וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון לשר ההגנה האמריקני: העסקה עם איראן רעה

23.11.2013 / 0:12

שר הביטחון שנפגש עם מקבילו האמריקני בקנדה הביע דאגה נוכח ההתפתחויות בשיחות הגרעין בין איראן לשש המעצמות. "גם אם העסקה תיחתם, יש הרבה מה לעשות לאחריה"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אמיר תיבון

בעוד נציגי איראן ושש המעצמות מאותתים על התקדמות בשיחות הגרעין בז'נבה, שאף עשויה להוביל להשגת הסכם בנושא תכנית הגרעין האיראנית, בישראל ממשיכים להביע דאגה מההתפתחויות בשיחות בשווייץ. שר הביטחון, משה יעלון, נפגש אמש (שישי) עם שר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל, במהלך כנס שרי הגנה המתקיים בהאליפקס שבקנדה, והביע בפניו דאגה נוכח הדיווחים על ההתקדמות במשא ומתן עם האיראנים.

: שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בדבר ומזכיר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל, בפגישה האליפקס שבקנדה. מסך פראנס 24, משרד הביטחון
מודאג. שר הביטחון משה יעלון ושר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל/משרד הביטחון, מסך פראנס 24

"המזרח התיכון הוא מקום של חוסר יציבות מתמשך, והוא צפוי להמשיך להיות כזה גם בשנים הבאות", אמר יעלון להייגל. לדבריו, "אנחנו מודאגים מאוד מההתפתחויות במשא ומתן המתקיים עם איראן. אנו סבורים שהעסקה שמונחת על השולחן היא רעה, וגם אם עסקה כזו תיחתם, יש עדיין הרבה מה לעשות לאחריה כדי להביא את המשטר באיראן אל הדילמה של פצצה או הישרדות".

אמש הגיע שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, לז'נבה, ואילו מקבילו האמריקני ג'ון קרי, צפוי לנחות בשווייץ הבוקר, במסגרת מאמציו לצמצם את הפערים שנותרו בין הצדדים. גם האיראנים הביעו מידה מסוימת של שביעות רצון לאור ההתפתחויות במשא ומתן, וסגן שר החוץ האיראני, עבאס אראקצ'י, אמר אמש כי נציגי ארצו וכן נציגי שש המעצמות, "מתקרבים להשגת הסכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שר החוץ האמריקני ג'ון קרי עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב במסיבת עיתונאים באינדונזיה, 7 באוקטובר 2013. AP
בדרך לחתום על עסקה עם האיראנים? שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי ומקבילו הרוסי סרגיי לברוב/AP

לאחר הפגישה האישית בין יעלון לבין הייגל בקנדה אישר באופן רשמי שר הביטחון הישראלי את הפרסומים הזרים על ההתקדמות שהושגה בין ישראל לבין ארצות הברית בעסקת מטוסי ה-V-22, אשר סוכמה בין הצדדים. "אני מבקש להודות לך על אישורה הסופי של עסקת מסוקי V-22, שיסופקו לישראל בעתיד הלא רחוק. הם יהוו נדבך נוסף בעוצמתו של צה"ל", אמר יעלון להייגל.

חוקר לשעבר בסוכנות הביון המרכזית של ארה"ב (CIA) העריך בחודש יולי השנה כי העסקה לאספקת מטוסי ה-V-22, שסוכמה בין ישראל לארצות הברית נועדה לאפשר לכוחות מיוחדים של ישראל להגיע לאיראן ולהשמיד את המתקן הגרעיני בפורדו. "בין ארצות הברית לישראל יש שותפות אסטרטגית עמוקה, המבוססת על ערכים ואינטרסים משותפים. אנחנו מעריכים מאוד את השותפות האינטימית בין ארצות הברית לישראל, ידידות אמת שגוברת על חילוקי דעות שמתגלעים מפעם לפעם, ואת מערכת היחסים יוצאת הדופן בין הממסדים הביטחוניים", אמר יעלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully