מנצלים את הרצח כדי לעודד אלימות כלפי המיעוטים. "הלאומנים מסיתים למען המטרות הפוליטיות שלהם", אמר. "מדובר במצב מסוכן מאוד, ואנו מזהירים את המהגרים כעת, ומייעצים להם להימנע ממקומות הומים ובנסיעה בתחבורה הציבורית". הפדרציה חידדה את האזהרה לקראת מחר - חג הקורבן, מחשש שמפגינים ינסו לפגוע במוסלמים המתכנסים במסגדים הגדולים במוסקבה.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מזהיר תכופות מעימותים בין נוצרים לבני המיעוטים השונים במדינה, מרביתם מוסלמים המרוכזים בצפון הקווקז. עם זאת, הוא נאלץ להתיר לאלפי פועלים להיכנס למוסקבה כדי לעבוד בעיר, בעיקר בענף הבנייה.

מאות עצורים אחרי מהומות נגד מיעוט קווקזי במוסקבה. רוסיה, אוקטובר 2013. רויטרס
מכונית הפוכה ודוכן אבטיחים מרוסק, אמש אחרי ההפגנה בשוק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully