וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

35 אלף בתים מנותקים מחשמל; 13 אלף מהם בירושלים

14.12.2013 / 11:20

יומיים לאחר תחילת הסערה, עדיין עשרות אלפי בתים בישראל מנותקים מחשמל. 2,400 מהם בצפת. החרמון יפתח לסקי ביום שני, בפעם הראשונה השנה. ברקת לתושבים: לסייע לחברת החשמל

צילום: מור שאולי, יוסי אלי, חברת החשמל, משטרת ישראל, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

שידור חי מירושלים (צילום: עומר מירון)

LIVE

החזאים אמנם צופים כי מזג האוויר יתבהר מחר, אך בינתיים חברת החשמל מדווחת על 35 אלף בתי אב שעדיין מנותקים מחשמל ברחבי הארץ - 13 אלף מהם בירושלים ו-2,400 בצפת.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, אמר הבוקר כי לא ידוע לו על נפגעים בנפש בשל גל הקור הקשה שפקד את העיר ביממה האחרונה. במסיבת עיתונאים שכינס עם שר הביטחון משה יעלון, קרא ברקת "לסייע לחברת החשמל להתאושש כמה שיותר מהר מההיקפים הבלתי-נקלטים של נזקי הסופה". לדבריו, העירייה "מתחילה להתארגן כיצד העיר מתאוששת מהר".

השכונות המנותקות מחשמל בירושלים הן קרית יובל, עין כרם, קרית מנחם, גילה, רחביה, נחלאות, בית הכרם, קטמון הישנה, קריית שמואל, אזור התעשייה תלפיות, בקעה, פסגת זאב, נווה יעקב, רמת מוצא, רמות, רמות אשכול, מאה שערים, בר אילן, בית ישראל, שערי חסד, מושבה, ארנונה, גבעת שאול וקריית משה.

הסערה הגדולה - כל העדכונים בוואלה! חדשות:
אסון בלוד: תינוק נהרג בשריפה שהצית תנור בחדרו
הסערה תיחלש בהדרגה מהצהריים; רבבות ללא חשמל
בעקבות הצפה: נתיבי איילון נסגרו לתנועה - ונפתחו מחדש
הרוג ראשון בסערה: טיפס לתקן את הגג, נפל - ונהרג
לא רק ירושלים: שלג ראשון בקהיר זה 112 שנה
שלג, ברד וגשם: גלריית התמונות שאתם צילמתם
תקועים בבית כשהסופה בחוץ? צפו בסרט טוב בוואלה! VOD

שלג בירושלים, 14 בדצמבר 2013. טלי מאייר
ירושלים בלבן, הבוקר. מזג האוויר יתבהר מעט מחר, בתקווה/טלי מאייר

צירי הכניסה לירושלים עדיין סגורים, והמשטרה קוראות לתושבים לא לנסוע בכלי רכב פרטיים כדי לא לחסום את הצירים עד פתיחתם. העירייה קוראת לציבור בשאר חלקי הארץ שלא להגיע לירושלים בשל הצירים החסומים וסכנת קפיאה והחלקה. בשעות 11:00 ו-14:00 ייצאו מירושלים שתי רכבות, ללא תשלום, לכיוון תל אביב ומשם צפונה. הן יעצרו בתחנות בית שמש, לוד, תל אביב מרכז, נתניה, בנימינה וחוף הכרמל.

עיריית ירושלים פועלת באמצעות פיקוד העורף למתן סיוע לתושבים שבתיהם מנותקים מחשמל באמצעות שקיות חימום, חילוץ והעברה למקומות מחוממים. עשרות עובדי העירייה והרווחה, חיילים ומתנדבים פועלים לתת מענה לבקשות תושבים ולאיתור תושבים נוספים הזקוקים לסיוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ירושלים, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

השלג ברכבל התחתון בחרמון הגיע הבוקר לגובה של 70 סנטימטרים, ולגובה של מטר אחד ברכבל העליון. השלג בהר ממשיך לרדת, ובחרמון נערכים לפתיחת האתר סקי לראשונה השנה ביום שני הקרוב. בצפת הצטבר השלג לגובה של מטר, במועצה אזורית גולן גובה השלג מגיע ל-100-60 סנטימטרים. במשגב, שבמועצה האזורית גליל עליון, נערמו 50 סנטימטרים של שלג.

שר הביטחון יעלון, שביקר מוקדם יותר בחמ"ל פיקוד העורף, קיבל סקירות ממפקד מחוז ירושלים של פיקוד העורף, מאלוף פיקוד העורף, מסגן הרמטכ"ל ומנציגי המשטרה ומד"א. יעלון אמר כי "אנחנו נמצאים בעיצומו של האירוע, ויש עדיין שתי יממות קריטיות לפנינו. הצלת חיים היא המשימה מספר 1 שלנו, ואנחנו מגויסים לטובתה מיום חמישי בלילה. אני מתרשם שעד עתה יש עבודה ראויה לציון של כל הכוחות". לדבריו, יש לנו שתי משימות מרכזיות - לחפש אנשים במצוקה, להגיע אליהם, לסייע במזון ובחימום ולפנות אותם; וברגע שכל הצירים פנויים, לסייע לאנשי חברת החשמל להגיע לנקודות שיש בהן ניתוקים, כי טיפול בבעיות החשמל יציל חיים".

(עדכון ראשון - 10:13)

מכ"ם הגשם של השירות המטאורולוגי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נגמ"ש בלבן בצפת/מערכת וואלה!, צילום מסך
קשת בענן בשכונת גבעת אולגה בחדרה. שלומי גבאי
הפוגה צבעונית מהגשם בגבעת אולגה/שלומי גבאי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצפות בקלנסווה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כפר עציון/מערכת וואלה!, צילום מסך
שלג בצפת, 14 בדצמבר 2013. ג'יליס
פותחים צירים בצפת/ג'יליס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גשר המיתרים בירושלים כוסה שלג/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully