וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ה-V-22 יטיס יחידות מיוחדות של צה"ל לפורדו"

3.7.2013 / 11:57

חוקר לשעבר ב-CIA אמר כי בשיחות עם קצינים ישראלים, הבין כי חיל האוויר שואף להתמודד עם המתקן הגרעיני התת-קרקעי באמצעות כוחות מיוחדים שיגיעו לאירן במטוס-מסוק

עריכה: גדי וינסטוק

חוקר לשעבר בסוכנות הביון המרכזית של ארה"ב (סי-אי-איי) מעריך כי העסקה לאספקת מטוסי ה-V-22, שסוכמה בין ישראל לארצות הברית, נועדה לאפשר לכוחות מיוחדים ישראלים להגיע לאיראן ולהשמיד את המתקן הגרעיני בפורדו.

החוקר ממכון סבן, קנת' פולק, צוטט בכלי התקשורת בארה"ב, ואמר כי בשיחות עם קצינים ישראלים הבין שכך מתכוונים בצה"ל להתמודד עם השמדת המתקן המוסלק עמוק בתוך הר מסלע גרניט, מה שמקשה על השמדתו מן האוויר. סוגיה זו מטרידה גם צבאות מערביים אחרים, שחוששים שפצצות חודרות-בונקרים, המסוגלות לפוצץ מטרות בעומק 40 מטרים מתחת לאדמה, לא יוכלו להתמודד עם שכבות המיגון של המתקן באיראן.

מטוס V-22  אוספריי. AP
בכלי הזה יטוסו לוחמי העילית לאיראן? ה-V-22/AP

אחד הנושאים העיקריים בהם דן שר הביטחון משה יעלון עם מקבילו האמריקני צ'אק הייגל בביקורו בישראל היה קידום עסקת הנשק הענקית עם יצרניות הנשק האמריקאיות. העסקה כוללת מכירת שמונה מטוסי V-22, רדארים מתקדמים עבור מטוסי F-15 , מטוסי תדלוק מסוג KC-135 וטילים מתבייתים לפי קרינה, היכולים לשמש כלי תקיפה יעיל ואיכותי נגד מערכות מכ"מ רוסיות, המוטמעות במערכות ההגנה האוויריות שנמכרו לאיראן ולסוריה, וחלקן הועברו לידי חיזבאללה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
דיווח: אירן השלימה התקנת הצנטריפוגות בפורדו. רויטרס
המטרה - המתקן הגרעיני הפורדו/רויטרס

כפי שפורסם לראשונה על ידי כתבת המגזין "דיפנס ניוז" ברברה אופל-רום, בין הצדדים נרקמה הבנה לפיה ישראל תקבל ערבות אמריקנית להלוואה בריבית נמוכה למימון העסקה, שהתשלומים עליה יועברו רק בשנת 2018 וייפרסו עד שנת 2028. בנוסף, גורמים הבקיאים בפרטי העסקה טוענים כי ישראל קיבלה מסר, לפיו יהיה ניתן לכופף את לוחות הזמנים למסירת מטוס ה-V-22 על חשבון מטוסים שאמורים להימסר לחיל הנחתים האמריקני.

במשרד הביטחון בישראל מנסים להוריד פרופיל בנושא כדי למנוע חיכוך מול ארה"ב, אך גורם ביטחוני בכיר אמר כי האמריקאים משתמשים בעסקה בשיטת המקל והגזר. "יש התקדמות משמעותית בפרטי העסקה אך אי אפשר לדבר על תאריכי אספקה", אמר. עוד הוסיף הבכיר כי קווי הייצור בארה"ב יוכלו לעמוד בדרישות הישראליות להקדים את לוחות הזמנים של אספקת כלי הטיס השונים. באופן רשמי, אמר גורם בלשכת שר הביטחון יעלון, כי "הנושא נמצא בדיונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully