וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אורחים: נתקעו בשלג - ומתארחים במודיעין

14.12.2013 / 2:40

מרכז הקליטה שהוקם במודיעין מאכלס מאות נהגים ונוסעים שנתקעו בכבישי הגישה לבירה. חלק מהאנשים שהגיעו למרכז שבו לביתם, בעוד אחרים נשארים ללון במרכז או אצל תושבי העיר

צילום: מור שאולי, גדעון צנטנר, אבי כהן, ניב אהרונסון, עריכה: יותם בן-דוד, מיכאל ברגמן

עיריית מודיעין-מכבים-רעות בשיתוף עם פיקוד העורף פתחה אתמול (שישי) במבצע "אירוח משפחות", והקימה מרכז קליטה וסיוע לאזרחים שנתקעו בכבישים 1 ו-443 המובילים לירושלים, אשר נחסמו בשל מזג האוויר הסוער. מאות נהגים ונוסעים נקלטו במרכז וקיבלו מחסה בבניין עיריית מודיעין ובאולם תיכון עירוני א' הנמצאים בכניסה לעיר.

סופה בישראל - כל העדכונים בוואלה! חדשות:
עשרות אלפים עדיין ללא חשמל: "חזרנו לימי הביניים"
בעקבות הצפה: נתיבי איילון נסגרו לתנועה - ונפתחו מחדש
הרוג ראשון בסערה: טיפס לתקן את הגג, נפל - ונהרג
לא רק ירושלים: שלג ראשון בקהיר זה 112 שנה
לא חסין: גגון קרס במעון ראש הממשלה בירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"לילה לא פשוט עבר עליהם". מרכז הקליטה במודיעין/מערכת וואלה, צילום מסך

"פתחנו למעשה שני מרכזי קליטה מחוממים שגם נותנים מענה ראשוני וטיפול רפואי אם צריך על ידי מד"א, וגם מעניקים כיבוד, שתייה חמה, מזרונים ומנוחה לאחר לילה לא פשוט שעבר עליהם", אמר אלעד שמעונוביץ', מחזיק תיק התרבות, הנוער והספורט בעריית מודיעין. "מכאן העברנו אותם במערך אוטובוסים ושאטלים לקרובי משפחה או חברים באזור גוש דן וחלק העברנו למשפחות ברחבי העיר שמעוניינות לארח אותם בשבת", הוסיף.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

"הקור התחיל לחדור לרכב"

הנהגים והנוסעים המתגוררים בערי השפלה, שמרביתם פונו בשעות האחרונות לבסיס צה"ל "מחנה עופר" - הועברו למודיעין, פגשו את בני משפחותיהם והמשיכו לבתיהם. לעומתם, תושבי ירושלים, מבוא חורון ומבשרת ציון יישארו ללון במרכז הקליטה. תושבים רבים נענו לקריאת העירייה לסייע בקליטת הנהגים והנוסעים, ואירחו אותם בביתם.

נשארתם בבית כשהסופה בחוץ? צפו בסרט טוב בוואלה VOD

גואל ואושרת ועקנין שנתקעו אמש בכביש 443 יחד עם שני ילדיהם הקטנים עד השעות הקטנות של הלילה, סיפרו היום לוואלה! חדשות על השעות הקשות שעברו. "הגענו לעיר להעביר את השבת אצל קרובי משפחה, ונתקענו בפקק שנמשך משעות הצהריים עד הערב. באותו הזמן החל לרדת שלג כבד, ללא הפסקה, שנערם עד לקצה גלגלי הרכב. מהר מאוד הרכב לא יכל לזוז. כלי רכב איבדו שליטה, ולא היה לאן לנסוע", אמרו. "שמנו חימום, חלק מהזמן ירדנו ונסינו לעזור לכלי רכב אחרים שנתקעו גם כן. הקור התחיל לחדור לרכב והשפיע קודם כל על הילדים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מקבלים כיבוד, שתייה חמה ומזרונים. מרכז הקליטה במודיעין/מערכת וואלה, צילום מסך

בניסיון להיחלץ מהמצב אליו נקלעה משפחתו, החליט גואל לפנות לניידת משטרה שעברה במקום. "באזור השעה 3:00 קפצתי מעבר לגדר ההפרדה בין הנתיבים, עצרתי ניידת ואמרתי להם שמדובר בסכנת נפשות. אחד השוטרים הכניס אותנו לניידת והוריד אותנו בבסיס מג"ב, שם קיבלנו מרק חם ושמיכות. משם לקחו אותנו לבית חורון ובהמשך הגענו למודיעין", סיפר ועקנין על השתלשלות האירועים.

שיר ישיר מירושלים (צילום: עומר מירון):

LIVE

אורנה גורל שנתקעה יחד עם בנה הקטן גם היא בכביש 443 הייתה בדרכה לצפות בשלג שירד באזור. "כל שנה יורד שלג, לא ידעתי שהשנה מדובר באירוע שונה. רציתי שהילד יראה קצת שלג, הוא מאוד ציפה לזה", אמרה גורל. "הכבישים היו פתוחים ואף אחד לא אמר לנו לא לנסוע או הזהיר אותנו ממה שעומד להתרחש. היו מאות כלי רכב שבתוך דקות נתקעו בגלל השלג", סיפרה גורל ותיארה כיצד התמודדה עם הקור: "אצלי לא עובד החימום אז העברתי את השעות הרבות בג'יפ שהיה לידנו והיה שם קצת מקום. רק סביב השעה חמש בבוקר הגיעו כלי רכב צבאיים וחילצו אותנו לבסיס מג"ב בבית חורון. משם הגענו למרכז הקליטה במודיעין".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת וכוחות החילוץ פועלים בצירי התנועה התקועים בעיר. אהרון והב, חדשות 24
נתקעו שעות ארוכות בשלג/חדשות 24, אהרון והב
ראש עיריית ירושלים ניר ברקת וכוחות החילוץ פועלים בצירי התנועה התקועים בעיר. אהרון והב, חדשות 24
ראש עיריית ירושלים ניר ברקת וכוחות החילוץ פועלים בצירי התנועה התקועים בעיר/חדשות 24, אהרון והב
ברד בחדרה, 13 בדצמבר 2013. שלומי גבאי
שלג בחדרה/שלומי גבאי
ברד בתל אביב. בן קלמר
ברד בתל אביב/בן קלמר
ברד בתל אביב. דרור עינב
ברד בתל אביב/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully