וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: להתקדם במשא ומתן, גם במחיר שינוי הממשלה

שר האוצר נשא נאום מדיני חריף והתייחס לראשונה לאפשרות של פירוק הקואליציה ללא התקדמות בשיחות מול הפלסטינים. לפיד התחייב למנוע "התמוססות התהליך המדיני"

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

שר האוצר יאיר לפיד קרא היום (ראשון) להתקדם במשא ומתן המדיני מול הפלסטינים גם במחיר שינויים בהרכב הממשלה. בנאום שנשא בוועידת ישראל לעסקים של העיתון גלובס, טען לפיד, כי כל שבוע שחולף בלי התקדמות ממשית במשא ומתן מסכן גם את יציבותה של הממשלה. "זוהי ממשלת עשייה, והממשלה הנכונה למדינת ישראל בעת הזו וגם בשנים הקרובות. המהלכים הכלכליים והחברתיים שאותם התחלנו בחודשים האחרונים זקוקים לזמן כדי להבשיל ולשאת פרי, וזה חיוני למשק ולמדינה שהממשלה הזו תמשיך לכהן בתפקידה גם אם התקדמות המשא ומתן תחייב שינויים קואליציוניים כאלה או אחרים".

בנאום שנשא אופי מדיני מובהק, הבהיר שר האוצר כי הוא נחוש בדעתו למנוע את מה שנראה לו כניסיון מתמשך למוסס ולעכב את התהליך המדיני. "אם גם השמאל הישראלי וגם הימין הישראלי ימשיכו לומר פעם אחר פעם ש'שום דבר לא ייצא מזה', הנבואה עלולה להגשים את עצמה והצדדים יעזבו את שולחן המשא ומתן תוך חילופי האשמות הדדיים", אמר לפיד, והדגיש כי הוא יעשה הכול כדי למנוע את כישלון המשא ומתן.

לקריאה נוספת:
לפיד ינקום בבנט אחרי סאגת הזוגות הגאים?
לפיד הפקיע את קבר רשב"י; "האתר נמצא בסכנה"
חזון הדירות להשכרה של לפיד יעלה 50 מיליארד שקל

צפו בשידור החי מהוועידה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"נחוש למנוע ניסיון למוסס את התהליך המדיני". לפיד/מערכת וואלה, צילום מסך

"אנחנו לא יכולים להמשיך לחמוק מן העובדה שלשלום יש מחיר - מחיר כואב, מחיר לאומי, מחיר פוליטי לא קל שישלם כל אחד מהחותמים על ההסכם", המשיך לפיד. "ראש הממשלה הצהיר שהוא מכיר במחיר הזה ובמשמעות העובדה שהפתרון היחיד הנמצא על השולחן הוא יישום העיקרון של שתי מדינות לשני עמים. אני מאמין ומקווה שיש בו את האומץ ההיסטורי הדרוש כדי לשלם את המחיר. זה מה שהוא התחייב לו בעת שהקמנו את הממשלה, זה מה שאמר ביום הקמת הממשלה ומעל בימת הכנסת ואיני מעלה בדעתי לרגע שהוא לא התכוון לכל מילה".

לפיד הדגיש שכל רגע שבו אין הסכם בין ישראל לפלסטינים הוא סיכון מובהק לקיומה של ישראל כמדינה יהודית. "עם כל יום שעובר ללא הסכם, מתקרבת אלינו הסכנה של מדינה דו-לאומית, שאליה מנסה להוביל אותנו ברית בלתי קדושה של השמאל הקיצוני והימין הקיצוני, כל אחד מסיבותיו המשיחיות", אמר לפיד.

הוועידה שמתקיימת במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב נפתחה היום בנאומו של נשיא המדינה שמעון פרס, והיא כוללת הרצאות ודיונים על אתגרי הכלכלה הישראלית והעולמית.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
נשיא המדינה שמעון פרס פתח הבוקר את ועידת גלובס לעסקים. דצמבר 2013. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
פרס בוועידת גלובס, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

בנאומו הבוקר בוועידה יצא הנשיא פרס בהצהרה יוצאת דופן כלפי איראן, ואף אמר שלא יתנגד לפגישה עם הנשיא האיראני, חסן רוחאני. "איראן אינה אויבת של ישראל, זה לא עניין של אדם אלא של מדיניות. המטרה היא להפוך אויבים לידידים", אמר פרס.

הנשיא הבהיר כי הבעיה האיראנית אינה נחלתה של ישראל בלבד, אלא עולמית. "בחלק ממלחמות ישראל היינו לבד עם אמברגו נשק ואז באמת היינו לבד. היום כולם הבינו שמשטר האייתולות עם נשק גרעיני זה איום על העולם כולו. גם רוסיה וסין לא רוצות שלאיראן תהיה פצצה גרעינית". בשבועות שמאז החתימה על ההסכם בין איראן למעצמות הביעה ישראל את התנגדותה אליו, ואת חוסר האמון שהיא נותנת באיראן.

  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully