וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לפיד מפרק את הממשלה בשביל ג'וב לעפר שלח"

18.12.2013 / 11:18

בראיון לוואלה! חדשות תקף שר בממשלה בחריפות את יו"ר יש עתיד, שדוחף למינוי ח"כ שלח ליו"ר ועדת חוץ וביטחון: "זו התנהלות ילדותית". בשל המשבר, בוטלה ישיבת ועדת הכספים

מתוך משדר "חי בכנסת"

"לפיד מפרק את הממשלה בשביל ג'וב לעפר שלח", כך האשים הבוקר (רביעי) שר בממשלה את יו"ר יש עתיד שדורש למנות את ח"כ שלח לראשות ועדת החוץ והביטחון.

לדברי השר, "לפני שבועיים לפיד העביר מסר לנתניהו: 'מינית את ליברמן, מגיע לנו, ואם לא תיתן את זה לעפר שלח אני אפתח באינתיפאדה', זה הרקע למאבק על מעון ראש הממשלה וחוקי עדי קול, שהוא יודע שהבית היהודי לא יכולים לעמוד בהם". לטענת אותו שר, זו הסיבה לכך שלפיד "תוקע את השוויון בנטל בעניין הפלילי ועוצר תקציבים לביטחון, זה קורה בכל הפורומים".

בשבועיים האחרונים נרשמה מתיחות בין האגף הימני ובין האגף השמאלי בקואליציה כאשר במוקד הסכסוך בין סיעת הבית היהודי וסיעת יש עתיד. בגלל המשבר הקואליציוני בוטלו הבוקר ישיבות ועדת הכספים שהיו אמורות לעסוק בהעברות תקציביות של מיליארדי שקלים, בין היתר למשרד הביטחון. גורם בוועדה הסביר: "כשיש משבר בחוץ הוא משפיע גם בתוך חדר הוועדה. אי אפשר לקחת את הסיכון ולהעלות כרגע סכומים כאלה להצבעה".

המתיחות בין הבית היהודי ויש עתיד - כותרות נוספות:
הטבות לחד-מיניים: קרב בין הבית היהודי ליש עתיד
לפיד: להתקדם במשא ומתן, גם במחיר שינוי הממשלה
פרשנות: הפרד ומשול - נתניהו נותן ללפיד ובנט ”לריב”

השר שתקף את לפיד קשר כאמור בין הצעות החוק ובין אי מינויו של יו"ר סיעת יש עתיד לתפקיד יושב ראש ועדת החוץ במקומו של אביגדור ליברמן שמונה מחדש למשרד החוץ. "אף אחד לא מבין מה הוא רוצה. לא נתניהו, לא בנט ולא ליברמן. זו התנהלות ילדותית, לכולנו מתחיל להימאס ממנו. ראש הממשלה ואני עדיין מאמינים שהממשלה טובה, אבל (הבעיה היא) שמתעסקים כל היום בשטויות וג'ובים במקום לעבוד במשרדים. צריך לזכור שמחירי הדיור מאמירים, ושצריך להוריד את מחירי המזון. לא צריך כל היום לריב על חוקי עדי קול ומעון ראש הממשלה, שהיחידים שהתנגדו הם שרי יש עתיד".

הבוקר התכוונה סיעת יש עתיד להעלות להצבעה במליאת הכנסת את הצעת החוק הפרטית של עדי קול המבקשת לקבוע שנקודות הזיכוי לזוג מאותו המין יושוו לזוגות הטרוסקסואלים, אולם אחרי שראש הממשלה התערב באופן אישי - הוחלט ביש עתיד להיעתר ולדחות את העלאת החוק בשבוע, לא לפני שטענו כי ראש הממשלה "הביע בו תמיכה".

טרם החליטה יש עתיד "להתקפל", בבית היהודי אמרו שבכוונתם לתמוך בהצעת החוק של ח"כ יעקב ליצמן מיהדות התורה המבקשת לקבוע כי יידרש רוב של 80 חברי כנסת על מנת לקיים משא ומתן על ירושלים. אתמול לאורך כל הלילה נעשו נסיונות מצד גורמים בליכוד, ובהם ראש הממשלה עצמו, לתווך בין הצדדים באופן שימנע את העלאת החוק לדיון הבוקר.

"אם יאיר לא יתעשת הממשלה לא תשרוד"

השר, ששוחח עם ראש הממשלה על סוגיית מינויו של יו"ר חדש לוועדה היוקרתית שפעילותה שותקה לפני למעלה מ-40 יום, אמר: "זה ייגמר בימים הקרובים. עפר שלח לא יהיה יו"ר ועדת חוץ ביטחון". הוא הוסיף כי בתחילה דובר על כך ששלח ימונה אולי ברוטציה בסבב שני, "אבל עכשיו הוא לא ימונה".

"מבחינת ביבי, עפר שלח זה בגדר 'ייהרג ובל יעבור'. אם לפיד מטפס על העץ הזה הוא ייצטרך לרדת ממנו. כרגע הממשלה רועדת. ההרגשה היא של רכבת שנוסעת ב-300 קמ"ש - ואם יאיר לא יתעשת הממשלה לא תשרוד. כל הבלאגן הוא בשביל ג'וב לעפר במקום להגיד לו: רד מזה", אמר.

עוד הוסיף השר: "אנחנו רוצים לבוא לעבוד בבוקר בממשלה, ובמקום זה אנחנו בטירוף מערכות. ככה זה לא יחזיק. יש סיכומים גם בוועדת כספים והם משחקים משחקים ומטריפים את כל המערכות. הוא אמר שיעשה אינתפאדה וזה מצליח לו, אבל הוא טועה אם הוא חושב שזה יכול להימשך כך לאורך זמן".

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully