וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפר שליד ירושלים עדיין אין חשמל: "כמו בסוריה"

16.12.2013 / 14:38

תושבי הכפר עין נקובה שבהרי ירושלים מנותקים מאז יום חמישי מהרשת. במחאה, יצאו להפגין בכניסה לכפר ומאיימים לחסום את כביש 1. "קשישים מתים פה מקור, חזרנו לשנות ה-50'"

צילום: יאיר אלטמן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
. תושבי הכפר מפגינים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעיצומה של הסערה הגדולה שהחלה ביום חמישי האחרון, נותקו עשרות אלפי תושבים ברחבי הארץ מרשת החשמל. אמנם, היום (שני) הודיעה חברת החשמל כי רק כ-7,000 בתי אב עדיין אינם מחוברים לרשת, אולם את תושבי הכפר עין עקובה הסמוך לאבו גוש בהרי בירושלים הנתון הזה אינו מהווה נחמה כלשהיא. זאת, משום שהיום הם נכנסו כבר ליום החמישי ללא חשמל בבתיהם.

כמה עשרות מתושבי הכפר הפגינו היום בצהריים בכניסה לכפרם בדרישה מחברת החשמל לחבר אותם באופן מיידי לאשת, ואף איימו לחסום את התנועה על כביש מספר 1. "מיום חמישי אין לנו חשמל ואמרו לנו שאולי עד יום רביעי לא יהיה", הסביר יו"ר עמותת הכפר, עוואדלה מוסא, את הסיבה לזעם הרב שהתפרץ היום. לכל היישובים היהודיים מסביבנו כבר חיברו לחשמל או שמצאו פתרונות עם גנרטורים. אלינו אף אחד לא הגיע".

גנרל חורף - כותרות אחרונות:
100 שעות ללא חשמל: "מתחממים מנרות, מישהו פישל"
החשמל עדיין לא חזר לירושלים: "התקלחנו עם סירים"
סו?פה, אחים, סו?פה! / דעה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכניסה לעין נקובה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוסא המשיך ותיאר מצב קשה מאוד בכפר, במסגרתו "אנשים פינו את השלג מהכניסה לבתים עם אתים. יש לנו קשישים שמתים פה מקור, חולי דיאליזה, ילדים קטנים, מה נהיינו סוריה? חזרנו לשנות ה-50'. אם לא יחברו אותנו אנו נחסום את כביש 1, ומצדי שיעצרו את כולנו. יותר טוב מלחיות כמו כלבים".

על פי הודעת חברת החשמל היום בצהריים, מתוך כ-7,000 בתי האב המנותקים מהרשת, כ-3,400 נמצאים בירושלים, וכ-3,600 נוספים ביישובים שמסביב לבירה וברחבי ההתנחלויות ביהודה ושומרון. מוקדם יותר, הבטיח מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן כי היום "יחוברו כל הישובים במדינת ישראל לרשת החשמל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully