וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלח: "השיתוק בוועדת החוץ והביטחון - חמור מאוד"

בהתבטאות נדירה של המועמד לראשות הוועדה החשובה, מטיל שלח את האחריות למצב הנוכחי על ראש הממשלה: "המחלוקת מינורית, הפתרון בידיים שלו. יו"ר זמני הוא פתרון בעייתי"

צילום מסך

"הפתרון של יו"ר זמני לוועדת החוץ והביטחון הוא בעייתי מאוד", כך אומר היום (שני) ח"כ עפר שלח, הנחשב כאחד המועמדים המובילים לעמוד בראשות הוועדה המשותקת מפעילות מזה חודש וחצי. "הוועדה היא גוף חי עם הרבה מאוד סוגיות לפניה, היא צריכה קביעות, היא צריכה יו"ר קבוע", אמר. שלח התראיין בנושא בתכנית הפוליטית השבועית של וואלה! חדשות, "חי בכנסת". צפו במשדר המלא ממשכן הכנסת.

הוועדה החשובה ביותר בכנסת משותקת לחלוטין מפעילות כבר תקופה ארוכה, מאז עזב היו"ר הקודם, אביגדור ליברמן, כדי לשוב לתפקידו כשר החוץ. בשל מחלוקת פוליטית, טרם החליט נתניהו על יו"ר חדש לוועדה, למרות אולטימטום שהציב לו יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין. "העובדה שהוועדה משותקת היא חמורה מאוד בעיני", אמר שלח, שאינו נוהג להתבטא בנושא.

המחלוקת על זהות היו"ר הבא היא בין ח"כ צחי הנגבי, נציג הליכוד, לבין שלח, נציג יש עתיד. לדברי האחרון, המחלוקת בסוגיה היא "יחסית מינורית", והפתרון "הוא בידיים של ראש הממשלה לסיים את העניין הזה עכשיו".

ח"כ עופר שלח נואם במליאת הכנסת, פברואר 2013. יואב גורפינקל
"נתניהו צריך אותנו בשביל להמשיך עם התהליך המדיני". שלח/יואב גורפינקל

לגבי יחסי מפלגתו, יש עתיד, עם מפלגת הבית היהודי אמר שלח: "אין החלטה אסטרטגית לנתק את הברית. יש שתי סיעות קואליציוניות שברור שחילוקי הדעות ביניהן על השולחן. מניח שנוכל להגיע בעתיד להסכמות". בנוגע לחוק הגיוס המתגבש בימים אלו, אמר שלח כי ישנה הסכמה עם הבית היהודי שבסופו של דבר, ובכל מקרה, תחול חובת גיוס על החרדים ועל הערבים הישראלים.

שלח התייחס גם למגעים המדיניים עם הפלסטינים ולשינוי האחרון בעמדתה הפומבית של מפלגתו בנושא המדיני. לדבריו, יש עתיד מעולם לא הסתירה את עמדתה בעניין. "אנחנו חושבים שהמו"מ המדיני הוא אינטרס עליון של ישראל ודורשים שהוא יימשך", אמר, "אנחנו שם ונתניהו יודע שהוא צריך אותנו בשביל להמשיך עם התהליך". בתשובה לשאלה כיצד יכולה המפלגה ליישב את התבטאויותיו של מנהיגה, יאיר לפיד, אשר טוען כי ירושלים לא תחולק, לבין הדרישות הפלסטיניות הריאליות, אמר שלח: "אני חושב שלא ייתכן הסכם שבו הם לא יוכלו לראות במזרח ירושלים את בירתם".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"לפי עמדת נתניהו - לא תקום מדינה פלסטינית"

גם חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל), המקורב להנהגת הפלסטינים ובקיא בפרטי המשא ומתן, התייחס לנושא בתכנית. בניגוד לדברי שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בשבוע שעבר, שאמר כי ישראל והפלסטינים קרובים להסכם, אמר טיבי כי למעשה, המצב הוא הפוך: "לצערי הרב, אנחנו רחוקים יותר מאי פעם מהסדר מדיני".

אחת הבעיות המרכזיות בפרטי המשא ומתן נכון להיום היא סוגיית הנוכחות הישראלית הצבאית בבקעת הירדן לאחר ההיפרדות. "העמדה הפלסטינית היא שלא יהיה אף חייל ישראלי במדינה שתקום. הפלסטינים באו לקראת ההצעה לפיה במשך שלוש שנים, בהדרגה, יהיו כוחות בינלאומיים בבקעה", סיפר טיבי. לדבריו, לפי העמדה הנוכחית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, "לא תקום מדינה פלסטינית".

טיבי שוחח גם על תכנית פראוור להסדרת התיישבות הבדואים בנגב. הוא הביע חשש מהעדויות האחרונות לפיהן התכנית לא נגנזה, אלא תמשיך להיות מקודמת עם שינויים, "לרעת הבדואים". לדבריו, "ימי הזעם וההפגנות התקיפות, ללא אלימות - יימשכו". לטענתו, האשמה על האלימות בהפגנות המחאה מוטלת על כתפי המשטרה, אשר אינה מתירה למפגינים להביע את מחאתם ולחסום כבישים, כפי שהיא עושה בשנים האחרונות באירועי "יום האדמה". טיבי גם האשים כי בהפגנות השתתפו מסתערבים שהלהיטו את האווירה, ועל פי הטענות גם "זרקו את האבן הראשונה".לטענתו, מסתערב אף "כיוון אקדח לראש של ילד", והוא הציג לכתבינו תמונה על מנת להוכיח את העניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully