וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות נעצרו בהפגנה אחרי רצח ברוסיה: "כמו מלחמה"

כאלף מפגינים התפרעו נגד בני המיעוט הקווקזי בצפון הבירה מוסקבה ויידו פטישים לעבר השוטרים שהוזעקו למקום. הם קראו "כוח לבן" ו"רוסיה לרוסים". יותר מ-400 נעצרו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

משטרת מוסקבה עצרה יותר מ-400 בני אדם, בתום הפגנה אלימה שנמשכה שעות ארוכות בעיר. ההפגנה פרצה אמש (ראשון) במחאה על דקירת צעיר מקומי, שהמפגינים מאשימים את בני המיעוט הקווקזי ברציחתו.

אלפי מפגינים התאספו ברובע בירולובו שבצפון העיר, וזעקו קריאות בגוון נאו-נאצי כגון "רוסיה לרוסים" ו"כוח לבן". הם פרצו למרכז קניות השייך לקווקזים והעלו אותו באש. המפגינים התעמתו עם המשטרה שניסתה לפזר אותם, ולפחות חמישה שוטרים נפצעו. עדי ראייה סיפרו כי המפגינים יידו פטישים לעבר ניידות המשטרה.

מאות עצורים אחרי מהומות נגד מיעוט קווקזי במוסקבה. רוסיה, אוקטובר 2013. רויטרס
שוטרים מקיפים את אחד המפגינים שנעצר במוסקבה, אמש/רויטרס
מאות עצורים אחרי מהומות נגד מיעוט קווקזי במוסקבה. רוסיה, אוקטובר 2013. רויטרס
שוטר ליד ניידת שאליה הוכנסו כמה מהעצורים/רויטרס

בטלוויזיה הרוסית שודרו תמונות של מסוקי משטרה חגים מעל המפגינים. עדת ראייה אמרה כי "זה מזכיר אזור מלחמה", וכי מדובר במראות שלא נראו במוסקבה מאז שהנשיא פוטין שב לכהונה שלישית. "אני לא מאמינה שזה קורה בעיר שלנו", אמרה, "אני מפחדת לתת לילדים שלי לצאת החוצה".

המפגינים דרשו מהמשטרה לאתר את האדם שרצח את איגור צרבקוב, צעיר בן 25, שנדקר למוות בסוף השבוע האחרון כשצעד הביתה עם חברתו. רשויות הביטחון הודיעו כי הן חוקרות את הרצח. לדברי המשטרה, מצלמות אבטחה שתיעדו את הרוצח הנמלט העלו חשד כי מדובר באדם בעל חזות אסייתית או קווקזית.

בתחילת החודש, אמר הנשיא ולדימיר פוטין כי רוסיה זקוקה ליותר מהגרים כדי להגדיל את כוח העבודה בתעשיית הבנייה. ואולם, הוא ניסה להרגיע את גל השנאה לזרים, כשאמר שהממשלה תשקול להגביל את מספר אשרות הכניסה לזרים.

בסוף השבוע במוסקבה:
קטטה ועשרות עצורים בהפגנה לזכויות ההומואים ברוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully