וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין: המדינה לא תערער על זיכוי ליברמן

גלעד גרוסמן

18.12.2013 / 13:17

היועץ המשפטי לממשלה הודיע שלא יערער על זיכויו של שר החוץ בפרשת השגריר. ההחלטה נבעה מההערכות שהראו כי סיכויי הערעור נמוכים. סנגורו של ליברמן: "קץ לשנות חקירה רבות"

צילום: מור שאולי, שי מכלוף, דניאל בוק; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'
אביגדור ליברמן בישבת סיעה של ישראל ביתנו, נובמבר 2013. נועם מושקוביץ
לא יעמוד בפני ערעור. ליברמן/נועם מושקוביץ

עכשיו זה סופי: היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הודיע היום (רביעי) על כך שהחליט לא לערער על זיכויו של שר החוץ אביגדור ליברמן מהאישומים נגדו בפרשת השגריר מבלארוס.

"לאחר ששקל היועץ המשפטי לממשלה בדבר, החליט לאמץ את עמדתם של פרקליט המדינה היוצא ופרקליט המדינה הנכנס, אשר המליצו בפניו שלא להגיש ערעור על הכרעת הדין", נמסר ממשרד המשפטים בשמו של וינשטיין. עוד נמסר כי ההחלטה של וינשטיין התקבלה נוכח מדיניות התביעה הנוהגת ריסון ואיפוק בהגשת ערעורים על זיכויים, ולאור "הערכות מקצועיות שנשמעו בפניו כי סיכויי הערעור נמוכים".

במשרד המשפטים ציינו כי חרף ההחלטה, וינשטיין סבור עדיין שהתשתית העובדתית והמשפטית בתיק הצדיקה הגשת כתב אישום והרשעה בעבירה שיוחסה לליברמן. "היועץ המשפטי לממשלה מדגיש כי אין בהחלטתו כדי לתת הכשר למעשיו של מר ליברמן, אשר גם בית המשפט שזיכה אותו מצא שהם אינם ראויים, אינם מוסריים, ואינם עומדים בסטנדרט המצופה מאיש ציבור, ודאי במעמד כה בכיר של שר בממשלת ישראל".

פרקליטו של ליברמן, עורך הדין ירון קוסטליץ, בירך על החלטת הפרקליטות ואמר: "אני חושב שזו ההחלטה הנכונה, ששמה קץ לשנות החקירה המרובות. הכרעת הדין של בית משפט השלום דיברה בעד עצמה, ולכן חשבנו שלא יהיה זה נכון לערער עליה", אמר.

עוד בנושא משפט ליברמן:
וינשטיין על זיכוי ליברמן: ”אני את חובתי קיימתי”
בין איראן לארדואן: ליברמן חזר למשרד החוץ
דעה: היום בו נסללה דרכו לראשות הממשלה

המחלוקת בתוך הפרקליטות

מרבית בכירי הפרקליטות סברו כי אין מקום להגיש ערעור, זאת מתוך תפיסה שהסיכוי שבית משפט מחוזי יהפוך את ההחלטות העובדתיות של בית משפט השלום הוא נמוך. מי שתמכו בהגשת ערעור הם התובעים בתיק, מיכל סיבל-דראל וערן זלר מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות, שמטבע הדברים קרובים יותר לתיק. הדעה שלהם התבססה הן על טעויות עובדתיות בהכרעת הדין, והן על מה שנתפס בעיניהם כמסקנות משפטיות שגויות. מנגד, בכירי הפרקליטות בפרקליטות ואנשי המחלקה הפלילית, אשר מגישים את מרבית הערעורים, סברו כי אין מקום להגיש ערעור. זאת, מכיוון שאין סיכוי סביר להפוך את החלטת בית משפט השלום.

בימים האחרונים התקיימו מספר דיונים בתיק, בהם השתתפו היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה לשעבר משה לדור ומחליפו שי ניצן, וכן מספר בכירים אחרים. הדעה הרווחת בקרב המשתתפים היתה שאין מקום להגיש ערעור. כך סברו ניצן, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים אלי אברבנאל, והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי. לדור התנדנד במהלך הדיונים, אולם בדיון האחרון שהתקיים הוא הצטרף לבסוף לדעה שאין מקום להגיש ערעור. לאחר הדיונים ביקש היועץ עוד זמן קצר לקבל הכרעה סופית, זאת כפי הנראה בשל העובדה שהוא מאמין בתיק, אולם לבסוף קיבל את המלצת בכיריו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"ליברמן לא היה מודע לחומרת הנסיבות"

לפני כחודש וחצי זיכה בית משפט השלום בירושלים את ליברמן מעבירות של מרמה והפרת אמונים. השופטים קבעו כי ליברמן פעל בצורה לא ראויה, אולם לא בצורה המצדיקה הרשעה בפלילים. הזיכוי נבע מכך שנקבע כי לא הוכח שליברמן היה מודע לכך שהמידע שמסר לו השגריר זאב בן אריה הוא בקשה לחיקור דין - ולכן "לא ניתן לקבוע כי ליברמן היה מודע לחומרת הנסיבות".

עוד קבעו השופטים כי מינויו של בן אריה ליועץ במטה המדיני לא היה בבחינת קידום וכי לא היה זה קרש קפיצה לתפקיד בכיר.

ליברמן, כך לפי פסק הדין, לא פעל למינויו של בן אריה לתפקיד השגריר בלטביה ולא ביקש מחברי ועדת המינויים לבחור בו. עוד הוחלט על ידי בית המשפט כי לא ניתן לבסס את ההרשעה על העדות של סגן שר החוץ לשעבר דני אילון, שנסתרה על ידי בכירים אחרים במשרד החוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully