וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: ברבי לא יואשם בהריגת שלוש הנשים בנתניה

גלעד גרוסמן

17.12.2013 / 21:50

הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עם הנאשם בדריסתן למוות של שלוש בנות המשפחה לפני כשנה וחצי, במסגרתו הוא יודה בגרימת מוות ברשלנות בלבד. המשפחות מסרבות: "נלך עד הסוף"

צילום: שלומי גבאי, טל אנגלנדר, דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

כשנה וחצי לאחר התאונה המזעזעת שבה קיפחו את חייהן שלוש בנות משפחה מנתניה, מסתמן כעת הסדר טיעון עם הנהג הפוגע שושן ברבי, לפיו הוא לא יואשם בהריגה, אלא בגרימת מוות ברשלנות בלבד. ההסדר טרם נחתם, אולם קיבל את אישורו של פרקליט המדינה לשעבר, משה לדור. במידה שההסדר ייחתם, הפרקליטות צפויה לבקש עונש מאסר של למעלה מעשר שנים. בני המשפחה של ההרוגות מתנגדים להסדר, ואף הודיעו כי במידת הצורך יעתרו לבג"ץ נגד ההסדר.

עוד על התאונה הקשה בנתניה:
משפחת יגודייב תובעת את ברבי: ”חיינו הפכו לסיוט”
ברבי לחוקריו: ”לא נהגתי, אתם תופרים לי תיק”
ניצה ברבי: ”הרסו ודרסו אותנו, בעלי לא עבריין”

שושן ברבי בהגשת כתב האישום נגדו בבית המשפט המחוזי בלוד, ספטמבר 2012. דרור עינב
ברבי בבית המשפט/דרור עינב

בספטמבר אשתקד הוגש נגד ברבי כתב אישום חמור בגין הריגה, הפקרה, נהיגה בשכרות, שיבוש הליכי משפט, הדחה בחקירה וביצוע עבירות סמים. על פי כתב האישום המקורי, ברבי, תושב נתניה בן 36, נהג תחת השפעת אלכוהול בעת שדרס למוות את אלכסנדרה רובינוב בת 67 תושבת נתניה, סטבלנה יגודייב בת 56 תושבת דימונה ובתה, שושנה יגודייב בת 25. לאחר מכן, נטען, נמלט מהזירה וניסה לשכנע את אחד מעובדיו לטעון שהוא הנהג.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חשוד שלישי נעצר בחשד למעורבות בתאונה בנתניה. שלומי גבאי
זירת התאונה בנתניה/שלומי גבאי

על פי כתב האישום המקורי, לפני התאונה שתה ברבי שני בקבוקי בירה ובהמשך שתה עוד כמה בקבוקים. בשעות הערב, לאחר ששתה פעם נוספת, נסע ברבי עם הנאשם השני בתיק, אורן חנונה, בשדרות בן צבי בעיר, כשרמת האלכוהול בדמו עולה על המותר בחוק, ואז פגע בשלוש בנות המשפחה. לאחר התאונה, הסתתר ברבי באזור התעשייה בנתניה עד שנלכד על ידי המשטרה.

הלווית לריסה רובינוב, שנפגעה בתאונת פגע וברח בנתניה , אוגוסט 2012. שלומי גבאי
הלווייתה של אלכסנדרה רובינוב/שלומי גבאי

לאחר הגשת כתב האישום הודה ברבי שנהג ברכב, אולם טען כי לא היה ניתן למנוע את התאונה. הוא טען כי עבר באור ירוק, לא היה שתוי, ונהג במהירות מותרת. עוד לפני הגשת כתב האישום, הפרקליטות ביקשה ממומחה מגרמניה לבדוק מה הייתה מהירות הנסיעה של המכונית בעת התאונה, אך לא עלה בידיו לעשות כן. כמו כן, מכיוון שנמלט לאחר התאונה, לא ניתן היה להוכיח בוודאות מה הייתה מידת האלכוהול בדמו של ברבי בעת התאונה.

ההרוגות בתאונת הפגע וברח בנתניה. דייב בוימוביץ'
סבטלנה ושושנה יגודייב/דייב בוימוביץ'

לפני כחודש, לאחר שנשמעו שורה של עדי תביעה, שחלקם הוגדרו עדים עוינים לאחר שחששו להעיד נגד ברבי, הודיעה השופטת כי לטעמה הפרקליטות לא תוכל להוכיח הריגה. מנגד, היא הבהירה כי לא תקבל את טענתו של ברבי כי התאונה הייתה בלתי נמנעת. בתוך כך, הודיע ברבי כי הוא מודה בעבירות של שיבוש הליכי משפט. המשא ומתן בין הצדדים הוביל למתווה להסדר, לפיו ברבי יודה בעבירה קלה יותר. בנוסף, הוא יורשע גם בהפקרה ובשיבוש הליכי משפט. אם אכן ייחתם ההסדר, הפרקליטות תבקש לגזור עונש על כל מקרה של גרימת מוות בנפרד, ולכן תבקש עונש מאסר דו ספרתי גבוה.

אתמול נפגשו הפרקליטים עם בני משפחות ההרוגות, שהביעו את התנגדותם. "אנחנו לא מוכנים לזה ונלך עד הסוף", אמר רודי יגודייב, בנה של סבטלנה ואחיה של שושנה. בני המשפחה יכולים לעתור לבג"ץ נגד ההסדר המסתמן בתוך 14 יום.

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully