וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת ההרוגה בפגע וברח: "ברבי מתחמק מהעונש"

שלומי גבאי

18.12.2013 / 19:32

אלכסנדרה רובינוב הייתה בין ההרוגות בתאונה לפני כשנה וחצי בנתניה. בתה ביקרה את הסדר טיעון המסתמן עם הנהג שושן ברבי: "זה פוגע באמון שלי, אנחנו מרגישים מופקרים"

צילום: שלומי גבאי, טל אנגלנדר; עריכה: גדי וינסטוק

לריסה זטלאווי, בתה של אלכסנדרה רובינוב שהייתה בין ההרוגות בתאונת "פגע וברח" לפני כשנה וחצי בנתניה, מתחה היום (רביעי) בראיון לוואלה! חדשות ביקורת קשה על הסדר הטיעון המסתמן עם הנהג הפוגע שושן ברבי. לפי ההסדר, שקיבל את אישורו של פרקליט המדינה היוצא, משה לדור אך טרם נחתם, ברבי לא יואשם בהריגה, אלא בגרימת מוות ברשלנות. במידה שההסדר ייחתם, הפרקליטות צפויה לבקש עונש מאסר של למעלה מעשר שנים.

"התחושות מאוד קשות, אנחנו מרגישים מופקרים. מרגישים שקרובינו הלכו לשווא", סיפרה זטלאווי, "כאילו חיים במדינה שלא המשטרה ולא החוק לא יכולים לעשות כלום נגד פושע שיצא מסומם ושתוי. הוא לא עצר והמשיך אחרי המעשה הנוראי שעשה. המשיך לנסוע ולא מצא לנכון אפילו לעצור".

עוד על פרשת ה"פגע וברח" בנתניה:
מסתמן: ברבי לא יואשם בהריגת שלוש הנשים
משפחת יגודייב תובעת את ברבי: "חיינו הפכו לסיוט"
ברבי לחוקריו: "לא נהגתי, אתם תופרים לי תיק"

ברבי, תושב נתניה בן 36, הואשם בהריגה, הפקרה, נהיגה בשכרות, שיבוש הליכי משפט, הדחה בחקירה וביצוע עבירות סמים. על פי כתב האישום המקורי, הוא נהג תחת השפעת אלכוהול בעת שדרס למוות את רובינוב, תושבת נתניה בת 67, סטבלנה יגודייב, תושבת דימונה בת 56, ואת בתה, שושנה יגודייב, בת 25. בני המשפחה יכולים לעתור לבג"ץ נגד ההסדר המסתמן בתוך 14 יום.

אישום נגד שושן ברבי: נהג שיכור, דרס למוות והפקיר. דניאל בוק
"יכול להרשות לעצמו עורך דין מליגה ראשונה". שושן ברבי/דניאל בוק

זטלאווי סיפרה כי הוזמנה אתמול יחד עם בני משפחתן של ההרוגות הנוספות ועורכי הדין שלהם, והודיעו להם על הכוונה להחליף את כתב האישום מהריגה לגרימת מוות ברשלנות. "אנחנו התנגדנו לזה, התנגדנו בתוקף", אמרה. "אמרנו שזה לא מקובל. זה גם לא נשמע טוב, לעשות עם בן אדם כזה – עם הפושע הזה – עסקה על רשלנות", הוסיפה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"פשוט מרימים ידיים ונכנעים"

"אני מבינה שבפרקליטות זקוקים לעובדות יבשות, אבל מצד שני, כאן המקרה הוא כזה מחריד וכזה חריג שאני לא חושבת שיהיה נכון להיתפס רק לעובדות", טענה. "הרגו שלושה אנשים באכזריות, ועכשיו כשהמשטרה אומרת שאין לנו מספיק – אני רואה את זה כהרמת ידיים. פשוט מרימים ידיים ונכנעים לפושע הזה, שיכול להרשות לעצמו לקחת עורך דין מליגה ראשונה", הוסיפה זטלאווי.

זטלאווי אמרה במהלך הריאיון כי המשפחה לא תוותר, אך הוסיפה: "משטרת ישראל, עם כל המאמצים שלהם, עם כל הנתונים שלהם, לא יכולים להוכיח כלום. אני לא יודעת מה יכול לעשות אזרח קטן. מה יכול לעשות בן אדם? פשוט לא לתת לילדים שלו לצאת לכביש בגלל שאיזה מטורף ידרוס אותם ואחר כך נגיע לעסקת טיעון ונשחרר אותו?".

שלוש נשים נהרגו מפגיעת מכונית בנתניה. שלומי גבאי
"המקרה הוא כזה מחריד וחריג שאני לא חושבת שיהיה נכון להיתפס רק לעובדות". זירת התאונה בנתניה/שלומי גבאי

לדבריה, ההקלה בעונש במקרים כאלה יביאו לתאונות נוספות. "אני גם אמא לילדים, את האמונה במערכת אני חייבת שתהיה לי, אחרת אוי ואבוי לנו", אמרה, "מצד שני, זה ממש פוגע באמון שלי כרגע, שפושע שהצליח לשלם עבור עורך דין מתחמק מהעונש שמגיע לו".

"מצד אחד, שום עונש לא יחזיר לנו את הקרובים שלנו, אבל גם לתת לו לצאת מזה בקלות, כאילו כלום לא קרה, בכלל לא מתקבל על הדעת", סיפרה זטלאווי, "העונש אמור להיות מספר דו-ספרתי, זה מה שאני חושבת. אני לא יכולה להחליט, אני לא שופטת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully