וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית אש בצפון: חייל לבנוני ירה לעבר כוח צה"ל בגבול

הירי בוצע באזור ראש הנקרה מסיבות שאינן ברורות. כוחות צבא גדולים סורקים את השטח, בין היתר מחשש לחדירת מחבלים. ההערכה היא שהחייל הלבנוני פעל על דעת עצמו

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: טל רזניק

חייל צבא לבנון פתח באש הערב (ראשון) לעבר כוח צה"ל בגבול, באזור ראש הנקרה. כוחות צבא גדולים הוזעקו למקום וסורקים את השטח, בין היתר מחשש לחדירת מחבלים. תושבים בצפון דיווחו למייל האדום של וואלה! חדשות על תנועת מסוקים ערה באזור. כמו כן, תושבים בראש הנקרה קיבלו הנחיות להישאר בבתיהם.

עוד בעמוד החדשות של וואלה!:
נשארים בבית: גם מחר לא יתקיימו לימודים בירושלים
הממשלה אישרה: תיאסר אפליה על רקע נטייה מינית
השרים אישרו: תוקם ועדה שתבחן "בית לבן" לנתניהו

מחסום בצומת בצת המונע את המעבר לכיוון שבו אירעה תקרית הירי. דצמבר 2013. אדריאן הרבשטיין
צומת בצת בגליל המערבי, הערב/אדריאן הרבשטיין

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי שישה חיילים מצבא לבנון עמדו סמוך לגדר המערכת, כשלפתע אחד מהם רץ לעבר הגדר, שלף את נשקו האישי ופתח באש לעבר הרכב. לאחר הירי, נמלט החייל חזרה בריצה לעומק לבנון. יצוין, כי החייל הלבנוני לא חצה את גדר המערכת לעבר ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מחסום בצומת בצת המונע את המעבר לכיוון שבו אירעה תקרית הירי. דצמבר 2013. אדריאן הרבשטיין
"צה"ל ממשיך בחקירת האירוע". אזור התקרית, הערב/אדריאן הרבשטיין

ההערכה בצה"ל היא כי החייל הלבנוני פעל על דעת עצמו. בעקבות הירי, גורמים בכירים בצה"ל העבירו מסר חריף ליוניפי"ל (הכוח הבינלאומי של האו"ם השוהה באזור). במקביל, נערך צה"ל לאורך הגבול על מנת לשלול אפשרות של חדירת מחבלים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל ממשיך בחקירת האירוע, דרוך לכל פעולה אשר תידרש ולא יסבול כל פגיעה באזרחי ישראל. צה"ל שומר לעצמו את הזכות להגיב בזמן ובמקום שימצא לנכון".

כוח צה"ל באזור כיסופים, 1 בנובמבר 2013. דייב בוימוביץ'
בשבוע שעבר בוצע ירי לא מכוון לעבר כוח צה"ל בגבול/דייב בוימוביץ'

ביום חמישי נורתה אש לעבר כוח צה"ל שסייר סמוך לגבול ישראל-לבנון באזור אצבע הגליל. לא היו נפגעים. החיילים השיבו באש לעבר מקור הירי. ככל הנראה מדובר היה בירי לא מכוון מצד ציידים לבנונים.

בתחילת החודש נפתחה אש מסוריה לעבר כוח צה"ל באזור הגבול ברמת הגולן. הכוח השיב אש מנשק קל לעבר מקור הירי ומדובר צה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה במטרה הסורית. לא היו נפגעים באירוע. שר הביטחון משה יעלון טען יממה לאחר הירי כי לא היה מדובר בקליעים תועים. "אנחנו יודעים שהירי שבוצע אתמול אל עבר כוחותינו ברמת הגולן הוא ירי מכוון. זו לא הפעם הראשונה שזה קורה. יחד עם זאת, לפי הבנתנו האירוע של אתמול היה נקודתי, של חייל סורי שהחליט לפתוח לעבר כוחותינו באש", אמר יעלון במסגרת סיור שערך ברמה עם אלוף פיקוד הצפון, יאיר גולן, וקצינים נוספים. "צה"ל פעל בצורה מיטבית והגיב אל עבר מקורות הירי. את הריבונות שלנו לא מפירים – ומי שינסה להפר אותה ייפגע", אמר.

לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com
עדי חשמונאי - adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully