וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייגל ליעלון: מחויבים למנוע נשק גרעיני מאיראן

במסגרת שיחה שקיים שר הביטחון עם עמיתו האמריקני דנו השניים בהתפתחויות האחרונות באזור וסיכמו להיפגש בתקופה הקרובה. בין השאר דנו השניים בהשמדת הנשק הכימי בסוריה

: שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בדבר ומזכיר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל, בפגישה האליפקס שבקנדה. מסך פראנס 24, משרד הביטחון
יעלון והייגל בפגישתם בקנדה בחודש שעבר/משרד הביטחון, מסך פראנס 24

ממשיכים בתיאום הביטחוני: שר הביטחון משה יעלון שוחח אמש (שני) בטלפון עם עמיתו האמריקני צ'אק הייגל. במהלך השיחה הדגיש הייגל את מחויבותה של ארצות הברית למניעת נשק גרעיני מאיראן. כמו כן השניים סיכמו על המשך ההתייעצויות בנוגע להתפתחויות השונות במזרח התיכון וסיכמו להיפגש בתקופה הקרובה.

עוד בוואלה! חדשות:
אחרי תקרית הרג החייל בגבול: האם השקט יישמר?
מבקר המדינה יבדוק את הוצאות בית הנשיא
גינוי בישראל לחרם האקדמי: "עירוב פוליטיקה עם מדע"

בין השאר דנו השניים במלחמת האזרחים המתמשכת בסוריה, ובפרט במאמצי הקהילה הבינלאומית להשמדת מאגר הנשק הכימי במדינה. כמו כן סוכם על המשך התיאום הביטחוני הצמוד בין ארצות הברית וישראל.

מוחמד ג'וואד זריף שר החוץ האיראני ולורן פביוס שר החוץ הצרפתי. נובמבר 2013. רויטרס
שר החוץ הצרפתי לורן פביוס ושר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף לאחר חתימת הסכם הביניים בז'נבה בחודש שעבר/רויטרס

פגישתם האחרונה של השניים נערכה לפני כשלושה שבועות במסגרת כנס שרי הגנה בהאליפקס שבקנדה. באותה פגישה, שנערכה לפני חתימת הסכם הביניים בין איראן ושש המעצמות בנוגע לתכנית הגרעין של טהראן, הביע יעלון דאגה נוכח הדיווחים על ההתקדמות במשא ומתן עם האיראנים. בין השאר אמר יעלון: "המזרח התיכון הוא מקום של חוסר יציבות מתמשך, והוא צפוי להמשיך להיות כזה גם בשנים הבאות".

עוד אמר יעלון: "אנחנו מודאגים מאוד מההתפתחויות במשא ומתן המתקיים עם איראן. אנו סבורים שהעסקה שמונחת על השולחן היא רעה, וגם אם עסקה כזו תיחתם, יש עדיין הרבה מה לעשות לאחריה כדי להביא את המשטר באיראן אל הדילמה של פצצה או הישרדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully